Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: مشکل اصلی در توسعه فضای سبز شهر، درخت گریزی و بی محبتی نسبت به درختان است که در این راستا به دنبال حل مشکل هستیم تا دیگر شاهد از بین رفتن درختان در سطح شهر نباشیم.

مصطفی خادم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر مردم در توسعه فضای سبز مشارکت داشته باشند و گام و جنبشی در این خصوص بردارند همه چیز به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد، مردم و اصناف باید با درختان مهربان باشند این در حالی است که برخی از شهروندان با قطع و خشک کردن درختان صدمه و آسیب زیادی به آن وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر درختی در معابر شهری مانع کسب و کار مغازه داران است به شهرداری اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم، البته شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند، زمانی که درختی در جایی رشد می‌کند با سایه خود آبادانی بیشتر و جذب مشتری را در آنجا فراهم می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس تصریح کرد: در هیچ جای دنیا بدون مشارکت مردم امکان توسعه و نگهداری فضای سبز وجود ندارد؛ به طور حتم هر جا که درخت و فضای سبز وجود دارد مشارکت مردم در آنجا بیشتر از همه عوامل مؤثر بوده است.

خادم خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس با توجه به موقعیت جغرافیایی این کلانشهر نسبت به کاشت درختان گیاهان مقاوم به خشکی اقدام کرده است از این رو از شهروندان می‌خواهیم در حفظ و نگهداری این گونه‌های گیاهی به شهرداری کمک کنند.

وی در خصوص کاشت درخت اکالیپتوس گفت: به دنبال مصوبه شورای شهر کاشت درخت اکالیپتوس دو سال ممنوعیت دارد، اما شهرداری تصمیم گرفت دیگر این درخت سایه دار را کشت نکند، در حالی که گونه مناسبی از نظر مقاومت، فرم پذیری و … است و آلرژی‌زا بودن این نوع گونه و تخلیه سفره‌های زیرزمینی از این طریق به صورت علمی اثبات نشده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس تاکید کرد: به طور کلی همه گیاهان آلرژی‌زا هستند و گیاه خاصی در آن مدنظر نیست و برخی انسان‌ها تحت تأثیر گرده گیاهان مختلف دچار حساسیت می‌شوند.

خادم خاطرنشان کرد: برخی از درختان پیش قراول هستند که محیط و اکوسیستم را آماده می‌کنند تا تأثیرات آتش، بادهای مزاحم، خورشید و.. بر روی گیاهان کمتر شود؛ بر این اساس گیاه اصلی کاشته می‌شود و زمانیکه رشد کرد یا آن گیاه حذف می‌شود یا به عنوان یک گیاه پرچینی فرم پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین منظور در مرکز شهر بندرعباس تعداد زیادی حدود ۳۰۰ درخت اکالیپتوس کاشته‌ایم، اما متأسفانه مورد بی مهری اصناف قرار گرفت که تنها ۸۰ درخت از آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در توسعه فضای سبز درخت گریزی در بندرعباس است، گفت: نباید نسبت به درختان بی محبتی کنیم البته با کسانی که به درختان صدمه وارد می‌کنند به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد و از سویی دیگر از شهروندانی که در رشد درختان تأثیر مثبت داشته نیز تقدیر می‌کنیم؛ البته سعی کرده‌ایم برای حل مشکلاتی از این قبیل رابطه‌ای با اصناف داشته باشیم که مشکلات آنها را حل کنیم تا دیگر شاهد از بین رفتن درختان نباشیم.

کد خبر 508490

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس شهرداري بندرعباس فضاي سبز شهري درختان شهر درخت کاشت درخت اکالیپتوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری بندرعباس فضای سبز شهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری تیران و کرون گفت: قانون‌گریزی و یا خروج از وظیفه ذاتی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا به قانون‌مداری و توجه به اصل استقلال پارلمان محلی و مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا موظف به اجرای قوانین بالادستی و آیین‌نامه‌های ابلاغی هستند و نباید از مسیر ذاتی خود دور شوند.

وی افزود: قانون‌گریزی و دخالت در امور غیرمرتبط مثل موضوعات اجرایی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، آسیب‌های جدی برای آنان به همراه دارد و مسیر خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

به اعتقاد رئیس دادگستری تیران و کرون، شوراهای اسلامی شهر و روستا نهادی برای هم‌افزایی بین بخشی و مشارکت مردمی در رفع نیازهای جامعه به حساب می‌آید و قوانین موجود استحکام این مراکز را تأکید می‌کند.

عباسی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی نباید از مأموریت و وظیفه ذاتی خود دور شوند و از حاشیه پردازی و اختلاف افکنی بپرهیزند که آسیب‌های آن جامعه را دچار مشکل می‌کند.

شوراها زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند

همچنین فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا مصداق بارز دموکراسی در امور محلی هستند به ایسنا، گفت: اعضای این نهاد با همکاری دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مشارکت بخش‌های دیگر اداری و خدماتی زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.

علی محمدی کیا ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شناسایی و بررسی مصادیق سرمایه‌گذاری در شهر و روستا توسط تیم‌های متخصص انجام و زمینه‌های مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با بیان اینکه نیروهای کارآمد قادر به گره‌گشایی از مشکلات هستند، تصریح کرد: زمینه‌سازی فعالیت افراد صاحب‌نظر، کارشناس و سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف شهری و روستایی قادر به رفع بسیاری از گره‌ها و ایجاد فرصت‌ها خواهد بود.

به گفته فرماندار تیران و کرون اعضای شورای اسلامی در پیگیری امور به نظر مشورتی نیاز دارند که در این باره علاوه بر جلب نظر از متخصصان، خودشان نیز آگاهی و دانش خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تجربه‌اندوزی و نگارش آن برای آینده شوراها لازم است، تصریح کرد: ثبت فرصت‌ها، آسیب‌ها و نیازها در هر دوره به تقویت این نهاد کمک می‌کند.

محمدی کیا معتقد است همین تجربه‌های دوره‌های گذشته تاکنون می‌تواند راه آینده و مسیر پیشرفت نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا را تقویت کند.

فرماندار تیران و کرون به قانون مداری و جلوگیری از اختلاف‌افکنی اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از مطالبات عمومی شهروندان و یا اهالی روستاها جز اختیارات اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نبوده و باید در دیگر نهادها پیگیری شود.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا در مسائل دهیاری و شهرداری‌ها دخالت نکنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم