Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) رفتار خارج از عرف و بازداشت غیرقانونی خبرنگار ایرنا در کاشان را هنگام انجام یک ماموریت خبری محکوم کرد.

ایرنا در بیانیه ای که امروز یکشنبه انتشار یافت، از قوه قضاییه خواست با قاطعیت نسبت به برخورد ناشایست و اقدام غیرقانونی پلیس مامور اجرای حکم با خبرنگار و مسوول دفتر ایرنا هنگام پلمب ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان رسیدگی کرده و اجازه ندهد آزادی رسانه‌ها و استقلال خبرنگاران در جریان ماموریت های حرفه ای تهدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، « سعید صادقی مقدم » خبرنگار و مسوول دفتر ایرنا روز گذشته برای تهیه گزارش خبری از اجرای حکم قضایی پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان به محل رفته بود اما رییس حفاظت دادسرای کاشان که مسوولیت تیم اجرای حکم را بر عهده داشت، بلافاصله به او دستبند زد و دوربین عکاسی خبرنگار ایرنا را نیز ضبط کرد.

 

دهها تن از مردم در حال نظاره اجرای حکم  بودند!

 

این رفتار غیرقانونی در حالی انجام شد که دهها تن از مردم در حال نظاره اجرای حکم و مشاهده رفتار این مامور ضابط قضایی بودند.

مامور یادشده سپس خبرنگار ایرنا را دستبند زده، سوار خودرو کرده و به دادسرا انتقال داد تا یک پرونده قضایی برای وی تشکیل دهد.

در این ماجرا، افسر یادشده، دوربین عکاسی خبرنگار ایرنا را نیز ضبط کرد و بشدت به آن آسیب رساند.

پس از انتقال خبرنگار ایرنا به دادسرا، قاضی پرونده بلافاصله دستور آزادی خبرنگار ایرنا را صادر کرد اما پرونده قضایی در این زمینه در دادسرا تشکیل شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در بیانیه اش ابراز امیدواری کرده است مسئولان مختلف، هنگام انجام وظایف و تکالیف خود،  سعه صدر بیشتری به خرج دهند و از رفتارهای غیر اخلاقی و نامتعارف با اصحاب رسانه بپرهیزند چراکه خبرنگاران صدای مردم و مسوولان هستند.

به دنبال این رویداد، شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در کاشان، اقدام مامور نیروی انتظامی را محکوم و حمایت خود را  از خبرنگار ایرنا اعلام کردند.

پلمب ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان با حکم قضایی و به دنبال شکایت اداره اوقاف و امور خیریه کاشان صورت گرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بازداشت خبرنگاران بازداشت خبرنگار سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 خبرنگار ایرنا اجرای حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید

 

بین الملل تابناک: با گذشت 206 روز از حملات غیرانسانی اسرائیل به نوار غزه و کشتار هولناک تعداد زیادی از مردم غزه، اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا از چند روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.  از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

 

بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از «بزرگترین واکنش پلیس به فعالیت در محوطه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر» در مقابل اعتراض دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تعداد دستگیرشدگان را بیش از ۹۰۰ نفر طی ۱۰ روز اخیر اعلام کرد.

 سرکوب تظاهرکنندگان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک موجی از فعالیت را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا به راه انداخت که براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۹۰۰ بازداشتی داشته است.

در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ - و تا حد زیادی شکست خورده‌اند - تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با ویدئوهایی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو - و حتی اعضای هیئت علمی - به زور دستگیر شده‌اند. معترضان خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، هستند.

افسران پلیس و مدیران دانشگاه‌ها در روزهای اخیر با معترضان طرفدار فلسطین در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور درگیر شده‌اند و دانشجویان را بازداشت کرده، اردوگاه‌ها را برچیده و دانشجویان را به عواقب تحصیلی تهدید کرده‌اند.

موج تازه‌ای از فعالیت‌های دانشجویی علیه جنگ غزه با دستگیری حداقل ۱۰۸ معترض در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل، پس از حضور مدیران در مقابل کنگره و قول سرکوب آن آغاز شد. از آن زمان، مداخلات پلیس در چندین دانشگاه، از جمله در برخی از بزرگترین شهرهای آمریکا، منجر به دستگیری بیش از ۹۰۰ نفر شده است.

خواسته اصلی بسیاری از معترضان این است که دانشگاه‌ها سرمایه خود را از شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که می‌گویند از جنگ غزه سود می‌برند، بیرون بکشند.

دانشگاه ایالتی پورتلند اعلام کرد دریافت هدایا و کمک‌های مالی از شرکت بوئینگ - که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد - را تا زمانی که کالج بحث در مورد اخلاقیات را برگزار کند، متوقف خواهد کرد. رئیس دانشگاه در تصمیم خود برای توقف کمک‌های مالی به خواست دانشجویان و اساتید اشاره کرد.

کاخ سفید: نمی‌خواهیم کسی آسیب ببیند

با وجود برخوردهای خشن پلیس با دانشجویان و معترضان، کاخ سفید مدعی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حق تظاهرکنندگان برای شنیدن صدایشان - به صورت مسالمت‌آمیز - احترام می‌گذارد. ما نمی‌خواهیم شاهد صدمه دیدن کسی در این روند باشیم.»

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید به ای‌بی‌سی نیوز گفت: برخی از اعتراضات با سرکوب پلیس مواجه می‌شوند. رئیس‌جمهور می‌داند که احساسات بسیار شدیدی در مورد جنگ در غزه وجود دارد. او این را درک می‌کند، به آن احترام می‌گذارد و همانطور که بارها گفته است، ما مطمئناً به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام می‌گذاریم. مردم باید این توانایی را داشته باشند که نظرات خود را بیان کرده و برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود به صورت عمومی مجاز باشند، اما همه اینها باید صلح‌آمیز باشد.

 

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای