Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سرور بهبهانی استادیار مهندسی پزشکی-بیوالکتریک و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در خصوص اختراع ثبت شده خود با عنوان دستبندهای هوشمند برای کم بینایان گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر در زمینه تشخیص بیماری های مختلف شبکیه با مرکز تحقیقات چشم دانشگاه شهید بهشتی مشغول به همکاری بوده و با چالش های بیماران مختلف کم بینا و شب کور مواجه بودیم، در صدد برآمدیم تا یکی از مشکلات این افراد را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از مشکلات این افراد گفت: زمانی که افراد کم بینا یا شب کور در فضای تاریک قرار می گیرند نیاز به منبع نوری دارند که بتوانند با روشن کردن فضا حداقل نیازهای خود را مرتفع سازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ادامه داد: با توجه به قطعی های برق و عدم در دسترس بودن انواع چراغ ها، دستبندی را طراحی کردیم که ولتاژ مورد نیاز برای روشن کردن منبع نور خود را از طریق ولتاژ موجود در بدن انسان تامین می کند و نیازی به شارژر و باتری ندارد.

این مخترع خاطر نشان کرد: فلزهای به کار رفته در این دستبند امکان هدایت ولتاژ الکتریکی و روشن کردن منبع نور را با کمک الکترولیت های موجود در بدن فراهم می کند.

بهبهانی افزود: این محصول نه تنها برای استفاده افراد کم بینا، بلکه برای استفاده افراد سالم طراحی شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه از آنجا که ولتاژ این دستبند با هدایت الکتریکی ایجاد شده در بدن انسان زنده تامین می شود می تواند به نوعی زنده یاب نیز تبدیل شود، گفت: افرادی که در زیر آوار قرار می گیرند یا در فضایی بسیار تاریک حبس می شوند در صورت زنده بودن همچنان ولتاژ لازم برای روشن شدن این دستنبد را فراهم می کنند و به نوعی علائم حیاتی خود را برای گروه نجات ارسال می کنند.

به گفته بهبهانی، تا کنون منابع تولید نور متفاوتی ساخته شده اند؛ اما نیاز به شارژ و باتری از جمله معایب استفاده از این دستگاه ها هستند که هیچ کدام از این معایب در این دستبندها وجود ندارد و بر اساس نیاز کم بینایان و شب کورها ساخته شده است.

وی گفت: تمام تجهیزاتی که در این دستبند به کار رفته به غیر از منبع نور آن ایرانی هستند که امکان استفاده از نمونه ایرانی آن نیز وجود دارد.

استادیار مهندسی پزشکی-بیوالکتریک خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی درصدد است روی این دستبند سرمایه گذاری کند تا به قیمت منصفانه ای وارد بازار شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 5265715 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دستبند هوشمند نابینایان اختراع و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی حاکمیت سایبری فناوری فضایی نوآوری همراه اول موبایل فناوری نانو آمازون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا سلول بنیادی امنیت اطلاعات فیس بوک هوشمندسازی اینترنت پرسرعت منبع نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از بهینه‌سازی و نوسازی پست برق مالکریم در شهر مسجدسلیمان خبر داد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ و ۱۱ کیلوولت مالکریم، برق مناطق مهمی از شهر مسجدسلیمان را تامین می‌کند که برای افزایش پایداری و رفع افت ولتاژ بهینه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با احداث فونداسیون جدید، یک ترانس قدیمی این پست با ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانس نو با قابلیت‌های جدید جایگزین آن شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: ترانس قدیمی موجود در پست به صورت آفلود تپ‌چنجر (لغزانه ترانسفورماتور) بوده که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانس مذکور خاموش می‌شد ولی ترانس جایگزین با قابلیت آنلود تپ‌چنجر این امکان را به بهره‌بردار می‌دهد که بدون خاموشی، ولتاژ آن تنظیم شود.

اسدی با بیان اینکه پست برق فوق توزیع مالکریم در مجموع ۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، بیان کرد: با بهینه‌سازی و نوسازی صورت گرفته در این پست، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.

به گفته وی، با هدف آماده‌سازی شبکه پیش از این نیز چند پست برق فوق توزیع در شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا