Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام مسئول در وزارت امور مهاجران افغانستان اعلام کرد که درگیری‌ها در ولایت قندهار در جنوب افغانستان باعث آوارگی حدود ۲۲ هزار خانواده در این منطقه شده است.

در همین ارتباط، «دوست محمد دریاب»، مدیر بخش آوارگان ولایت قندهار اعلام کرد: همه آوارگان از مناطق ناامن در حومه غربی‏، شمالی و جنوبی قندهار به مناطق امن‌تر در مرکز شهر پناه آورده و در آنجا به صورت موقت سکنی گزیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام افغان، دولت توانسته فقط ۴ اردوگاه برای پذیرش آوارگان در شهر ایجاد کند، هرچند همزمان تجار این کشور نیز برای تهیه مواد غذایی آوارگان در حال کمک رسانی هستند.

گفته شده جمعیت ۲۲ هزار خانواده آواره حدود ۱۵۰ هزار نفر است و بر اساس برآورد دفتر ملی آمار افغانستان، هر خانواده به طور متوسط شامل ۷ نفر است.

این مقام افغان در عین حال درباره پیشروی گروه طالبان اعلام کرد که سهل انگاری برخی نیروهای امنیتی راه را برای طالبان باز کرد و به آن‌ها امکان داد تا در این حد نزدیک شوند و به همین دلیل مقامات منطقه‌ای در حال سازماندهی دوباره نیروهای امنیتی هستند.

کد خبر 5265597

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان طالبان افغانستان آواره ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی لبنان سوریه طالبان فلسطین روسیه ترکیه فرانسه جو بایدن داعش طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از الجزیره مباشر، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا و رئیس جمهور قبرس گفت: بحران آوارگان به لبنان محدود نخواهد شد و به اروپا نیز کشیده خواهد شد.
نجیب میقاتی افزود: مخالفیم با این که کشور ما به یک کشور جایگزین تبدیل شود و اوضاع در سوریه اکنون باثبات است و امکان بازگشت آوارگان سوری به کشورشان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم