Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در جمع زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به ایام مبارک ماه ذیحجه بیان کرد: جشن ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، نزول آیاتی از قرآن مانند آیه تطهیر، آیه تبلیغ، آیه إکمال، آیه وُدّ و همچنین سوره هل أتی، اعطای فدک، میلاد امام هادی (ع)، عید سعید غدیر خم، میلاد حضرت موسی بن جعفر (ع) و البته عید مباهله از جمله مهم ترین مناسبت های اسلامی است که در این ماه اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که جشن های عید سعید غدیر خم نباید تنها به این روز محدود شود افزود: شایسته است تا جشن های عید سعید غدیر خم پیش از این روز آغاز شود و تا بیست و پنجم ماه ذیحجه ادامه داشته باشد.

استاد حوزه های علمیه سپس پیشنهاد داد همه مؤمنین و مؤمنات با تزئین خانه ها، سر در خانه ها و خیابان ها و معابر در بزرگداشت عید سعید غدیر خم کوشا باشند.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا فرزندان خود را علوی و فاطمی تربیت کنیم و از این رو باید کاری کرد که آن ها از فرا رسیدن سالروز عید سعید غدیر خم در هر سال ذوق زده شوند.

فرحزاد با ابراز تأسف از عدم فعال بودن مؤمنان در برگزاری جشن های مذهبی خاطرنشان کرد: برپایی باشکوه عزاداری ها و إطعام دادن در آن ها بسیار خوب است، اما باید از خود بپرسیم چرا برای جشن ها و شادی های مذهبی و اعیاد اسلامی کم کاری داریم.

وی با تأکید بر این که هرکس باید از خود بپرسد چه کاری می تواند برای تبلیغ و بزرگداشت غدیر انجام دهد اظهار کرد: کمیت و کیفیت جشن های غدیر باید توسعه یابد و محدود به سالروز عید سعید غدیر خم نباشد، همچنان که بزرگداشت حماسه حسینی هم محدود به روز عاشورا نیست.

استاد حوزه علمیه قم در عین حال از مؤمنان خواست تا بذر محبت امیرالمؤمنین (ع) را در دل های فرزندان خود بکارند و یادآور شد: نقل است که فردی مانند معاویه با برخی اقدامات برنامه ریزی شده، بذر عداوت امیرالمؤمنین (ع) را در دل های کودکان زمان خود می کاشت و از این رو ما باید برعکس آن رویه اقدام کنیم.

وی همچنین اذعان کرد: اگر شرایط خاص کرونایی اجازه برگزاری پیاده روی مردمی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران را در سالروز عید سعید غدیر خم ندهد، راهپیمایی خودرویی برای بزرگداشت شعائر این روز از ساعت ۱۸ روز پنج شنبه هفتم مرداد ماه و هم زمان با روز هجدهم ماه ذیحجه الحرام برگزار خواهد شد.

فرحزاد ادامه داد: همچنان که پیاده روی به سوی کربلا در سالروز اربعین حسینی تثبیت شده است، باید تلاش کنیم تا آیین پیاده روی به سوی نجف اشرف در سالروز عید سعید غدیر خم هم پس از برطرف شدن بلیه کرونا تثبیت شود.

وی در عین حال به اهمیت خواندن زیارت مخصوص امام امیرالمؤمنین (ع) در سالروز عید سعید غدیر خم توجه داد و با فراخواندن همگان به خواندن این زیارتنامه در سالروز عید سعید غدیر خم  گفت: ویژگی مهم این زیارت، اشاره به ۳۰ تا ۴۰ آیه قرآن کریم در متن آن است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تبریک پانزدهم ماه ذیحجه و سالروز ولادت امام هادی (ع) بیان داشت: یکی از بهترین یادگارهای آن امام هُمام، زیارت جامعه کبیره است که باید گفت در میان زیارت های موجود، زیارتی به این جامعیت وجود ندارد.

وی در ادامه زیارت جاعه کبیره را منشور امامت و ولایت خواند و گفت: این زیارت، هم خودش و هم هر جمله اش دارای جامعیت است که از آن جمله می توان به جمله «بموالاتکم علّمنا الله معالم دیننا و اصلح ما کان فسد من دُنیانا» اشاره کرد.

فرحزاد همچنین به جمله «إن ذُکر الخیر کنتم اوله و اصله و فرعه و معدنه و مأواه و مُنتهاه» از متن  زیارت جامعه کبیره توجه داد و اذعان کرد: امام صادق (ع) فرمودند ما اهل بیت (ع) اصل همه خیرها و دشمنان ما اصل همه شرها هستند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت قرآن قم غدیر ماه ذیحجه جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌۸ اردیبهشت سالگرد شهادت شهید علی اکبر شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران است.خلبان شیرودی که  با ۳۳ بهار زندگی بالاترین ساعت پرواز جنگی را در جهان داشت و تا روز آسمانی شدنش در سال ۱۳۶۰، چنان درخشید که، برای همیشه‌ی تاریخ، یکی از جوانان رشید انقلاب نام گرفت.

روایت خان آرمویی از خلبان  تیزپرواز آسمان ایران:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • سالروز پیروزی بر رژیم کمونیستی
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • تبلیغ جالب کفش ورزشی آمریکایی‌ (فیلم)