Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@21:32:14 GMT

بهترین دوربین ورزشی و اکشن در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۴۵۸۴

بهترین دوربین ورزشی و اکشن در سال ۲۰۲۱

خبرورزشی – شاید مهم‌ترین دلیل آن بازاریابی قوی است که شرکت گوپرو دارد و وارد هیچ حوزه دیگری نشده است و به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای، بهترین دوربین‌های ورزشی و اکشن را تولید می‌کند. اما دوربین‌های اکشن بسیار خوبی از سوی برندهای دیگر هم وارد بازار شده‌اند که برخی از آنها نه تنها امکاناتی هم تراز یا حتی بالاتر از برند اول بازار دارند، بلکه در اغلب موارد با قیمت مناسب‌تری هم به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر دقیقا به دنبال بهترین دوربین اکشن در سال ۲۰۲۱ می‌گردید، بهتر است مستقیما به سراغ GoPro Hero9 Black بروید. اما ما در این مطلب، بهترین دوربین‌های اکشن گوپرو، DJI و برندهای مشهوری مانند Sony را هم بررسی کردیم. اگر می‌خواهید با دیگر دوربین‌های اکشن بازار که علاوه بر کیفیت عالی، قیمت مناسب‌تری هم دارند آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید. ۱. دوربین اکشن و ورزشی GoPro Hero 9 Black

دوربین پرچمدار گوپرو هنوز بهترین گزینه‌ای است که در بازار وجود دارد. خوشبختانه به دلیل محبوبیت این برند در ایران، این مدل را در اغلب فروشگاه‌های کشور می‌بینید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین، وجود یک نمایشگر در جلوی بدنه است که استفاده از آن را برای ولاگرها یا افرادی که قصد فیلمبرداری از خودشان را دارند عالی است. ضمن اینکه، این دوربین می‌تواند با رزولوشن ۵K فیلمبرداری کند و حتی در رزولوشن ۴K هم می‌تواند به صورت اسلوموشن ضبط کند.

شاید فکر کنید که رزولوشن ۵K برایتان چندان کارآمد نیست. اما نکته مهم این است که می‌توانید از همین ویدئوها، عکس هایی با رزولوشن ۱۴.۷ مگاپیکسل خروجی بگیرید.

یعنی هر فریم از این ویدئوها، می‌تواند به صورت یک تابلو عکس خیلی بزرگ (حدود ۵۰×۷۰ سانتی‌متر) به راحتی چاپ شود! هر چند که خود دوربین هم می‌تواند مستقیما با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل عکاسی کند. این رزولوشن با توجه به اندازه بزرگ‌تر حسگر این دوربین (۲.۲۷ اینچ) نسبت به مدل قبلی یعنی Hero8 Black بسیار قابل توجه است.

این دوربین روی حالت فیلمبرداری، دارای یک لرزشگیر نرم‌افزاری اختصاصی گوپرو به نام Hypersmooth 3.0 هم هست که باعث می‌شود تا ویدئوها با کمترین لرزش ممکن صبط شوند.
و نهایتا اینکه تقریبا هر وسیله جانبی که برای دوربین‌های اکشن ساخته می‌شوند با Hero9 Black سازگار و هماهنگ هستند و اصولا با در نظر گرفتن این دوربین، به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین از لحاظ تجهیزات جانبی می‌توانید مطمئن باشید که برای همه شرایط آماده است.

۲. دوربین اکشن GoPro MAX 360

دوربین GoPro MAX 360 همانطور که از نام آن برمی‌آید، می‌تواند علاوه بر ضبط ویدئوهای معمولی با زاویه واید، ویدئوهای ۳۶۰ درجه هم ضبط کند.

این دوربین فعلا گران‌ترین دوربین اکشن گوپرو است و اگرچه از مدل قبلی خودش سبک‌تر و کوچک‌تر شده است، اما اندازه و وزن آن هم بیشتر از مدل‌های اکشن عادی این شرکت می‌باشد.

در یک سمت این دوربین، یک نمایشگر رنگی لمسی می‌بینیم که البته ویدئوهای در حال ضبط را تنها از لنز جلوی دوربین نمایش می‌دهد. اما خود دوربین می‌تواند به صورت خودکار، ویدئوهای هر دو لنز را در داخل دوربین به هم متصل کرده و یک ویدئوی ۳۶۰ درجه به شما تحویل دهد.

هم لرزشگیر نرم‌افزاری پیشرفته گوپرو یعنی HyperSmooth و هم قابلیت فیلمبردای تایم‌لپس روی دست یعنی TimeWarp در این دوربین در دسترس است. ۳. دوربین GoPro Hero 8 Black

اگرچه این دوربین دیگر پرچمدار GoPro محسوب نمی‌شود، اما اگر نیازی به ویدئوهای ۵K ندارید و لازم نیست تا خودتان را در نمایشگر رنگی جلوی دوربین ببینید، می‌توانید به جای Hero9 این مدل که سال ۲۰۱۹ به بازار آمد را انتخاب کنید.

این مدل هم مانند Hero9 Black از Mod های مخصوص گوپرو پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال Mod محبوب Display Mod هم روی این مدل قابل نصب است که یک نمایشگر جانبی جداگانه برای این دوربین‌هاست و می‌توانید آن را روی دوربین اضافه کنید تا به عنوان نمایشگر جلو، برای vLogging (فیلمبرداری از خود) استفاده شود.

البته خود این نمایشگر در بازارهای جهانی حدود ۸۰ دلار قیمت دارد، اما اگر به آن نیازی ندارید، هنوز هم لرزشگیر این دوربین و کیفیت ۴K آن یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود. ۴. دوربین اکشن GoPro Hero 7 Black

این دوربین گوپرو که در سال ۲۰۱۸ به عنوان پرچمدار گوپرو معرفی شده بود، امروز بعد از دو مدل Hero8 و Hero9 دیگر چندان جدید محسوب نمی‌شود، اما هنوز هم یکی از بهترین دوربین‌های اکشن بازار محسوب می‌شود و به همین دلیل هم هنوز از بازار خارج نشده است.

این نخستین مدل گوپرو است که قابلیت HyperSmooth را به دنیای دوربین‌های اکشن آورد. این همان لرزشگیر محبوب گوپرو است که تصویر ویدئویی دوربین را شبیه تصاویر روی لرزشگیر گیمبال می‌کند و باعث می‌شود تا لرزش‌های روی ویدئوهای دستی، بسیار نرم و آرام اتفاق بیفتند. همچنین نخستین دوربین گوپرو است که قابلیت TimeWarp را ارائه کرد که برای ضبط ویدئوهای تایم‌لپس روی دست استفاده می‌شود.

علاوه بر این امکانات نرم‌افزاری، حسگر این دوربین هم دارای داینامیک رنج بسیار خوبی است و کیفیت عکس های آن واقعا عالی هستند.

فراموش نکنید که نمایشگر جلوی این دوربین برای نمایش ویدئو نیست و صرفا اطلاعات ضبط را به شما نشان می‌دهد. اما ۱۲ فرمان‌گیر صوتی که روی آن قرار دارد، می‌تواند برای گرفتن دستور های صوتی استفاده شود. ۵. دوربین اکشن ورزشی دی جی آی  DJI Osmo Action

ما شرکت DJI را با پهپادهای مشهوری مانند فانتوم ۴ یا Mavic Pro می‌شناسیم. اما نباید فراموش کنیم که دوربین‌هایی که روی این پهپادها قرار دارند هم ساخت خود DJI هستند و تجربه این شرکت در ساخت دوربین‌های کوچک و کامپکت روی پهپادها و گیمبال‌هایش می‌تواند اطمینان خاطر به ما بدهد که نخستین دوربین اکشن این شرکت، ممکن است بتواند در رده بهترین دوربین‌های اکشن قرار بگیرد.

دوربین Osmo Action از نظر قیمتی تقریبا روبروی Gopro Hero7 Black (یا حتی پایین‌تر) قرار می‌گیرد، اما امکانات آن مانند نمایشگر رنگی که تا امروز فقط در Hero9 Black گوپرو قرار گرفته بسیار کاربردی است.

فراموش نکنیم که هنگام فیلمبرداری روی دست یا تک پایه در سفرهای تفریحی، کادربندی هنگام تصویربرداری سلفی هم وابسته به همین نمایشگر است و می‌تواند ویدئوهای ضبط شده را بسیار کارآمدتر کند. ۶. دوربین اینستا Insta360 ONE R Twin Edition

طراحی این دوربین یکی از خلاقانه‌ترین و بهترین دوربین‌های اکشن موجود در بازار است. زیرا به جای اینکه یک دوربین اکشن در اختیار داشته باشید، یک بدنه با دو لنز خریداری می‌کنید که نه تنها می‌تواند مانند یک دوربین اکشن عادی کار کند، بلکه می‌تواند با نصب دوربین دوم که در واقع نام Twin هم از آن گرفته شده، به عنوان یک دوربین ۳۶۰ درجه عمل کند.

امکانات فیلمبرداری ۳۶۰ درجه این دوربین فوق العاده است. به عنوان مثال یک لرزشگیر عالی نرم‌افزاری، ویدئوهای کاملا ثابت و پایدار را برایتان فراهم می‌کند و خود دوربین به صورت نرم‌افزاری ویدئوها را به هم چسبانده و حتی پایه مونوپاد را از روی ویدئوها حذف می‌کند.

اگر هم دوربین را به جای زاویه پشت سر، در کنار دوربین دیگر و هم راستا با ان قرار دهید، می‌تواند با رزولوشن ۵.۷K فیلمبرداری کند که در حال حاضر تنها در اختیار GoPro Hero9 Black است.

علاوه بر این، از آنجا که این دوربین به صورت ماژولار طراحی شده است (یعنی می‌توانید قطعات آن را جدا کنید یا با هم ترکیب کنید) در صورت نیاز به فیلمبرداری در شب، می‌توانید از دوربین واید با حسگر ۱ اینچی آن استفاده کنید که کیفیت آن در نور کم فوق العاده بالاست و قابل مقایسه با دوربین‌های عکاسی کامپکت حرفه‌ای موجود در بازار است. (البته باید این دوربین را به صورت جداگانه تهیه کنید)

نهایتا اینکه این پکیج دارای نمایشگر جلو هم هست و نه تنها می‌توانید خودتان را در نمایشگر دوربین ببینید، بلکه می‌توانید با استفاده از مبدل USB-C روی دوربین، میکروفون‌های اکسترنال را هم به آن متصل کنید و برای صدابرداری حرفه‌ای هم از آن استفاده کنید.

۷. دوربین سونی RX0 Mark II

سونی از معدود برندهای مشهور دوربین‌سازی جهان است که به حوزه دوربین‌های اکشن وارد شده است و مدل جدید این دوربین‌ها یعنی Sony RX0 Mark II با استفاده از حسگر ۱ اینچی Exmor RS stacked CMOS  ساخت خود سونی، یکی از بهترین دوربین‌های اکشن برای عکاسی و فیلمبرداری در نور کم است.

پردازشگر فوق‌العاده BIONZ X در این دوربین به شما اجازه می‌دهد با سرعت باور نکردنی ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه (البته به مدت محدود) فیلم بگیرید. فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه عادی هم در این دوربین ممکن است و طراحی جالب نمایشگر ۱.۵ اینچی با رزولوشن ۲۳۰ هزار نقطه‌ای آن به شما اجازه می‌دهد تا آن را با یک چرخش ۱۸۰ درجه به سمت خودتان برگردانید و از خودتان فیلمبرداری کنید.

در این مقاله هفت عدد از بهترین دوربین‌های اکشن ورزشی موجود در بازار ایران و دنیا را بررسی کردیم. این دوربین‌های اکشن ورزشی براساس شاخص‌های مختلفی و همینطور قیمت انتخاب شده‌اند.

برای خرید دوربین ورزشی در ایران می‌توانید با اطمینان خاطر به فروشگاه نورنگار اعتماد کنید. فروشگاه نورنگار با سابقه چندین ساله در بازار تخصصی عکاسی و تجهیزات جانبی ثابت کرده است که نمادی مورد اعتماد جامعه عکاس‌ها و تولید کننده‌های محتوای بصری است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دوربین اکشن نرم افزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

بلک‌ویو ارزان‌ترین گوشی تاشدنی جهان را به نام Blackview Hero 10 در ماه می (اردیبهشت و خرداد) رونمایی خواهد کرد. گوشی هیرو ۱۰ در آستانه‌ی رونمایی رؤیت شده است؛ اما قیمت گوشی هنوز مشخص نیست.

قیمت گوشی بلک ویو مدل هیرو ۱۰ قرار است ۴۰۰ یورو (حدود ۴۲۵ دلار) باشد. این دستگاه مقام ارزان‌ترین گوشی تاشدنی جهان را ازآن خود می‌کند.

قیمت گوشی نوبیا فلیپ که زمانی ارزان‌ترین گوشی تاشدنی بود، ۶۰۰ دلار است و قیمت گوشی انرجایزر مدل آلتیمیت U660S که هم‌اکنون ارزان‌ترین تاشدنی جهان است، به حدود ۵۴۰ دلار می‌رسد.

گوشی هیرو ۱۰ به صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچی اولد با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و عمق رنگ ۱۰ بیتی مجهز است و حداکثر روشنایی آن به ۱٬۳۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر با لولای قطره‌ای تا می‌شود و حداکثر ۲۵۰٬۰۰۰ بار تا‌شدن را جواب می‌دهد. ابعاد گوشی در هنگام بازشدن ۱۶۹٫۰ در ۷۵٫۷ در ۸٫۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۸ گرم است.

نمایشگر‌ی دایره‌ای درکنار دوربین دوگانه در پنل پشتی هیرو ۱۰ وجود دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و درکنار آن دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است.

پردازنده‌ی گوشی جدید بلک‌ویو هلیو G99 است. رم گوشی ۱۲ گیگا‌بایت (LPDDR4X) و فضای ذخیره‌سازی آن ۲۵۶ گیگابایت (UFS 2.2) خواهد بود. این گوشی شبکه‌ی 4G را پشتیبانی می‌کند و به 5G دسترسی نخواهد داشت.

هیرو ۱۰ با رابط کاربری DokeOS 4.0 و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و وعده‌ی سه سال به‌روزرسانی عرضه می‌شود و امسال اندروید ۱۴ را دریافت می‌کند.

مقالات مرتبط   انرجایزر با کنارزدن نوبیا، ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا را به‌نمایش گذاشت   ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا ماه آینده رونمایی می‌شود؛ هم‌قیمت محصولات میان‌رده؟

باتری گوشی تاشدنی بلک‌ویو ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو و NFC و جایگاه دو سیم‌کارت از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

گوشی هیرو ۱۰ قاب آلومینیومی دارد و بخش پشتی‌اش با چرم گیاهی پوشیده شده است. این گوشی در رنگ‌های ارغوانی و مشکی عرضه می‌شود.


منبع : زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16