Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@14:20:45 GMT

تفاوت"تنگی نفس"کرونایی و اضطرابی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۴۴۶۷

استاد بیماری‌های ریوی با بیان اینکه تنگی نفس ناشی از کرونا با تنگی نفس اضطرابی متفاوت است، گفت:‌تنگی نفس اضطرابی در مواقع در گیری فکر ی زیاد؛ حتی بدون فعالیت بدنی فرد به وجود می‌آید. ناطقان: سید علی جواد موسوی،استاد بیماری‌های ریوی و تنفسی در پاسخ به این پرسش که چه «تفاوتی بین تنگی نفس کرونایی و تنگی نفس اضطرابی وجود دارد؟»، اظهار داشت: تنگی نفس ناشی از اضطراب ارتباطی با فعالیت فرد ندارد؛ در صورتی که وقتی فردی دچار تنگی نفس ناشی از بیماری ریه می‌شود این افراد با فعالیت کردن دچار تنگی نفس می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تنگی نفس‌های اضطرابی در حالت محیط‌های بسته اتفاق می‌افتد یا در زمانی که فرد فکر زیادی می‌کند؛ اما وقتی افراد مشغول کار و سرگرمی هستند تنگی نفس اضطرابی اتفاق نمی‌افتد.

این استاد بیماری‌های ریوی بیان داشت: این در حالی است که افرادی که بیماری ریوی دارند معمولا در حالت فعالیت  کردن وضعیت تنفسی‌شان بیشتر و تشدید می‌شود. این حالت در  بیماران کرونایی نیز دیده می‌شود.

موسوی یادآور شد:‌البته کرونا به بیماران اضطراب را علاوه بر تنگی نفس اضافه کرده است؛یعنی با توجه به اخباری که هر روز از وضعیت کرونا منتشر می‌شود؛ به همین دلیل این افراد علاوه بردرگیری ریوی، درگیری روحی نیز دارند.

موسوی با بیان اینکه جریان قرنطینه ماندن بیماران کرونایی هم مهم است،ابراز داشت:‌ در بیماری‌های دیگر مردم به دیدار فرد بیمار می‌روند و فرد احساس تنهایی نمی‌کند اما در بیماران کرونا به دلیل اینکه فرد در خانه یا بیمارستان قرنطینه می‌شود این وضعیت اضطراب مضاعفی ایجاد می‌کند و باعث تشدید علائم ریوی می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: تفاوت ، تنگی نفس کرونایی ، تنگی نفس اضطرابی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تفاوت تنگی نفس کرونایی تنگی نفس اضطرابی تنگی نفس اضطرابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو

فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو