Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پلیس فتا کردستان گفت: فروش شارژ ارزان‌قیمت یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری در فضای مجازی استان شده است. - اخبار استانها -

سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج نسبت به کلاهبرداری اینترتی در قالب فروش شارژ ارزان هشدار داد و اظهار داشت: فروش شارژ ارزان یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلاهبرداری سایت‌‌هایی جعلی با عنوان شارژ ارزان طراحی کرده و با ارسال لینک آنها در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به سایت فیشینگ هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: در این روش، کلاهبرداران با درج لینک‌های آلوده در سایت جعلی خود و هدایت کاربران به صفحات فیشینگ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده و خریداران پس از واریز مبلغ از طریق سایت جعلی متوجه می‌شوند، نه تنها اینکه کارت شارژی دریافت نمی‌کنند بلکه موجودی حساب آن‌ها نیز خالی و از این طریق مبالغی بعضاً هنگفت از حساب آن‌ها سرقت می‌شود.

شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی کردستان؛ مردم گولِ پیامک‌های تبلیغاتی عیدقربان را نخورندکلاهبرداری در فروشگاه‌های اینترنتی کردستان/«درج آگهی‌های زیرقیمت بازار» از شگردهای مجرمان سایبری است

وی خطاب به شهروندان گفت: در صورت اقدام به خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه حتماً از هویت فروشگاه و گرداننده آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند.

دانش‌پور با تأکید بر اینکه شهروندان باید در این گونه موارد هوشیار باشند و به سادگی فریب این افراد و این شیوه تبلیغات را نخورند، اظهار کرد: هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است؛ لذا کاربران از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به گستردگی حوزه‌های مختلف فضای مجازی، ایمن‌سازی این فضا را نیازمند همکاری و تعامل و همراهی مردم دانست و یادآور شد: شهروندان ضمن جدی گرفتن هشدارهای سایبری پلیس در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا Cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/481/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای مجازی شارژ ارزان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی