Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام هشت دیدار به صورت همزمان برگزار شد و نتایج جالبی در آن رقم خورد که باعث شد هفته پایانی در اوج جذابیت دنبال شود.

جنگ قهرمانی بین ۲ تیم

پرسپولیس و سپاهان همچنان ۲ تیمی هستند که باید برای قهرمانی با یکدیگر رقابت داشته باشند. سرخپوشان تهرانی ۶۴ امتیازی هستند و طلایی‌پوشان اصفهانی با ۶۲ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان یحیی در هفته پایانی باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان بروند و تیم محرم هم در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال تهران خواهد بود.

برد پرسپولیس تحت هر شرایطی این تیم را قهرمان خواهد کرد. تساوی این تیم هم ممکن است باعث قهرمانی‌اش شود اگر سپاهان به برتری نرسد و یا نتایج ۲ بازی به گونه‌ای رقم نخورد که فاصله تفاصل گل ۲ تیم که در عدد سه هست دچار تغییر شود و سپاهان برتری پیدا کند. سرخپوشان تهرانی حتی اگر به پیکان ببازند و سپاهان در شکست دادن استقلال ناکام باشد بازهم جام در تهران باقی می‌ماند.

سپاهان اما فقط محکوم به برد است. آنها بعد از اینکه استقلال را شکست دادند باید امیدوار به باخت پرسپولیس باشند تا با یک امتیاز برتری قهرمان لیگ بیستم شوند. تساوی پرسپولیس هم کار را به تفاضل گل می‌کشاند. در حال حاضر تفاصل تیم پایتخت‌نشین مثبت ۳۱ است و سپاهان تفاضلش در عدد ۲۸ ایستاده است.

سه تیم خطر سقوط را حس می‌کنند

در پایین جدول سه تیم ممکن است سقوط کنند و در رده پانزدهم قرار بگیرند و در کنار ماشین‌سازی به لیگ یک بروند. در حال حاضر سایپا با ۲۶ امتیاز و تفاضل گل منفی ۱۱ در رده یکی مانده به آخر قرار دارد. ذوب با همین امتیاز و تفاضل گل منفی ۱۰ در رده چهاردهم جای گرفته است و نفت مسجدسلیمان با ۲۸ امتیاز و تفاضل منفی ۹ در جایگاه سیزدهم قرار دارد. در هفته آخر سایپا باید به تبریز برود و مقابل تراکتور صف‌آرایی کند. ذوب‌آهن در فولادشهر میزبان مس رفسنجان است و نفت مسجدسلیمان در اراک میهمان آلومینیوم خواهد بود.

سایپا در صورت پیروزی و همچنین توقف ذوب یا شکست نفت مسجدسلیمان در لیگ می‌ماند. تساوی این تیم در صورتی که با شکست نماینده اصفهان مصادف شود، بازهم آنها در لیگ ماندنی خواهند شد در غیر این صورت باید با تیم سعید اخباری خداحافظی کنیم. البته باخت سنگین ذوب و شکست سبک خودروسازان هم می‌تواند منجر به بقای تیم تهرانی شود.

ذوب‌آهن در صورت پیروزی و حفظ برتری تفاضل گل نسبت به سایپا قطعا در لیگ خواهد ماند. تساوی این تیم هم در صورت ناکامی سایپا در پیروزی بازهم رای به ماندن این تیم خواهد داد. تیم مجتبی حسینی حتی اگر شکست بخورد و سایپا نیز نتیجه‌ای مشابه کسب کند بازهم گاندوها از سقوط قسر در خواهند رفت البته اگر شکستشان سنگین نباشد.

نفت مسجدسلیمان با احتمال کمتر ممکن است سقوط کند. آنها در صورت پیروزی مسلما در لیگ باقی می‌مانند. تساوی هم باعث بقای نفت مسجدسلیمان می‌شود مگر اینکه ذوب و سایپا بتوانند رقبای خود را با فاصله ۲ و بیشتر از پیش رو بردارند. در نهایت باخت نفت مسجدسلیمان اگر با ناکامی یکی از ۲ تیم ذوب یا سایپا در رسیدن به سه امتیاز همراه شود بازهم می‌توانیم نماینده شهراولین‌ها را در سطح اول فوتبال کشورمان ببینیم.

سه تیم به دنبال سهمیه احتمالی آسیا

همانطور که می‌دانید در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، تیم چهارم لیگ برتر می‌تواند سهمیه آسیایی فصل بعد لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. در حال حاضر تیم‌های گل‌گهر سیرجان(۴۴)، فولاد خوزستان(۴۳) و تراکتور تبریز(۴۲) رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند و احتمال چهارمی دارند. گل‌گهر میزبان نساجی خواهد بود؛ فولاد در مشهد باید به مصاف پدیده برود و تراکتور در خانه از سایپا پذیرایی خواهد کرد. حال باید دید کدام تیم رتبه چهارم را تصاحب می‌کند.

وضعیت خاص استقلال و ماشین‌سازی

به جز استقلال رده سومی که ۵۶ امتیاز دارد و ماشین‌سازی رده شانزدهمی که ۱۴ امتیازی است؛ الباقی تیم‌ها جایگاهشان ممکن است در هفته سی‌ام تغییر کند. این ۲ تیم تحت هر شرایطی رتبه‌های کنونی خود را در پایان لیگ نیز خواهند داشت.

برنامه هفته آخر لیگ برتر:

صنعت نفت ابادان- ماشین‌سازی تبریز

آلومینیوم اراک- نفت مسجدسلیمان

گل‌گهر سیرجان- نساجی مازندران

پدیده مشهد- فولاد خوزستان

استقلال تهران- سپاهان اصفهان

تراکتور تبریز- سایپا تهران

ذوب‌آهن اصفهان- مس رفسنجان

پیکان تهران- پرسپولیس تهران

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس فولاد خوزستان باشگاه استقلال لیگ آزادگان ذوب آهن تیم فوتبال سپاهان باشگاه سایپا نفت مسجد سلیمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس فولاد خوزستان باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فولاد خوزستان باشگاه استقلال لیگ آزادگان ذوب آهن تیم فوتبال سپاهان باشگاه سایپا نفت مسجد سلیمان نفت مسجدسلیمان ماشین سازی تفاضل گل ذوب آهن سه تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی استقلال انقدر بد بود که تلویزیون را خاموش کردم | تیم نکونام با این وضعیت به مشکل می خورد

به گزارش همشهری آنلاین اکبر کارگرجم درباره تساوی استقلال مقابل تراکتور در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی جذابیتی نداشت و آنقدر خسته کننده بود که تلویزیون را خاموش کردم. امیدوارم کمی سبک بازی را تغییر دهند، زیرا با این وضعیت ما کارمان در هفته‌های آینده سخت خواهد شد.

وی در این رابطه افزود: نکونام مربی باتجربه‌ای است و زمانی هم که به عنوان بازیکن در زمین حضور داشت تیم رو به جلو بازی می‌کرد؛ از او می‌خواهم که تیمش را هجومی‌تر کند. البته که نکونام در برخی نقاط بازیکن کم دارد و برخی از بازیکنان یا مصدوم هستند یا محروم. بازی خوبی مقابل تراکتور به نمایش نگذاشتیم و شانس آوردیم که هنوز در صدر هستیم.

*بی‌جهت از تراکتور غول ساختیم و محتاط بازی کردیم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: محمدی در این دیدار خیلی خوب کار کرد و حیف شد که شوت او به تیرک خورد و در چند صحنه دیگر نیز تأثیر خوبی گذاشت. ماشاریپوف خرید خوبی است و به خوبی میانه میدان را مدیریت می‌کند و بازی‌گردانی خوبی دارد، اما حیف که مکمل ندارد. به خالدآبادی تبریک می‌گویم در اولین بازی خود نمایش خوبی برجای گذاشت و هواداران هم از حضور او لذت بردند. او شاید فعلاً در حد و اندازه‌های دروازه‌بان‌های بزرگ نباشد، اما از پس این بازی به خوبی برآمد. حسینی به ناحق محروم شد و امیدوارم که بعد از محرومیت کیفیت خودش را حفظ کند.

کارگرجم در این خصوص تصریح کرد: به نظرم تراکتوری‌ها هم به این نتیجه راضی بودند و بازی را در همان میانه میدان نگه می‌داشتند. کار سختی در تبریز نداشتیم و با احترام به تیم تراکتور آن‌ها حریف قدری برای ما نبودند. ما بی‌جهت از آن‌ها غول ساختیم و محتاط بازی کردیم، البته که تراکتور هم با تغییر و تحولاتی که به تازگی در کادر تیمش داشته روزهای خوبی در پیش خواهند داشت.

*نتایج هفته قبل باید برای استقلال درس عبرت شود

وی در رابطه با دیدار آینده استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته بیست‌وششم لیگ برتر، عنوان کرد: ذوب‌آهن تیم خوبی است و شرایط لیگ در بالای جدول حساس پیش می‌رود. خداراشکر با تساوی پرسپولیس اتفاقی در صدر جدول نیفتاد، اما باید برای ما درس عبرت شود تا به این سادگی امتیاز از دست ندهیم. ذوب‌آهن در ۲ بازی اخیرش نتایج خوبی نداشته و در بازی گذشته نیز شکست خورد و این بازی هم در ورزشگاه آزادی خواهد بود و باید با تمام قوا به استقبال ذوب‌آهن برویم. اکنون که در صدر هستیم زحمت زیادی کشیده شده و زمان زیادی است که در صدر قرار گرفتیم و حیف است که آن را از دست بدهیم. امیدوارم با شکست ذوب آهن یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شویم.

*استقلال نسبت به پرسپولیس بازی‌های راحت‌تری دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره برکناری مسیر و مسیر قهرمانی تا پایان فصل، خاطرنشان کرد: استقلال نسبت به پرسپولیس بازی‌های راحت‌تری دارد و اگر به خوبی آنالیز کنند و برنامه‌ریزی درستی داشته باشند قطعاً می‌توانیم امتیازات لازم را به دست بیاوریم و قهرمان شویم. دلیل برکناری خطیر هرچه که هست امیدوارم به صلاح تیم باشد و کسانی که در آینده استقلال را مدیریت می‌کنند به فکر منافع باشگاه باشند و برای سرافرازی استقلال قدم بردارند. از هواداران عزیزمان تشکر می‌کنیم که در روزهای سخت همراه استقلال بودند و از آن‌ها می‌خواهم که در ادامه هم تیم را حمایت کنند تا به هدفمان برسیم.

کد خبر 849078 برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)
  • سهم پرسپولیس از ۴ بازی ۶ امتیازی فقط ۳ امتیاز!
  • بازی استقلال انقدر بد بود که تلویزیون را خاموش کردم | تیم نکونام با این وضعیت به مشکل می خورد
  • موافقت باشگاه استقلال با درخواست ویژه نکونام برای طرفداران
  • چرا پرسپولیس مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد؟
  • ضعف تراکتور مقابل بزرگان؛ ۲ در مقابل ۱۸!
  • آژیر خطر به صدا در آمد: خوزستان روی گسل سقوط!
  • تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • «توهین» میلیاردر‌های به تماشاگران