Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهیار شیروانی نویسنده و کارگردان نمایش «ببو» که از دوشنبه ۴ مردادماه در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود درباره شکل‌گیری این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: در زمستان ۱۳۹۶ در دوره‌ای از زندگی‌ام که ناگزیر به پیامدهای انتخاب آدم‌ها از سر ترس فکر می‌کردم ایده «ببو» در ذهنم شکل گرفت؛ اینکه چه کاری را نباید انجام دهیم؟ و کاری که باید بکنیم چیست؟

وی ادامه داد: بر همین اساس ایده زندگی پسر جوانی که گروگانی در زیرزمین خانه شان دارد و مادرش رازش را می‌فهمد؛ محصول همان دوران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصول نهایی کشمکش چهار نفر در زیرزمین خانه‌ای قدیمی بر سر جلب اعتماد هم و در شرایطی که اعتماد کردن سخت‌ترین کار است؛ از آب در آمد.

شیروانی درباره ویژگی‌های نمایش عنوان کرد: از همان ابتدای تمرین‌ها با میزانسنی مشخص و برآمده از مضمونی مشخص شده، شروع به کار کردیم. بعد از تسلط به کل متن، به آرامی میزانسن‌های جدیدی طراحی و جایگزین شدند. در طراحی‌های جدید تلاش کردیم به داستان، مضمون و اصول طراحی مان وفادار بمانیم. اعتراف می‌کنم بازیگرانم با گذشت زمان در طراحی این ایده‌های مسلط به اصولمان، نقش زیادی داشتند به شکلی که در سرتاسر اجرا طرح‌ها و ایده‌های آنها را می بی نم.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره تاثیر بحران کرونا بر اجرای این نمایش توضیح داد: در مورد شرایط اجرا در روزگار بیماری گله‌ای ندارم. بعید هم می دانم در زمانی که اینها را می گویم، حوصله‌ای باشد. این تجربه برایم بیشتر منجر به این پرسش شد که آیا در شرایط کرونا اجرا بردن نمایش کار منصفانه‌ای است؟، آیا چون برخوردی منصفانه ندیدیم، اجازه داریم غیر منصف باشیم؟

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) پرستو الماس، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور و مسعود رمضانی هستند.

در خلاصه این نمایش که ژانری کمدی دارد، آمده است: در یکی از روزهایی که خانه خالی است و مادر کامبیز در خانه حضور ندارد، او همدستان کلاه‌بردارش را در حین سرقت اشیا باستانی، در زیر زمین خانه شان گروگان گرفته، ناگهان مادرش به خانه باز می‌گردد و با این صحنه گروگان‌گیری روبرو می‌شود. کاراکترهای داستان در موقعیتی که اعتماد کردن سخت‌ترین کار است، با موانع شخصیتی‌شان برای مورد اعتماد قرار گرفتن مواجه می‌شوند.

مهیار شیروانی که نویسندگی و کارگردانی نمایش «یه هفته بعد هفته قبل» و همچنین نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «جنگل آسفالت» را برعهده داشته، از زمستان سال ۱۳۹۸ و پیش از آغاز پاندمی بیماری کرونا، به همراه گروه بازیگرانش تمرینات نمایش «ببو» را آغاز کرده بود.

اجرای این نمایش از ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه چهارم مردادماه در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌شود.

کد خبر 5265394 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: مهیار شیروانی تماشاخانه شهرزاد تئاتر ایران موسیقی ایرانی انیمیشن شبکه پنج سیما تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی کنسرت آنلاین حضور هنر ایران در جهان برنامه رادیویی جشنواره فیلم ونیز سریال ایرانی سینمای مستند فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آردا گولر: رئال مادرید بهترین تیم دنیاست و گل‌زدن برای آن، حس فوق‌العاده‌ای دارد

گولر مزد اعتماد کارلو آنچلوتی را داد و بهترین بازیکن رئال مادرید در جدال با سوسیداد لقب گرفت

طرفداری | شب گذشته (جمعه) و در دیداری از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با یک گل، رئال سوسیداد را شکست داد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد.

رئال سوسیداد 0-1 رئال مادرید؛ برد روحیه‌بخش پیش از ال‌کلاسیکوی اروپا

تک گل این مسابقه را آردا گولر در دقیقه ۲۹ به ثمر رساند. هافبک جوان ترکیه‌ای که در این فصل فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرده، شب گذشته درخشان ظاهر شد و در پایان، عنوان بهترین بازیکن زمین را نیز از آن خود کرد.

گولر درباره عملکردش برابر رئال سوسیداد به مارکا گفت:

اول از همه می‌خواهم به هم تیمی هایم بابت این پیروزی تبریک بگویم. همچنین از کارلو آنچلوتی بابت فرصتی که امروز در اختیار من قرار داد تشکر می‌کنم. از اینکه توانستیم پیروز شویم، بسیار خوشحالم. رئال مادرید بهترین باشگاه دنیاست و گل زدن برای این تیم، حس فوق‌العاده‌ای دارد. از اینکه برای این تیم بزرگ بازی می‌کنم، بسیار راضی و مفتخرم.

هافبک جوان کهکشانی‌ها درباره روند تمرینات خود گفت:

من صرفا روی قدرت بدنی‌ام کار نمی‌کنم، بلکه سعی دارم ذهنیت خود را نیز ارتقا دهم. صبورانه منتظر می‌مانم تا فرصت بازی به من برسد و خودم را نشان دهم. ذهنیت من این است که مدام پیشرفت کنم.

گولر به جدال حساس رئال مادرید با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا این‌گونه واکنش نشان داد:

لیگ قهرمانان همیشه به رئال مادرید تعلق دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آردا گولر: رئال مادرید بهترین تیم دنیاست و گل‌زدن برای آن، حس فوق‌العاده‌ای دارد
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟