Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیر ماه 1400 نشر نوآوران علم به سفارش صندوق کارآفرینی امید، کتاب نفیس «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» را به چاپ رساند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این اثر ایده‌ای خلاقانه بر آن است پیوندی بین مفاهیم کارآفرینی، کار و امید با مفهوم توسعه و آبادانی ایران در آیینه هنر خوشنویسی فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد کاوه تیموری (خوشنویس و خط پژوه) در اهتمامی ارزشمند شماری از آیات نورانی الهی را در تلفیق با مضامین ادبی به خط فاخر نستعلیق در کنار یکدیگر آراسته و به نگارش درآورده است. خوشنویسی‌ها و خط نگاری‌های تیموری در هماهنگی با نقش‌ها و تذهیب‌های استاد رفعت السادات موسوی و گروه نگارگری نامبرده، مزین به زیباترین آرایه‌های تزئینی شده است.
مشاوره هنری این اثر را در فرآیند تولید، استاد کامران کوهستانی عهده دار بوده اند.
در این تلاش هنری و ادبی، برآیند نهایی کار شامل 44 تابلوی گیرا و جذاب خوشنویسی است که خوانش آن‌ها در همنشینی رنگ و نقش و فرم و چاپ نفیس، تلطیف حس زیبایی شناختی و احساس خوشایندی را برای کارآفرینان و خوانندگان به ارمغان می‌آورد. بی تردید بزرگترین تأثیر مضامین کتاب بالا بردن نیروی اراده و همت عالی کارآفرینان برای نگرش آفرینی نوین، آرمان آفرینی‌های تازه، بازآفرینی و بالندگی و زندگی در سایه سار کار و تلاش و امید است.
کتاب دارای مقدمه‌ای وزین به قلم دکتر اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید است که نقش خلاقیت‌های ذهنی و هنری را در ارتقاء روحیه کارآفرینی به خوبی کاویده است.
کاوه تیموری با بنیان نهادن رویکردی با عنوان «پیوند خط و زندگی» بر آن است که با تولید آثار فاخر خوشنویسی و بهره گیری از ناب سروده‌های ادب فارسی و مضامین غنی، به عمومی شدن و مردمی شدن این هنر بیش از پیش کمک کند. این کار با هدف حضور هرچه بیشتر هنر خوشنویسی در صحنه اجتماعی می‌تواند، ایجاد طرز تلقی مثبت نسبت به سنت شریف خوشنویسی را در پی داشته باشد.
در این راستا علاوه بر 10 کتاب در قلمرو خوشنویسی از تیموری در سه سال گذشته آثاری چون؛ آلبوم بهاریه‌های نوروزی - آلبوم خیرین مدرسه ساز (شعر وخط)، آلبوم آموزگار مهر (در تجلیل و تکریم استادان و معلمان) آلبوم ادب جعفری (مضامین قرآنی و روایات) تهیه و تدوین شده و به طبع نفیس رسیده است.
مزایای کتاب حاضر، اندازه چشم نواز (رحلی بزرگ)، جلد گالینگور و جعبه ام دی اف و مقوای گلاسه در صفحات است. کتاب دارای طراحی تخصصی و چشمگیر است که زیبایی آثار را در نزد بیننده دو چندان می‌کند.
نکته مهم تأثیر خوشایندی است که تورق و مطالعه آثار کتاب در ذهن و ضمیر خوانندگان خود به جا می‌گذارد.
در حقیقت هدف نهایی کتاب نیز بالا بردن شور و اراده و روحیه کارآفرینی در مخاطبان است که به لطف الهی در کتاب محقق شده است.
صندوق کارآفرینی امید در صدد است در مرداد امسال همزمان با تجلیل از کارآفرینان گرامی، از کتاب «کارآفرینی و امید در ایران هزار و چهارصد» رونمایی کند. به همین سان نمایشگاه خوشنویسی آثار مذکور، به طور همزمان، در مرداد 1400 با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برقرار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب نفیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲