Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@16:16:46 GMT

لیست اولیه کابینه رئیسی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۹۷۹۸

لیست اولیه کابینه رئیسی

گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی بلافاصله بعد از انتخاب او به عنوان رئیس جمهور شروع شد و حالا با نزدیک شدن به زمان جابه‌جایی دولت، شاهد جدی‌ و قطعی‌تر شدن گمانه‌ها هستیم. آنقدر که روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی امروز جلد خود به این موضوع اختصاص داده و با اطمینان اسامی همکاران کابینه را منتشر کرده است! به گزارش پول نیوز؛ کابینه قابل توجه و تاملی هم چیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا محمد مخبر را معاون اول می‌داند. آن هم درحالی که همچنان از قهر و گلایه علی نیکزاد و صولت مرتضوی به عنوان متقاضیان این جایگاه سخن گفته می‌شود. همچنین علی شمخانی در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی ماندنی انگاشته است درحالی که در هفته‌های گذشته بارها و بارها از سعید جلیلی به عنوان گزینه جدی برای این جایگاه سخن رفته بود. جالب‌تر آنکه حتی وزارت خارجه نیز به او نداده و مهدی صفری سفیر سابق در چین را جایگزین ظریف می‌داند. البته در این باره خیلی هم مطمئن نیست برای همین حسین امیرعبداللهیان را نیز گزینه دیگری برای همین پست معرفی کرده است. معرفی این دو گزینه اما نشان می‌دهد که احتمالا حرف و حدیث‌ها درباره انصراف باقری‌کنی از به عهده گرفتن این مسئولیت جدی باشد.

دیگر نکته قابل توجه در این کابینه احتمالی حضور قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت است. به هرحال گمانه‌ها درباره حضور وی در کابینه از همان وقتی بحث انصراف به نفع رئسی در انتخابات مطرح بود، به گوش می‌رسید. این موضوع اما وقتی قابل توجه تر می‌شود که دقت داشته باشیم او انصراف نداد و تا آخر رقابت کرد. حالا اما قاضی زاده در کابینه احتمالی جای گرفته است.

سازندگی رستم قاسمی را نیز به عنوان وزیر نفت معرفی کرده و این گمانه‌ای است که رد روزهای اخیر بسیاری جدی تلقی شده است.

برخی از گزینه‌های معرفی شده اما خیلی هم قطعی به نظر نمی‌رسند. مثلا درحالی علی عبداللهی به عنوان وزیر اطلاعات مطرح شد که هنوز هم گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره سپرده این جایگاه به مصطفی پورمحمدی یا غلامحسین رمضانی به گوش می‌رسد.    

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات ابراهیم رئیسی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام از آغاز برگزاری دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه ۳ با حضور ۳۲ شرکت‌کننده در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، حمزه محمدی‌مقدم با حضور در محل برگزاری دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه ۳ در شهرستان دهلران اظهار کرد: آموزش امداد و کمک‌های اولیه، پایه اولیه و بنیادین سایر آموزش‌های امدادی است و باید برای ارائه آموزش‌های کیفی و کاربردی به فراگیران اینگونه دوره‌ها، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی افزود: مربیان امداد و کمک‌های اولیه، بازوهای توانمند جمعیت هلال‌احمر در امر آموزش هستند، این دوره نقطه عطفی در راستای اعتلای اهداف و وظایف جمعیت هلال‌احمر است و امید می‌رود برای آینده امدادگرانی ماهر و توانمند پرورش پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره با هدف تربیت مربیان و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تأمین و تقویت کادر مربیان معاونت آموزش و پژوهش صورت می‌گیرد.

محمدی‌مقدم گفت: این دوره با حضور ۳۲ شرکت‌کننده به مناسبت هفته هلال‌احمر از شانزدهم اردیبهشت آغاز شده است و تا بیست‌ویکم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 751362

دیگر خبرها

  • سارقی با پابند الکترونیکی حین دزدی دستگیر شد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل اردیبهشت به بخش کشاورزی فارس
  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟