Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان گفت: غدیر یک ظرفیت بزرگ و تمام ناشدنی برای جهان اسلام است و می‌تواند محور وحدت و یکپارچگی برای امت اسلامی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،حجت‌الاسلام محمد لاکانی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به جشن های عید غدیر اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر با برنامه‌ریزی‌های مدون و هدفمند در طول سال برنامه‌هایی را در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی با کمک نهادها برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بنای بنیاد بین‌المللی غدیر این است که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و با کمک و همراهی فرهیختگان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی بتواند در جهت انتشار معارف ناب غدیر گام‌های مؤثری بردارد.

وی با تأکید بر اینکه غدیر یک ظرفیت بزرگ و تمام ناشدنی برای جهان اسلام است تصریح کرد: با توجه به اینکه اصل وقوع جریان غدیر مورد وفاق همه مسلمانان عالم است لذا می‌تواند محور وحدت و یکپارچگی برای امت اسلامی باشد.

لاکانی افزود: ممکن است در زمینه امامت و ولایت و زعامت جامعه اسلامی سئوالات و یا حتی شبهات در ذهن جامعه به‌ویژه نسل جوان وجود داشته باشد چرا که از سوی دشمنان دین همواره درباره مبانی و معالم دینی به‌ویژه عمود خیمه جهان اسلام رهبری و امامت عالم اسلام فرافکنی می‌شود.

وی ابراز داشت: برای جواب این سئوالات و شبهات می‌بایست برنامه‌های فاخر روشنگری و هدایتگری با محوریت عالمان دینی، عالمان حوزوی و دانشگاهی برگزار شود و با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای به این شبهات پاسخ داد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان تصریح کرد: این فرآیند باید به نحوی باشد که وقتی برای جوانان ما سئوال ایجاد شد با مراجعه به این فضاها به جواب اقناعی خودش دست پیدا کند لذا باید جواب درست و خوراک فکری مناسب در اختیار جوان قرار بگیرد.

همچنین حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست عنوان کرد: اگر مجری خوب و مشرف بر جهان وجود انسان‌ها وجود نداشته باشد انسان نمی‌تواند روند رو به رشد را در پیش داشته باشد لذا غدیر خم روز نهادینه کردن این رهبری و امامت است.

مهدوی با اشاره به اینکه روز غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت نامیده شده است ابراز داشت: اگر رهبری و امامت نباشد دین اسلام نمی‌تواند به هدف اصلی خود یعنی صلح و عدل جهانی برسد.

جشن‌های‌ دهه ولایت در بقاع متبرکه استان گیلان برپا شد‌راه‌اندازی 110 ایستگاه "میعاد غدیر" در گیلان؛ پویش نذر غدیریه ویژه ترویج اطعام خانگی اجرا می‌شودسازمان بسیج هنرمندان به‌دنبال حذف لابی‌گری در فضای هنری گیلان است

وی با بیان اینکه یکی از پیام‌های غدیر سیاست همراه با دیانت است افزود: سیاست به معنی تدبیر و انسان محتاج به تدبیر است لذا اگر این تدبیر با تدین گره بخورد بشر می‌تواند روند رشد را طی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: اگر این تدبیر با اطاعت و تبعیت از خالق همراه نباشد سیاست‌ها تبدیل به تزویر می‌شود لذا پیام غدیر این است که جامعه و فرد باید دین خود را با تدبیر خود همراه کند..

مهدوی خاطرنشان کرد: اگر سیاست و دیانت همراه شود در زیبایی در جامعه و فرد اتفاق می‌افتد اما اگر غیر از این باشد جنگ‌ها، فاصله طبقاتی و حق خوری‌هایی  اتفاق می افتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه پیوند سیاست و دیانت یکی از پیام‌های مهم غدیر خم است گفت: اسلام دین کامل است و کمال دین در پایان رسالت رسول‌الله(ص) ناظر بر اینکه تدوین قوانین اعتقادی، اخلاقی، احکام، آموزه‌ها و قوانین شکل گرفت تکمیل شد.

مهدوی با تأکید بر اینکه دین کامل یک فرد کامل برای اجرای آن می‌خواهد تصریح کرد: در غدیر خم امام علی(ع) به عنوان امام جان و جامعه بشری معرفی می‌شود چون دین کامل نیاز به فرد کاملی برای مجری بودن آن دارد و امام علی(ع) امام جان و جامعه بشری و مجری کامل است.

وی ابراز داشت: امام علی(ع) امام یک قشر خاص نیست بلکه امام جان و جامعه بشری است لذا یکی از خصوصیات ایشان ارتقای فرد و جامعه بشری است  و سکوت و قیامش بر اساس این مبنا شکل می‌گیرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دهه امامت اظهار داشت: عمده فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در دهه امامت و ولایت هدایت تشکل‌های مردم نهاد و فرهنگ‌سازی مذهبی است.

 مهدوی تصریح کرد: عید غدیر عیدی است که اگر کسی پیام آن را به خوبی متوجه شود دیگر واقعه عاشورا رخ نمی‌دهد و عاشورا ناشی از این است که پیام غدیر در جامعه آن زمان توسط مردم دریافت نشد به این جهت کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد به فرهنگ‌سازی غدیر می‌پردازد.

وی ابراز داشت: 110 ایستگاه تحت عنوان «میعاد غدیر» امسال پیش‌بینی شده که در محل تجمع دایر می‌شود و بنا بر این است که مبلغین در حوزه مباحث غدیر در محل تجمع جوانان حضور یافته و به پاسخ شبهات بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با کمک صدا و سیما در حال نهادینه کردن سنت اطعام غدیر است تا در هر خانه‌ای برای اطعام محرومان پخت غذا انجام شود.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بنیاد بین المللی غدیر جامعه بشری جهان اسلام غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۲۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند