Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@17:52:01 GMT

چند ماده غذایی موثر در سم زدایی بدن

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۶۹۰۴

چند ماده غذایی موثر در سم زدایی بدن

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری الکوثر، نظافت ظاهری بدن یکی از مسائل عادی و روزمره‌ای است که همه ما تلاش داریم آن را به انجام برسانیم؛ اما توجه به نظافت بدن از درون و خوردن غذاهایی که می‌توانند سموم را از بدن شما دفع کنند، بدون آنکه نیازی به داروها و مواد درمانی داشته باشید، امری مهمتر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو قصد داریم در این گزارش به غذاهایی بپردازیم که خوردن آن‌ها به داشتن بدنی سالم و شاداب کمک می‌کنند.

۱- آووکادو برای کبد

آووکادو میوه‌ای دوست داشتنی است که می‌تواند از یک طرف در کاهش سطح کلسترول خون شما نقش داشته و از سوی دیگر باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شود. این میوه بسته به گلوتاتیون خود (که یک آنتی اکسیدان قوی هست) از ورود سموم به عروق جلوگیری می‌کند؛ بنابراین این میوه وسیله‌ای برای تمیز کردن بدن با محافظت از کبد در برابر سموم و همچنین کاهش احتمال مشکلات قلبی با کاهش فشار خون است.

۲- آناناس برای کلسترول

میوه آناناس حاوی یک چربی سوز طبیعی شناخته شده به نام بروملین (Bromelain) است که این چربی سوزی طبیعی برای راحتی گوارش، در شکستن و تجزیه پروتئین‌ها در بدن به منظور استفاده بدن از آن‌ها نقش دارد. اما این تنها خاصیت آناناس که سبب دفع کلسترول مضر از بدن می‌شود، نیست. آناناس همچنین می‌تواند مانع لخته شدن خون شود. باید توجه داشت این خواص در شرایطی حاصل می‌شود که شما آناناس را به شکل تازه (ونه به شکل کنسرو شده که فاقد آنزیم بروملین هست) مصرف کنید.

۳- کلم ترش برای پوست

کلم ترش و یا «زاواکراوت» (Sauerkraut) به دلیل نقش خود در تأمین انواع گوناگون فیبرهای غذایی در بدن شناخته می‌شود و احتمال ابتلا به نفخ شکم را کاهش می‌دهد. این در حالی است که مزایای این ماده غذایی به دلیل محافظت از پوست در برابر جوش‌ها و آکنه قابل توجه است.

۴- زردآلو برای یبوست

زردآلوهای خشک با بهره گیری از خاصیت ملین بودن، بدن را به روش متمایزی تمیز می‌کنند؛ چرا که می‌تواند در برابر یبوست مقاومت کرده و به راحت شدن معده شما کمک کنند. این امر همچنین در مورد زردآلوهای تازه که حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی هستند و باعث بهبود سلامت معده و گوارش می‌شوند، صادق هست. زردآلو همچنین برای سلامت چشم و بینایی شما مفید است.

۵- گریپ فروت برای وزن

رنج ناشی از اضافه وزن نیازمند استفاده از آن دسته از غذاهایی است که متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را بهبود می‌بخشد و از جمله این موارد، گریپ فروت است. گریپ فروت می‌تواند با از بین بردن وزن اضافی، به پاکسازی بدن کمک کرده؛ همچنانکه حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است که باعث افزایش احساس سیری در بدن می‌شود. گریپ فروت می‌تواند سطح قند خون را کنترل کرده و دارای مقادیر فراوانی ویتامین‌های مهم مانند ویتامین A و ویتامین C است.

۶- خیار برای بوی بد دهان

یکی از چیزهایی که بر وضعیت روحی و روانی فرد تأثیر منفی می‌گذارد، بوی بد دهان است؛ بنابراین خوردن موادی غذایی که بتواند بوی بد دهان را کاهش دهد، امری ضروری به نظر می‌رسد که از جمله این موارد، خیار است. خیار از میوه‌هایی است که نقش شناخته شده‌ای در محافظت از دهان از خشکی دارد؛ به خصوص آن که خوردن آن باعث پخش بزاق در دهان شده و بوی بد دهان را به سرعت از بین می‌برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1104310 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز بوی بد دهان گریپ فروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

افزودن مواد غذایی زیر به برنامه غذایی روزانه، با دارا بودن پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی، به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند:

۱) گوشت گاو بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی یک گزینه مناسب و پروتئینی است که برای زمان طولانی سیر نگه‌تان می‌دارد و به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند. پروتئین احساس سیری بعد از غذا را افزایش می‌دهد، به حفظ عضلات کمک می‌کند و منجر به افزایش متابولیسم می‌شود. هم‌چنین پروتئین اثر حرارتی بالایی دارد، به این معنی که کالری بیشتری را در طول هضم می‌سوزاند.

۲) جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر بتا گلوکان و کربوهیدرات‌های پیچیده است که انرژی پایداری را برای بدن فراهم کرده و به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. مصرف جو دوسر، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و احتمال پرخوری یا هوس قند را در ساعات بعد از غذا کاهش می‌دهند. بر اساس مطالعات، بتا گلوکان موجود در جو دوسر علاوه بر تقویت سلامت روده، می‌تواند به افزایش سیری، هضم آسان و کاهش چاقی شکمی کمک کند.

۳) لیمو

مصرف لیمو به‌تن‌هایی شاید چندان رضایت‌بخش نباشد، اما استفاده از لیمو در دستور العمل‌های خوراکی و نوشیدنی می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. لیمو حاوی پلی فنل‌های قوی است که منجر به جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم و چاقی می‌شود. سعی کنید به جای استفاده از سس‌های پرچرب و ناسالم، روی سالاد‌ها و غذاهایتان چند قطره آبِ لیموی تازه بچکانید

۴) ماهی تن

ماهی تن (چه کنسرو شده و چه تازه) به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی سالم، یک غذای مغذی به شمار می‌آید. یک وعده ماهی تن کنسرو شده، ۲۴ گرم پروتئین و تنها ۱۶۸ کالری دارد و حاوی حدود ۹ گرم چربی سالم است. شواهد نشان می‌دهد که مصرف غذا‌های دریایی بدون چربی مانند ماهی تن، به پیشگیری از چاقی کمک می‌کند.

۵) لوبیا سیاه

علاوه بر مصرف پروتئین، دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی برای کاهش چربی شکمی مهم است. در میان حبوبات، لوبیا سیاه یک گزینه ایده‌آل برای این منظور است. در هر نصف فنجان لوبیا سیاه ۸ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین وجود دارد. به طور کل محتوای فیبر موجود در حبوبات برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن مفید است.

۶) چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی چربی‌سوز است و محتوای کافئین موجود در آن می‌تواند به بهبود متابولیسم و چربی‌سوزی کمک کند. مصرف مداوم چای سبز در کنار یک رژیم غذایی کم‌کالری و ورزش منظم باعث کوچک شدن شکم می‌شود.

۷) تخم مرغ

در حالی که غذا‌هایی مانند گوشت گاو بدون چربی و مرغ انتخاب‌های خوبی برای دریافت پروتئین هستند، تخم مرغ هم می‌تواند گزینه مفید دیگری باشد و در هر وعده غذایی مصرف شود. یک تخم مرغ متوسط، تقریباً دارای ۶ گرم پروتئین و کمتر از ۵ گرم چربی است. زرده تخم مرغ همراه با محتوای پروتئین بالایی که دارد، حاوی مقدار زیادی ماده مغذی به نام کولین است. مکمل کولین به طور بالقوه به کاهش BMI یا شاخص توده بدنی کمک می‌کند و هم‌چنین سطح لپتین موجود در آن، باعث افزایش حس سیری و کاهش تولید هورمون گرسنگی در بدن می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد