Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان فعال کردن نقش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه شد که از چند سال پیش فعالیتش متوقف شده است.

 به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و وزیر امور مدنی فلسطین گفت: ما خواهان فعال سازی نقش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه هستیم و درخواست روسیه را برای برگزاری نشست وزارتی این کمیته تأیید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اخیرا خواهان فعال کردن فعالیت کمیته چهارجانبه شده بود.

روسیه با همکاری فلسطینی‌ها برای برگزاری نشست این کمیته تلاش می‌کند اما هنوز حمایت کافی دریافت نکرده است.

یک منبع فلسطینی اعلام کرد: آمریکا در این زمان از هیچ طرحی حمایت نمی‌کند چراکه نگران است که فشار باعث فروپاشی دولت اسرائیل شود. تلاش‌ها برای احیای کمیته چهارجانبه از چند وقت پیش وجود دارد اما موفقیت آمیز نبوده است. تشکیلات خودگردان رسما خواهان احیای کمیته شد و آمادگی خود را برای ورود به مذاکرات اعلام کرد اما پاسخ مثبتی دریافت نکرد.

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه ۲۰۰۲ برای نظارت بر مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی تشکیل شد اما به دلیل اینکه برخی فکر می‌کردند نقش مؤثری ندارد فعالیتش متوقف شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز احیای این کمیته را به موافقت فلسطینی‌ها با معامله قرن مشروط کرد. اما با روی کار آمدن جو بایدن تغییراتی رخ داد و این کمیته ۲۴ مارس اولین نشست خود را برگزار کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین روی نقش فعال تر آمرکیا حساب باز کرده است اما می‌داند که در زمان کنونی اتفاقی نمی‌افتد چراکه ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی آماده اتخاذ اقدامات بزرگ نیست. اکنون صحبت درباره تقویت سیاسی و اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین است. همچنین همگان منتظر تصویب بودجه دولت اسرائیل در ماه نوامبر هستند.

مسئولان اسرائیلی روز گذشته پیش بینی کردند که دولت نفتالی بنت بعد از تصویب بودجه به دلیل خواسته‌های آمریکا درباره فلسطینی‌ها منحل شود.

احتمالا فشار آمریکا اختلافات داخلی در دولت اسرائیل ایجاد کند. برخی از اعضای ائتلاف مثل یائیر لاپید، وزیر خارجه و بنی گانتس، وزیر جنگ خواهان مذاکرات با فلسطینی‌ها هستند اما بنت و دیگران مثل گدعون ساعر مایل به مذاکرات نیستند و حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور را قبول ندارند.

یک تحلیلگر اسرائیلی گفت که بنت به هیچ وجه مایل به ورود به مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین نیست./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر تصمیم خود برای ادامه گفت وگو و تلاش برای وحدت نیروهای فلسطینی تاکید کردند.

وی دراین‌باره گفت: به دعوت چین، نمایندگان حماس و فتح اخیراً به پکن آمدند تا گفت‌وگوی عمیق و صریح داشته باشندو برای آشتی نیروهای فلسطین فلسطینی به گفتگوی عمیق و صریح تلاش ادامه دهند.

به گفته سخنگوی وزارت چین «دو طرف بر ادامه روند گفتگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در اسرع وقت توافق کردند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچین گفت که دو طرف تمایل سیاسی خود را برای دستیابی به آشتی از طریق گفتگو ابراز کردند و هر دو طرف قدردانی عمیق خود را از حمایت چین از مردم فلسطین اعلام کردند.

کد خبر 6092968

دیگر خبرها

  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین