Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@07:14:09 GMT

توصیه سید محمد صدر به روحانی: یک حزب قوی ایجاد کنید

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۸۵۰۶

توصیه سید محمد صدر به روحانی: یک حزب قوی ایجاد کنید

به گزارش جماران؛ خبرآنلاین نوشت: کمتر از ۱۵ روز به پایان ریاست جمهوری حسن روحانی باقی مانده است و برنامه او برای دوران پساریاست‌جمهوری هنوز اعلام نشده است؛ برخی می‌گویند همچون رسم دیرینه، رهبری احتمالا او را هم به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام در می‌آورد و حتی احتمال ریاست او بر مجمع مطرح شده است.

اما روحانی که در این هشت سال روزهای بد و خوب زیادی را در دولت و کشور تجربه کرد برنامه‌ای برای بهره‌گیری از این تجارب دارد؟

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به او توصیه می‌کند که یا حزبی قدرتمند تشکیل دهد یا در جارچوب حزب اعتدال و توسعه به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بپردازد و در انتخابات‌های آینده کشور موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر معتقد است: «از آنجایی که در قانون اساسی ما به حزب توجه شده و هم قانون فعالیت احزاب را داریم و هم اینکه دموکراسی بدون حزب معنی ندارد خوب است که از این به بعد آقای روحانی به طرف فعالیت در حزب بروند و حزبی که دارند را تقویت کنند.»

روحانی بعد از ریاست جمهوری در قالب حزب فعال باشد

سیدمحمد صدر، چهره شاخص اصلاح طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت احتمالی حسن روحانی پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش گفت: به هرحال آقای روحانی در حزب اعتدال و توسعه عضویت دارد. اگر ایشان بخواهد در صحنه اجتماعی فعال باشد و از این موقعیتی که در هشت سال تکیه بر کرسی ریاست جمهوری داشته استفاده کند خوب است در یک حزبی ادامه فعالیت بدهد.

وی افزود: امید است یک روزی برسد که در ایران حزب خیلی جدی شود چون اگرچه اکنون احزاب گوناگون در کشور داریم ولی هنوز آنگونه که باید و شاید نقش جدی در مسائل سیاسی و اجتماعی ندارند یعنی هنوز هم نقش افراد بیشتر است. از آنجایی که در قانون اساسی ما به حزب توجه شده و هم قانون فعالیت احزاب را داریم و هم اینکه دموکراسی بدون حزب معنی ندارد خوب است که از این به بعد آقای روحانی به طرف فعالیت در حزب بروند و حزبی که دارند را تقویت کنند.

روحانی یک حزب قوی ایجاد کند

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیه‌ای به حسن روحانی اظهار کرد: حتی ایشان می‌تواند یک حزب قوی درست کند و افراد دیگر هم همین کار را کنند تا روزی برسد که احزاب نقش جدی در انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس و شوراها و خبرگان و داشته باشند، در این صورت می شود گفت که دموکراسی به معنای واقعی در ایران پیاده می شود البته یکسری شرایط دیگری هم وجود دارد که باید حاکمیت اجازه این نقش را بدهد. 

روحانی نقش آیت الله هاشمی را ایفا می کند؟

صدر تاکید کرد: انشاالله اگر بحث صلاحیت ها که توسط شورای نگهبان انجام می شود هم اصلاح شود می توانیم به طرفی برویم که آینده بهتری برای ایران داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان انتظار داشت حسن روحانی در آینده نقشی مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایفا کند، گفت: به هرحال ایشان ۸ سال رئیس جمهور بودند و حزب اعتدال و توسعه را هم دارند یعنی حداقل با تقویت آن حزب خودشان می توانند در صحنه سیاسی و اجتماعی نقش ایفا کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پیش‌بینی خود از نحوه استفاده دولت ابراهیم رئیسی از تجربه روحانی و یارانش، تصریح کرد: در هر صورت ما دولتهای مختلفی را ازاول انقلاب داشتیم و یکسری از کارها اینگونه نیست که با رفتن یک دولت و آمدن یک دولت جدید قطع شود؛خیلی از برنامه ها حتما باید ادامه پیدا کند، مثلا همین بحث واکسیناسیون. مگر دولت جدید ممکن است که بحث واکسیناسیون را دنبال نکند؟ اقتصاد و سیاست هم همینطور است. بنابراین حتما ادامه برنامه هایی که در گذشته انجام شده و طرح های ملی و استانی که بوده دنبال می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آیت الله هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی حسن روحانی مجمع تشخیص مصلحت نظام سید محمد صدر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجمع تشخیص مصلحت نظام ریاست جمهوری حسن روحانی یک حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

برای افتتاح اجلاس مسئولان آموزش عقیدتی-سیاسی بسیج، به حسینیه عاشقان ثارالله در ستاد مرکزی سپاه رفتم. آقای محسنی، [نماینده ولی‌فقیه در بسیج تهران] گزارش داد که در ۳۶ هزار پایگاه بسیج، برای امور فکری و عقیدتی و سیاسی آموزش داده می‌شود و من در یک سخنرانی مفصل راجع به تقویت عقاید و نیز تربیت سیاسی و مفید و جهاد دائمی صحبت کردم؛ جمعیت زیادی جمع بود و پُر احساسات.

در دفتر با آقای احمد جبرئیل، [دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین]، از رهبران فلسطینی ملاقات داشتم. تحلیلی ارائه داد، از شکست [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر سابق اسرائیل]، در پیگیری صلح و توجه زیاد اسرائیلی‌ها به [آریل] شارون که او را آخرین پادشاه یهود می‌دانند و مشت آهنی او و عدم حمایت جدی جهان اسلام و اعراب از فلسطینی‌ها و خطر خسته‌شدن آنها تحت فشارهای زیاد را نجات‌دهنده [قلمداد می‌کنند]. از کنفرانس تهران گله داشت که به شعار اکتفا کرده و تصمیم اجرایی قابل توجهی نگرفته است؛ مثل تشکیل صندوق کمک و پیش‌قدمی ایران در ارائه کمک از طریق آن صندوق که پیشنهاد شد و عملی نشد. من هم گفتم مبارزه محدود به مردم داخل اراضی اشغالی شده و فلسطینی‌های بیرون و آواره با دولت‌های عربی و اسلامی، ‌شرکت ندارند و باید مبارزه را به خارج از فلسطین بکشانید. گله داشت که در پنج سال گذشته به ایران دعوت نشده است. گفتم نیازی به دعوت نیست؛ خودتان بیایید.

عصر آقای دکتر [شهاب] صدر، رئیس سابق [سازمان] نظام پزشکی آمد. از نحوه انتخابات و انحصارطلبی دوم‌ خردادی‌ها گله‌مند است و دربارۀ نامزدی در انتخابات [ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. آقای [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای اسلامی تهران] آمد. گفت، مایل است نامزد شود و می‌داند که چند میلیون از آرای آقای [سیدمحمد] خاتمی را تصاحب می‌کند؛ با توجه به شعارهای خود که روی دست آقای خاتمی می‌زند. با من مشورت کرد. گفتم، بعید است پیروز شود و دشمن برای خود درست می‌کند؛ احتمال ردشدن در شورای نگهبان هم هست. درعین‌حال برای رونق انتخابات بد نیست. گفت، اختلاف شدیدی بین دوم خردادی‌ها بروز کرده است.

آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و برای نامزدشدن [در انتخابات ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. گفتم، پیروز نمی‌شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت. گفت، اگر به پنج میلیون رأی برسد، خوب است. از برخورد دوم خردادی‌ها انتقاد داشت. نام‌نویسی انتخابات شروع شد و ۶۷ نفر، من‌جمله [عبدالله] جاسبی و [محسن] سازگارا، امروز ثبت‌نام کرده‌اند. در [ناآرامی‌های دانشجویی در منطقه کابیلای] الجزایر، کشتار زیاد شده؛ از دو طرف.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901821

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند