Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@01:46:54 GMT

شماره جدید ماهنامه «فیلم‌نگار» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۵۷۶۰

شماره جدید ماهنامه «فیلم‌نگار» منتشر شد

دویست و بیست و دومین شماره مجله دیجیتال «فیلم‌نگار» ویژه مرداد 1400منتشر شد.

به گزارش برنا، در بخش «سینمای ایران» ابتدا ادامۀ مبحث سینمای عاشورایی و سپس گزارشی از کارگاه پویان شعله ور در جشنواره فیلم کوتاه رضوی را می خوانیم . سیناپس فیلم «آبجی»، دو نقد بر این فیلم و گفت و گو با نویسندگان این فیلمنامه صفحات بعدی را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتهای این بخش نیز فیلمنامه کوتاه «اسب سفید بالدار» و گفت و گو با مهیار ماندگار، نویسنده و کارگردان این فیلم را می خوانیم.

پرونده مفاهیم تخصصی فیلمنامه در این شماره به «نقطه میانی» اختصاص دارد و شامل مطالب متنوعی است. از جمله: روشها و توصیه هایی برای خلق نقطه میانی/ نقطه میانی واقعا در وسط فیلمنامه قرار دارد؟/ اهمیت نقطه میانی در شخصیت پردازی قهرمان/ نقطه میانی در فیلمنامه سریالهای تلویزیون/ گفت وگوی جمعی پیرامون مفهوم نقطه میانی در فرهنگ فیلمنامه نویسی و ... .

سیناپس فیلمهای «سرزمین» و «ماهی سیاه کوچولو» آغازگر بخش «سینمای جهان» است و در ادامه نقدهایی بر این دو فیلم و گفت‌وگوهایی با نویسندگان این آثار را می خوانیم.

مطالب تئوریک و آموزشی این بخش نیز عبارتند از: «چگونه در فیلمنامه تان صعود کنید» و «بررسی کهن الگوهای مردانه اساطیری»

فیلمنامه کامل این شماره به «شبکه» نوشته پدی چایفسکی اختصاص دارد که فرنوش زندیه آن را به فارسی برگردانده است. سکانس برگزیده، یادداشت مترجم، یک نقد و گفت‌وگوی رامتین شهبازی با جابر قاسمعلی درباره فیلمنامه «شبکه» پایان بخشِ مطالب این شماره هستند.

علاقمندان می توانند جهت تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به آدرس www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه تلویزیون جشنواره فیلم کوتاه سینمای ایران سینمای جهان برنا ماهنامه فیلم نگار مجله دیجیتال نقطه میانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رونن برگمن از مشهورترین روزنامه‌نگاران صهیونیست، در یدیعوت آحارونوت درباره توافق مبادله میان تل آویو و مقاومت موضع گیری کرد.

وی افزود: اسرائیل در حال حاضر با شروطی باید موافقت کند که پیش از این آنرا رد کرده بود.چند ماه امکان توافق به مراتب بهتری وجود داشت. بدون تردید تداوم جنگ به کشته شدن اسیران منجر خواهد شد. در حال حاضر اینگونه وانمود می کنند که عملیات در رفح سبب بازگشت اسیران خواهد شد. عملیات در رفح به منزله ماههای جدیدی از جنگ است که سرنوشت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

برگمن نتانیاهو را متهم به کارشکنی و مانع تراشی در مسیر انجام توافق مبادله اسیران کرد.

وی افزود: ارتش اسرائیل یکی از قوی ترین حامیان طرح حائل در غزه و این اقدام بود، اما موضع خود را تغییر داد و خواستار لغو منطقه ایزوله در مرکز نوار غزه شده است! وزیر گالانت قبل از حمله به خان یونس گفت که این حمله با هدف بازگردانیدن اسیران و غلبه بر رهبران حماس از جمله السنوار است و پس از حمله تغییری در مواضع حماس ایجاد نشد و پوچ بودن ادعای مبنی بر اینکه فشار نظامی مشکل گشاست، اثبات شد.

برگمن اذعان کرد: تل آویو در تنگاست نه حماس. هزینه توافق بیشتر شده است. نتانیاهو از شروع جنگ اینگونه وانمود کرده است که فشار نظامی به بازگشت اسیران منجر خواهد شد اما این رخ نخواهد داد. اینکه عملیات در رفح پیروزی مطلق به ارمغان خواهد آورد و موجب شکست حماس و بازگست اسیران خواهد شد، توهمی بیش نیست. اگر ارتش به رفح حمله کند، ممکن است ما اسیر زنده نداشته باشیم و در آن صورت نتانیاهو چیزی برای فروش به اسرائیلی ها نخواهد داشت.

کد خبر 6091205

دیگر خبرها

  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • پریناز ایزیار و حلقه طلای خاصی که دستش کرد | چهره سرشناس سینمای ایران ازدواج کرده است؟
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار