Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که بیست‌و‌هشتمین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته تعزیرات شورای امنیت ساز‌مان ملل، بار دیگر تداوم روابط طالبان با گروه‌های تروریستی بین‌المللی به‌شمول القاعده را تایید کرده است.

در اعلامیه وزارت خارجه به نقل از گزارش شورای امنیت سازمان ملل آمده است که شبکه القاعده دستکم در ۱۵ ولایت شرقی، جنوبی و جنوب‌شرقی افغانستان تحت حفاظت طالبان حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین القاعده شبه‌قاره هند در ساحات تحت تسلط طالبان در قندهار، هلمند و نیمروز فعالیت دارند.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل می‌افزاید که طالبان در حملات اخیر شان در شمال افغانستان، اعضای گروه‌های تروریستی آسیای مرکزی از جمله گروه جهاد اسلامی را نیز با خود همراه ساخته‌اند.

طبق این گزارش، جنبش اسلامی ترکستان شرقی که با القاعده همسویی دارد و علیه دولت چین می‌رزمد نیز در بدخشان حضور و فعالیت دارند.

وزارت خارجه گفته است که دولت افغانستان همواره بر عدم قطع روابط طالبان با گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرده است.

این وزارتخانه افزوده است که از مستندسازی تداوم روابط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در افغانستان توسط شورای امنیت سازمان ملل قدردانی می‌کند و فعالیت این گروه‌ها در تبانی با طالبان را، تهدیدی جدی برای منطقه و جهان می‌داند.

وزارت خارجه افغانستان اضافه کرد که دولت افغانستان ضمن قدردانی از تلاش‌های نهاد‌های بین‌المللی مستقل و معتبر مبنی بر تایید عدم پابندی طالبان به تعهدات بین‌المللی و توافقنامه دوحه، بر برگزاری نشست فوق‌العاده شورای عالی حقوق بشر و ارسال هیات حقیقت‌یاب سازمان ملل، به منظور بررسی و پیگیری تخطی‌ها و جنایات ضد بشری طالبان تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه افغانستان سازمان ملل متحد افغانستان گروه های تروریستی وزارت خارجه شورای امنیت بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد