Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:03:25 GMT

آبرسانی به ۴۲ روستای استان مرکزی سیار است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۳۶۰۰

آبرسانی به ۴۲ روستای استان مرکزی سیار است

سید علی آقازاده" روز یکشنبه در نشست تامین آب شرب شهر و روستاهای استان مرکزی افزود: هدف از تشکیل این نشست بررسی آخرین وضعیت آب شرب شهر و روستاها در سطح استان است چرا که تامین و رفع مشکلات آب آشامیدنی سالم برای شهروندان در اولویت است.
وی بیان داشت: فرمانداران از محل اعتبارات تنش آبی، باید جذب منابع داشته باشند تا بتوان تانکرهای مورد نیاز را در این راستا تامین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این نشست بیان داشت: اکنون ۹۵ هزار و ۵۱۸ خانوار تحت پوشش آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند و ۱۰ هزار و ۸۰۰ خانوار نیز هنوز تحت پوشش این شبکه قرار نگرفتند.
" یوسف عرفان نسب" افزود: در حال حاضر ۱۵۷ هزار اشتراک داریم که عمده مشترکان خانگی و یک هزار و ۷۰۰ اشتراک نیز تجاری است.
وی ادامه داد: اکنون ۲۷ روستای شهر اراک دارای مشکل کمی و کیفی آب است که به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: مشکل آب شرب ۲ روستای جمالکه و حسین آباد بغدادی در صورت تامین اعتبار در کوتاه ترین زمان ممکن رفع می‌شود.
عرفان نسب بیان داشت: در خصوص مشکل تامین آب ۲۷ روستای جاده فراهان، مباحث مطالعاتی انجام شده و مقرر شده  در این منطقه مجتمع امیرکبیر ایجاد شود و با تامین اعتبار مشکل کمی و کیفی آب رفع می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: طرح خط انتقال کوچری برای تامین آب شرب خمین، دلیجان و محلات کمک شایانی بود.
عزت الله آمره‌ای تصریح کرد: وضعیت مخازن شهر اراک نیز به نسبت مناسب است و چنان‌چه مردم ساکن در شهر و روستای شهر اراک، اصلاح الگوی مصرف را مدنظر قرار دهند، امسال در تامین آب شرب با مشکلی مواجه نمی شویم.
وی تاکید کرد: بخشی از آب شرب ساوه  از سد تامین شده و تامین خط انتقال کوچری نیز در حال اجرا است و تا پایان سال زراعی آبدهی چشمه‌ها و قنات‌ها کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود پاییز کم بارشی داشته باشیم که برای مسئولان امر نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

در ادامه این نشست، فرمانداران استان مرکزی وضعیت تامین آب شرب شهر و روستا را تشریح کردند.
فرماندار اراک گفت: در خصوص تامین آب شرب شهر اراک با مشکل خاصی مواجه نیستیم گرچه به صورت غیررسمی مطرح شد که به دلیل کمبود میزان تخصیص اراک از سد کمال صالح ممکن است دچار مشکل شویم.
دکتر حسین بختیاری افزود: در شهرهای ساروق، داودآباد و کارچان نیز مشکل نداریم اما در شمال غربی اراک در ۲۷ روستا با مشکل مواجه هستیم که با تانکر آبرسانی می‌شود اما به طور حتم این وضعیت حلال مشکل نیست.
وی بیان کرد: در خصوص تامین آب شرب در بخش معصومیه و روستای حسین آباد بغدادی با مشکل مواجه هستیم که باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.
جهانمیرزایی فرماندار آشتیان نیز گفت: در سطح این  شهرستان مشکل خاصی وجود ندارد، فقط در روستای ورسان به دلیل خشک شدن چاه، جیره بندی آب انجام شده است.
 فرماندار فراهان نیز گفت: ۶ روستا در شهرستان مشکل کیفیت آب دارند و به دلیل نیترات بالا با تانکر آبرسانی انجام می شود.
حسین معمارنیا افزود: ۲ روستا نیز در سطح شهرستان به صورت سیار آبرسانی می‌شود و کیفیت آب شرب فرمهین نیز پایین است.
فرماندار دلیجان نیز اظهار کرد: در شهر دلیجان و نراق مشکلی برای تامین آب شرب نداریم و چنانچه خط انتقال آب زاینده رود و کوچری انجام شود، امنیت خاطر بیشتری در جهت تامین آب آشامیدنی ایجاد می‌شود.
وحید براتی زاده تاکید کرد: از ۲۸ روستای تحت پوشش، ۹ روستا دارای مشکل و ۵ روستا به صورت سیار آبرسانی می شود و ۴ روستا اواخر هفته‌ها با مشکل مواجه است.
فرماندار شازند نیز گفت: از ۲۵۰ روستای شهرستان در حال حاضر، ۴۰ روستا با چشمه آبرسانی می‌شود که در معرض خطر هستند و در ۴ روستا آبرسانی با تانکر انجام می شود و در ۱۳ روستا در حال مدیریت شرایط هستیم.
حسین رجبی بیان کرد:  همچنین ۲ شهر هندودر و شهباز با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه است و فشار آب بسیار کم است.
وی تاکید کرد: در شهرستان تنش آب در بخش شرب و کشاورزی داریم که باید راهکارهای ویژه‌ای در این خصوص ارائه شود.
 فرماندار کمیجان نیز بیان کرد: در ۷ روستای این شهرستان مشکل تامین آب داریم که جیره بندی انجام شده است.
ابراهیم رستمی با بیان اینکه شهرستان فاقد تانکر است، بیان داشت: ۳ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شود و ۲ روستا امکان اتصال به مجتمع آبرسانی فخرالدین عراقی را دارند.
فرماندار خنداب نیز اظهار کرد: در شهر خنداب مشکلی وجود ندارد اما در جاورسیان در عصرها با کمبود آب روبرو هستیم و در ۱۳ روستا کمبود آب وجود دارد.
حسن خزایی پور افزود: روستای خانقاه بحرانی ترین روستا در شهرستان است و باقی روستاها به دلیل کمبود بارش‌ها با کمبود نسبی آب مواجهند.
فرماندار زرندیه نیز گفت: در شهرستان با مشکل پمپاژ آب روبرو هستیم و اگر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین شود، مشکل آب مامونیه حل می‌شود.
سیامک سلیمانی بیان کرد: جیره‌بندی آب در ۱۳ روستا که عمده آن در بخش خرقان هستند، انجام شده و یک روستا در حال آبررسانی سیار است.
 فرماندار ساوه نیز در ادامه گفت: در شهر ساوه و غرق آباد مشکل نداریم، اما در شهر آوه، ۲ چاه فعال و پیگیر چاه سوم هستیم، اما در شهر نوبران در اواخر هفته به دلیل افزایش مصرف، افت فشار را شاهدیم.
علی میرزایی افزود: در روستاها آبرسانی سیار وجود ندارد و فقط در سه روستا لازم است که خط انتقال تکمیل شود تا آب پایدار در اختیار مردم قرار گیرد.
احمد طهرانی فرماندار خمین نیز افزود: ۶ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شوند و در خصوص تامین آب شرب شهری اکنون، مشکلی وجود ندارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک روستائیان استان مرکزی تصفیه خانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک روستائیان استان مرکزی اراک روستائیان استان مرکزی تصفیه خانه تامین آب شرب شهر آبرسانی می شود سیار آبرسانی استان مرکزی شهر و روستا وجود ندارد خط انتقال انجام شده شهر اراک ۲ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی غروب سه شنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های سمنان ضمن بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای به سرانجام رساندن نهضت آبرسانی به روستاها عزم خود را جزم کرده است، ابراز داشت: با توجه به تغییر اقلیم و بروز خشکسالی بسیج سازندگی دست به کار شد تا بتواند به روستاهای در معرض خطر بی آبی آبرسانی انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دست پیگیری است، افزود: به دنبال این هستیم که با آبرسانی بتوانیم از خالی شدن روستاها و مهاجرت سکنه به دیگر نقاط جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده سپاه کشور ضمن بیان اینکه مهمترین رویکرد و هدف سپاه از آبرسانی رفت محرومیت است، ابراز داشت: نیمی از هدف گذاری طرح‌های آبرسانی در کل کشور به انجام رسیده است.

فدوی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احیای قنات‌ها دیگر برنامه‌های مهم سپاه برای آبرسانی است، تصریح کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.

وی ضمن بیان اینکه با کار جهادی و انقلابی می‌توان به پیروزی رسید، افزود: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع مهمی که برای پیروزی در این جبهه تلاش می‌شود.

کد خبر 6099771

دیگر خبرها

  • تجلیل از خیرین حوزه آبرسانی در آذربایجان شرقی
  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • آغاز عملیات اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان مرزی خواف
  • اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی روستای برآباد خواف وارد فاز عملیاتی شد
  • تداوم عملیات اجرایی طرح آبرسانی شهید شبان ارومیه
  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • آبرسانی به ۳۰ روستا توسط بسیج سازندگی استان البرز
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی