Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-09@03:59:38 GMT

پیام غدیر گام نهادن در خط ولایت است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۴۰۴۸

پیام غدیر گام نهادن در خط ولایت است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: پیام غدیر ماندن در خط ولایت و همراه شدن با مدافعان ولایت است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی‌تبار در ویژه‌برنامه جشن‌های دهه ولایت که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، به تبیین موضوع «تجلی غدیر در دفاع از ولایت امیرمومنین(ع)» پرداخت و عنوان کرد: دفاع از ولایت به معنای دفاع از انسانیت، حق و صراط مستقیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: فلسفه ولایت و امامت، هدایت انسان و رسیدن به هدف و کمال مطلوب است و ما با استفاده از مکتب ولایت به سعادتمندی می‌رسیم.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه دفاع از ولایت به اندازه خود ولایت اهمیت دارد، گفت: آیه ۶۷ سوره نسا بر دفاع از ولایت تأکید داشته و برای کسانی که در این مسیر حرکت کنند پاداشی بزرگ بشارت داده شده است.

حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار ادامه داد: خداوند در آیه دیگری، ولایت را به عنوان مهم‌ترین نعمت برای جامعه انسانی دانسته، که سایر نعمات مادی و معنوی در پرتو آن قابلیت بهره‌برداری پیدا می‌کند.

سخنران حرم مطهر رضوی، در ادامه با بیان اینکه در اسلام هیچ چیز به اندازه ولایت سفارش نشده است و این اهمیت مسئله ولایت را نشان می‌دهد، ادامه داد: این غدیر نیست که به علی بن ابی طالب(ع) عظمت داده است بلکه این علی(ع) است که غدیر را عظمت بخشیده و این محتوای غدیر است که به عید غدیر عظمت داده است، در حقیقت غدیر اهمیت خود را از ولایت امیرمومنین(ع) گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام علی(ع) عصاره فضایل تمام انبیاء الهی و رهبران اولی العزم است، گفت: پیغمبر اکرم(ص) در حق کسانی که از ولایت علی(ع) دفاع می‌کنند، اینگونه دعا کرده است: «خدایا هر که از ولایت علی(ع) با قلب، زبان، عمل و رفتارش دفاع می‌کند او را در پناه و زیر پرچم خودت حفظ کن و هر کس با ولایت علی(ع) دشمنی و عداوت می‌ورزد دشمن بدار و مدافع یاری‌کنندگان ولایت علی باش».

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: غدیر خط ولایت دفاع از ولایت ولایت علی ولایت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر دو تیم قعرنشین استقلال خوزستان و نساجی مازندران در اهواز مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. دو تیم 22 امتیازی لیگ برتر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که برای بقا در مسابقات نیاز مبرمی به سه امتیاز دارند و این بازی می‌تواند بسیاری معادلات پایین جدول را تعیین کند.

در چنین شرایطی دو باشگاه قصد دارند از تمام ظرفیت‌های خود برای موفقیت در بازی روز دوشنبه استفاده کنند. باشگاه نساجی روز گذشته اعلام کرد که 4 فروند هواپیمای اختصاصی را در اختیار هواداران قرار می‌دهد تا از مازندران به خوزستان سفر کنند و در جریان بازی با استقلال در ورزشگاه کنار آنها باشند.

حالا از اهواز خبر می‌رسد که باشگاه استقلال خوزستان هم تمهیدات ویژه‌ای را برای موفقیت در بازی با نساجی به کار گرفته است. با هماهنگی‌های صورت گرفته باشگاه استقلال خوزستان قصد دارند تعداد زیادی اتوبوس را در نقاط مختلف اهواز و شهرها و روستاهای اطراف برای جابه‌جایی هوادار به ورزشگاه قرار بدهد تا بتواند ورزشگاه غدیر را در روز دوشنبه هفته آینده پر از تماشاگر کند.

بازی روردرروی نساجی و استقلال خوزستان حساسیت ویژه‌ای دارد و بی‌شک با توجه به اقدامات دو باشگاه شاهد حضور تعداد زیادی تماشاگر در روز بازی در استادیوم غدیر اهواز خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌
  • برنامه‌های جشن هیات‌های مذهبی برای حضرت معصومه(س) اعلام شد
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • پیام پوتین به غرب در آیین تحلیف
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو |‌ بله آقای نتانیاهو! امیدواریم که شما ...