Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدارحم امیری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کشاورزان و دامداران در شهرها و مناطق پایین دست کرخه در مدت اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند، بیان کرد: چند برنامه برای حمایت از دامداران و کشاورزان این مناطق که با تنش آبی مواجه شده‌اند در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که دامداران به خصوص آنها که دام سنگین دارند در این مدت متحمل شده‌اند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان توزیع علوفه رایگان در بین دامداران است در شهرهای دارای تنش آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین علوفه دامی توسط هیئت دولت به تصویب رسیده برای همین عملیات کاهش خسارت‌های دامداران آغاز شده است.

امیری زاده افزود: بر همین اساس عملیات توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که بیشترین تنش آبی را متحمل شده‌اند و دارای دام‌های سنگین بیشتری از جمله گاومیش هستند آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه دام‌های سبک و سنگین شامل این طرح می‌شوند، ادامه داد: کنستانتره، جو، ذرت، سبوس برای تغذیه دام‌ها در نظر گرفته شده ضمن اینکه با شرکت توسعه نیشکر برای استفاده رایگان دامداران از ۱۰ هزار تن سرشاخه نیشکر هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار تن علوفه دامی در این مرحله در نظر گرفته شده همچنین با هماهنگی شرکت توسعه نیشکر پیتو باگاس نیز بزودی توزیع خواهد شد. در بین محصولات توزیع شده جو، ذرت با نرخ تعاونی می‌باشد و پیتو باگاس و سرشاخه نیشکر رایگان می‌باشد.

امیری زاده با بیان اینکه در شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه ۳۰ هزار رأس دام سنگین از جمله گاومیش و ۳۴۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد تصریح کرد: خوراک دام در شهرستان‌ها با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اکیپ دامپزشکی توزیع می‌شود.

کد خبر 5265738

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان جهاد کشاورزی خوزستان هویزه دشت آزادگان شهرستان حمیدیه ویروس کرونا کرمانشاه عید سعید قربان واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام نماز عید قربان عید غدیر خم عکس استانها شیوع کرونا شده اند تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ