Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:53:11 GMT

۹ طرح بزرگ اقتصادی در قشم افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۲۹۸۰۳

۹ طرح بزرگ اقتصادی در قشم افتتاح شد

علی درویش‌پور روز دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصادی قشم افزود: این طرح‌ها با مجموع بیش از ۲ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال و سرمایه گذاری افزون بر ۱۶ میلیون دلار در منطقه آزاد قشم به ثمر نشست.

وی ادامه داد: طرح‌های مذکور در پنج حوزه عمرانی، انرژی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی برای ۳۰۲ نفر فرصت اشتغال ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه با اعتبار ۵۰۰ میلیار ریال و بوستان دفاری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از طرح‌هایی است که از امروز مردم جزیره قشم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: ۲ واحد آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید هشت هزار مترمربع در روز و یک واحد تولید بخار با ظرفیت ۲۳۰ تُن بخار در ساعت توسط بخش خصوصی و با اعتبار ۱۶ میلیون دلار توسط روحانی به ثمر نشست.

به گفته‌ درویش‌پور، یک واحد شناورسازی با ظرفیت تولید ۵۰ فروند انواع لنج و شناور در سال و سرمایه‌گذاری ۶۵۳ میلیارد ریال و یک شرکت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با ظرفیت تولید پنج هزار و ۱۰۰ تُن محصول در سال و اعتبار افزون بر ۱۳۶ میلیارد ریال از جمله طرح‌های اقتصادی است که صادرات و ارزآوری را در کنار توسعه اقتصادی جزیره قشم به همراه دارد.

وی افزود: تنها طرح شیلاتی این دوره از افتتاح‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم، افتتاح مرحله نخست یک مزرعه تکثیر و پرورش میگو به وسعت ۸۰ هکتار و با اعتباری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال است که از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: چهار واحد کارگاه صنایع‌دستی به وسعت ۸۰۰ متر مربع در چهار روستاهای شیب دِراز، گَوَرزین، کُووِه ای و زِینَبی در مجموع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از طرح‌های افتتاح شده امروز است.

وی تصریح کرد: توسعه ۱۱۰ تختی یک هتل با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال، یک اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ کلوپ غواصی و تفریحات دریایی با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از جمله طرح‌هایی است که در حوزه گردشگری با دستور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

منطقه آزاد قشم پیش‌از این در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید، با ۷۸ طرح افتتاحی به اعتبار ریالی ۷۴ هزار و ۶۳۰ میلیاردی و ارزی ۳۹۳ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری حضور داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم افتتاح طرح دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی توسعه روستایی هرمزگان قشم حسن روحانی سند توسعه گردشگری خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم افتتاح طرح دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم افتتاح طرح دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی توسعه روستایی هرمزگان قشم حسن روحانی سند توسعه گردشگری خلیج فارس منطقه آزاد قشم میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۲۴ کیلومتر طول بزرگراه و ۳۵ کیلومتر طول آزاد راه‌های استان آذربایجان غربی است؛ اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷ نقطه پر تصادف وحادثه خیز آزاد راهی و ۳ نقطه بزرگ راهی و ۲ نقطه نیز در راه‌های اصلی استان رفع خطر یا آشکار سازی شده است.    وی خاطر نشان کرد: برای رفع یا آشکار سازی ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرتصادف استان طی سال گذشته در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نصب نیوجرسی در سطح راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور‌های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.    مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که ۱۰ عملیات در مسیر بزرگراهی و ۲ عملیات در مسیر راه اصلی بوده اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.    وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.   دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال، تعمیر و نصب شد.   وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلوی اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲ در محور‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها طی سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان