Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – ایران در پایان سومین روز رقابت‌های رسمی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مجموع با تک مدال طلا توسط جواد فروغی در تیراندازی در جایگاه یازدهم مشترک با استرالیا، اکوادور، کرواسی، ازبکستان و تایلند قرارگرفت.

چین هم با کسب ۱۱ نشان در صدر قرار دارد. چین با ۶ طلا، یک نقره و چهار برنز در صدر ایستاد و میزبان بازی‌ها با پنج طلا و یک نقره دوم و آمریکا با چهار طلا، ۲ نقره و چها ربرنز در جایگاه سوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره جنوبی هم با ۲ طلا و سه نقره در جایگاه چهارم ایستاد.

اما ورزشکاران ایران در سومین روز رسمی بازی‌ها در چهار رشته تیراندازی، تکواندو، بسکتبال و قایقرانی به میدان رفتند و مدالی کسب نکردند.

در تیراندازی و در بخش انفرادی هانیه رستمیان در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی و مهیار صداقت در ماده ۱۰ متر تفنگ بادی در خط آتش ایستادند که هر ۲ نماینده ایران از صعود به فینال انفرادی بازماندند.

در تکواندو میرهاشم حسینی و ناهید کیانی در وزن‌های منهای ۶۷ کیلوگرم و ۵۷ کلیوگرم برابر حریفان به روی شیاپچانگ رفتند که حسینی در نخستین مبارزه خود یو جین هوانگ از چین تایپه را با نتیجه ١٨ بر ١۵ شکست داد، اما در دومین مبارزه مقابل رشیدوف از ازبکستان با نتیجه ٣۴به ٢٢ شکست خورد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.

حال با حذف میرهاشم حسینی و باخت ناهید کیانی و آرمین هادی‌پور مقابل حریفانشان، پرونده تکواندو ایران در بازی‌های المپیک بسته شد. تکواندو در این دوره از بازی‌ها سه سهمیه کسب کرده بود.

روز گذشته هم با حذف نیما عالمیان در تنیس روی میز و صفرزاده در دوچرخه سواری ماده استقامت از ادامه رقابت‌ها در مجموع پرونده سه رشته تنیس روی میز، دوچرخه سواری و تکواندو در المپیک بسته شد و رقابت نمایندگان ایران در ۱۳ رشته ادامه دارد.

ایران در مجموع با یک مدال و پنج کشور کشور کشور در جایگاه چهارم مشترک قرار گرفت.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده (۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک راه یافتند.

بیشتر بخوانید: برنامه نمایندگان ایران در چهارمین روز/ رقابت با حریفان در ۴ رشته

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک اخبار المپیک بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم

به گزارش خبرنگار مهر، «موریس موتا پائز» سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران هفته گذشته به ایران آمد تا تمرینات ملی‌پوشان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. مسابقات لیگ ملت‌ها آخرین فرصت بلندقامتان ایران برای کسب سهمیه در المپیک پاریس است.

پائز صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که به میزبانی کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن تشریح برنامه هایش، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

می خواهیم مهمترین اتفاق را رقم بزنیم

پائز در ابتدای این نشست خبری گفت: خیلی خوشحال هستم که در ایران حضور دارم. به تازگی کار را شروع کردم، همکاری نزدیک با مرادی دارم که این موضوع اهمیت زیادی دارد. ما با قلب و عشق تمام توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم در این تابستان به مهمترین اتفاق که آن هم کسب سهمیه المپیک است، برسیم.

متن صحبت های سرمربی تیم ملی والیبال در این خبر کامل می شود...

کد خبر 6090201 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم