Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، شهروندان تونسی با تجمع و تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت شدند.

منابع محلی در تونس اعلام کردند تظاهراتی نیز در مقابل مقر جنبش النهضه این کشور شکل گرفته و تظاهرت کنندگان نیز پرچم این جنبش را پایین کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان‌های «توزر»، «القیروان» و «سیدی بوزید» شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده و مردم این شهر‌ها خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت تونس بودند.

جنبش النهضه تونس نیز در واکنش به حمله آشوبگران به مقر این جنبش بیانیه‌ای صادر کرده و گفت: گروه‌های آنارشیست به برخی از مقر‌های جنبش در کشور حمله کردند، ما این گروه‌های جنایتکار را که از خارج و داخل کشور برای حمله به هم‌میهنان خود استخدام شده‌اند، محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما گسترش مظاهر هرج و مرج و خرابکاری برای خدمت به برنامه‌های سرنگونی مسیر دموکراتیک را محکوم کرده و از همه احزاب سیاسی، سازمان‌ها و طرفداران دموکراسی و حاکمیت قانونی می‌خواهیم این حملات را محکوم کنند.

تونس که از دو بحران اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد، با شیوع ویروس کرونا شرایط سخت‌تری پیدا کرده؛ به شکلی که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی دچار فروپاشی شدیدی شده و به تازگی اعتراضات متعددی برای خواسته‌های اجتماعی در مناطق مختلف تونس آغاز شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاره آفریقا جنبش آزادی اعتراضات در تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

به گزارش همشهری آنلاین، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه‌، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

کد خبر 847247 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سازمان شانگهای

دیگر خبرها

  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم