Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@04:13:51 GMT

میناس مقدس؛ کلیسایی ساده اما زیبا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۷۲۷۴

میناس مقدس یکی از این کلیساهایی است که با همت "دلاک آبراهم" و مشارکت ارامنه تبریز که به دستور شاه عباس دوم از محله شمس‌آبادی به محله سنگ تراش ها کوچ کردند، در سال ۱۶۵۹ میلادی ساخته شد؛ از آنجا که خود مردم در ساخت آن دست داشتند، به نسبت برخی کلیساها ساده‌تر است.

پلان کلیسا به سبک بازیلیک ستون‌دار در جهت شرقی غربی است و گنبد و نورگیرهای بزرگش به کمک قوس‌هایی بر چهار ستون تکیه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویربردار: علیرضا وثیق انصاری / ‏‬ متن: الهام اسکندری / ‏‬ گوینده: مانیا مردانی / ‏‬ تدوینگر: سجاد اصلانی

فیلم / ‏دانلود

کد خبر 509669

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلیسای اصفهان کلیسا کلیساهای ارامنه کلیساهای اصفهان کلیسا اصفهان ناقوس كليسا کلیسا جلفا کلیسا ارامنه نقاشی کلیسا فیلم کلیسا فیلم کلیساهای ایران ارامنه اصفهان شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران ارامنه در اصفهان نماینده ارامنه جنوب ایران ارامنه شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان اسقف اعظم ارامنه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم

در منطقه بیستون کرمانشاه در این چند روز به حدی بارش باران زیاد بوده که تمام آبشارهای کوه بیستون مجددا فعال شده‌اند. با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، این آبشارها کماکان برقرار بوده و به تعدادشان نیز افزوده می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • معلمان ستون‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • کارگران ستون‌های استوار جامعه