Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید عباس هاشمی زاده رییس اداره امور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم گفت: در همین رابطه سعی شده مدت زمان مراحل ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی کوتاه‌تر و بیش از ۹۰ درصد این ثبت‌نام‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری شود.

رییس اداره امور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم عنوان کرد: درحوزه جذب دانشجویان بین‌المللی و اهدافی که در این دوسال ترسیم شده‌است، در مهرماه سال ۹۹ حدود ۹۰۰ دانشجوی بین‌المللی و در بهمن ماه ۹۹ حدود ۸۵۰ دانشجو بین‌المللی از کشور‌های مختلف نظیر عراق، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس جذب دانشگاه قم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی زاده افزود: در بهمن ماه سال ۹۹ سعی بر این بود که رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی گسترده‌تر شود و علاوه بر دانشکده حقوق، دانشکده علوم انسانی و دانشکده الهیات که بیشترین داوطلب را دارند در رشته‌های فنی مهندسی مثل کامپیوتر، مهندسی عمران، برق، مکانیک و سایر رشته‌ها نیز پذیرش دانشجو انجام شود.

رییس اداره امور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم اضافه کرد: با توجه به ارتباطات با کشور عراق، برنامه‌ریزی‌هایی برای ترم آینده صورت گرفته است تا سیر صعودی موجود در پذیرش دانشجویان به طور مستمر افزایش یابد.

هاشمی زاده ادامه داد: در همین راستا یکی از اهداف اصلی در سالجاری، افزایش رشته‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی نسبت به ترم‌های قبل است.

او بیان کرد: در زمینه رشته‌های فنی و مهندسی در ترم جاری حدود ۱۰۰ دانشجوی بین‌المللی پذیرفته شد که این آمار با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در پذیرش دانشجویان متقاضی رشته‌های فنی و مهندسی وجود دارد و کمتر بودن داوطلبان این رشته‌ها نسبت به رشته‌های علوم انسانی و الهیات، آمار قابل قبول و چشمگیری است.

هاشمی زاده اضافه کرد: طی دو سال اخیر جهشی حدود ۶ برابری در جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه قم محقق شده یعنی از سال ۹۸ که تعداد دانشجویان بین‌المللی ۵۰۰ تن بوده به ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو رسیده‌است.

رییس اداره امور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم گفت: جلسه‌های متعددی با دانشکده‌ها، گروه‌ها و حوزه ستاد آموزش به جهت کوتاه‌تر کردن مدت ثبت نام و از بین بردن موانع موجود در مراحل ثبت نام برگزار شد تا درصد بالایی از ثبت نام دانشجویان بین‌المللی به صورت مجازی و غیر حضوری انجام شود که تا حد زیادی این امکان فراهم آمده‌است، همچنین تمهیدات لازم ایجاد شده تا ترم‌های آینده این روند بهبود پیدا کند و درصد بالاتری از مراحل ثبت نام به صورت مجازی انجام شود.

هاشمی زاده ادامه داد: علاوه بر پذیرش دانشجویان بین‌المللی توسط اداره امور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم، تمام مشکل‌های احتمالی در فرایند آموزشی در خصوص انتخاب واحدها، پذیرش نهایی و سایر موارد که امکان وقوع دارد با همکاری دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

او افزود: در بحث مراحل ثبت نام، تحویل مدارک و واریز شهریه همه به صورت مجازی انجام می‌شود که این امر حدود ۹۰ درصد مراحل ثبت نام را در بر می‌گیرد و روال آن به این صورت است که پس از درخواست دانشجو در سایت و بارگذاری مدارک، اطلاعات ارسالی بررسی می‌شود، سپس با اعلام ظرفیت دانشکده‌ها پذیرش به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

هاشمی‌زاده گفت: دانشگاه قم با وجود رقبای جدی در حوزه پذیرش دانشجوی بین‌المللی با توجه به تعداد پذیرش‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ در رتبه نخست دانشگاه‌های دولتی قرار گرفته‌است.

رییس اداره امور دانشجویان بین‌المللی دانشگاه قم در پایان تصریح کرد: پس از حضوری شدن دانشگاه‌ها نیز ثبت نام تا جایی که امکان داشته باشد به صورت مجازی و غیر حضوری ادامه می‌یابد و سعی بر این است که تجربیات به دست آمده در زمینه ثبت نام مجازی مورد استفاده قرار گیرد و ثبت نام مجازی همچنان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه قم دانشگاه دولتی دانشجوی بین المللی پذیرش دانشجوی صورت مجازی مراحل ثبت نام پذیرش دانشجو هاشمی زاده غیر حضوری رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها

بیش از هزار دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، توسط پلیس ایالات متحده دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که نیروهای پلیس آمریکا از هجدهم آوریل تا به امروز در 25 دانشگاه این کشور در 21 ایالت، 1000 دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت کرده‌اند.

همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، تظاهرات در محوطه دانشگاه کالیفرنیا درباره جنگ غزه، به درگیری بین معترضان حامی فلسطین و گروهی از طرافداران اسرائیل، تبدیل شد.

روزنامه این دانشگاه گزارش داد پس از آنکه طرفداران اسرائیل در تلاش برای پاره کردن و تخریب یکی از چادرهای معترضان حامی فلسطین بودند، درگیری بین دو گروه شکل گرفت و در نهایت پلیس مجبور به دخالت شد.

همچنین تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که افرادی با چوب یا تیرک به تخته های چوبی تعبیه شده به عنوان مانع موقتی برای حفاظت از معترضان حامی فلسطین حمله کردند.

اداره پلیس لس آنجلس نیز در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: به دلیل اقدامات خشن متعدد در بین معترضان در محوطه دانشگاه، ماموران پلیس به درخواست مسئولان دانشگاه یو سی ال ای، پاسخ داده و وارد دانشگاه شدند تا نظم و امنیت عمومی را بار دیگر برقرار کنند.

در ساعات ابتدایی صبح امروز نیز صدها نیروی پلیس با هدف سرکوب دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه کلمبیا و پایان‌دادن به تحصن وارد محوطه دانشگاه شدند.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

حمله پلیس به محوطه دانشگاه پس از آن است که مقامات دانشگاه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف‌ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن‌بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

پلیس آمریکا همچنین برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

رسانه آمریکایی گزارش دادند که پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اندیورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیادانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن دادواکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه+ فیلم
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی