Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@08:55:47 GMT

جنگ قدرت؛ تاج از سر سیمون بایلز خواهد افتاد؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۰۲۰۴

جنگ قدرت؛ تاج از سر سیمون بایلز خواهد افتاد؟

تیم ژیمناستیک زنان آمریکا با درخشش سیمون بایلز در سال های اخیر یکه تاز رقابت های قهرمانی بوده است، اما در المپیک توکیو روسیه چشم به تاج و تخت آمریکایی ها دوخته است.

به گزارش "ورزش سه"، سیمون بایلز و دیگر اعضای تیم ژیمناستیک آمریکا قصد دارند تا نمایش نه چندان تاثیرگذار خود در رقابت های مقدماتی المپیک را روز سه شنبه وقتی تلاش می کنند از عنوان قهرمانی المپیک خود برابر تیم احیا شده روسیه دفاع کنند، پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سال 2011 به بعد آمریکا در تمام المپیک هایی که برگزار شده و مسابقات قهرمانی جهان مقام اول تیمی را به خود اختصاص داده است اما روسیه در طول رقابت های مقدماتی که در روز یکشنبه برگزار شد با اختصاص دادن صدر جدول رده بندی به خود زنگ های خطر را برای آمریکا به صدا درآورد.

 


البته ورزشکاران روسیه پس از محرومیت به دلیل رسوایی دوپینگ گسترده با حمایت دولت، در این رقابت ها با نام کمیته المپیک روسیه شرکت می کنند و ورزشکارانش با پرچم کشور خود در المپیک 2020 توکیو حضور ندارند. 

 

از المپیک 1992 بارسلونا و قهرمانی تیم زنان آمریکا، تیم ژیمناستیک زنان روسیه دیگر برنده رقابت های تیمی نشده است.


اما اخیراً روس ها برای پس گرفتن مقام اول از آمریکایی ها مجهز به نظر می رسند و در هر دو بازی های تابستانی گذشته نایب قهرمان آمریکا شده اند.

 

 

قبل از آغاز رقابت های توکیو به نظر می رسید تیم آمریکا با رهبری ستاره ای مثل سیمون بایلز که قهرمان جهان و المپیک است برای کسب مدال طلا مشکلی نداشته باشد. اما برتری آمریکا در مرحله مقدماتی به چالش کشیده شد و احتمالاً در رقابت های فینال نیز دوباره آزمایش خواهد شد.

 

تیم کمیته المپیک روسیه و تیم آمریکا در رقابت های مقدماتی از نظر کلاس نمایش با دیگر تیم های شرکت کننده تفاوت داشتند و اما با نمایشی بسیار نزدیک به یکدیگر در پایان تنها یک امتیاز با یکدیگر اختلاف داشتند.
چین با تقریبا پنج امتیاز کمتر از تیم کمیته المپیک روسیه در رده سوم است و جدال سختی با تیم فرانسه برای کسب مدال برنز خواهد داشت.

المپیک 2020 توکیو ژیمناستیک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو ژیمناستیک سیمون بایلز رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ پیام یک خیزش

گسترش دامنه و وسعت تظاهرات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات بی‌حد و حصر این رژیم نامشروع در نوار غزه، نقش بسزایی در خلق و استمرار موازنه‌ای جدید براساس قدرت آگاه‌سازی جهانی ایفا کرده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی ایمانی‌پور در یادداشتی نوشت: این جنبش به‌لحاظ ماهوی و عملیاتی دارای 10 پیام آشکار برای افکار عمومی دنیاست:

1- نسل جدید و دانشجویان آمریکایی ـــ اروپایی، روایت‌سازی غرب و رژیم صهیونیستی در قبال جنگ غزه را صراحتا پس زده و به‌جای القائات دروغین، روی واقعیات متمرکز شده‌اند. 

2- وسعت خیزش دانشجویی کنونی در غرب حتی نسبت به زمان جنگ ویتنام بیشتر و متعاقبا، قدرت تأثیرگذاری جهانی آن نیز گسترده‌تر است. 

3- کلیت تن دادن مقامات دانشگاه کلمبیا به رایزنی با دانشجویان معترض، آن هم پس از تهدید و قرار دادن ضرب‌الاجل برای پایان اعتراضات ضد صهیونیستی، بیانگر قدرت جدیدی است که جنبش‌های دانشجویی ضد سلطه و ظلم در آمریکا پیدا کرده‌اند. 

4- حمایت دو حزبی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان آمریکا و حتی احزاب پرادعای اروپایی از سرکوب اعتراضات دانشجویی، بیانگر تشدید شکاف دولت‌ها و ملت‌های غربی در جریان جنگ غزه و ترمیم ناپذیر بودن این فاصله است. 

5- قبلا کنترل فضاهای ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی از طریق شاخه‌های جوانان و دانشجویی احزاب سنتی و جدید در آمریکا و اروپا صورت می‌گرفت. وقایع اخیر نشان می‌دهد این احزاب و لابی‌های صهیونیستی مسلط بر آنها، قدرت قبلی خود را از دست داده‌اند. 
 
6- اکثر رسانه‌های آمریکایی واروپایی روایتگری واحدی ازاعتراض‌های ضدصهیونیستی دردانشگاه‌ها داشته و در صدد ساده‌سازی و طبیعی جلوه دادن برخورد وحشیانه پلیس با دانشجویان برآمده‌اند. شیوه انعکاس رسانه‌ای اعتراضات ضد صهیونیستی در غرب، عدم استقلال حرفه‌ای و اخلاقی آنها را به اثبات می‌رساند. 
 
7- اعتراضات ضدصهیونیستی اخیر رانمی‌توان به مثابه پدیده‌ای دربطن یک بسترزمانی خاص موردتفسیر قرارداد. این اعتراض‌ها خود در زمان حال و آینده، بسترسازخواهد بود. 
 
8- امتناع آشکار مقامات غربی از اقناع دانشجویان و معترضان جنگ غزه طی ماه‌های اخیر و نوع مواجهه آنها با دانشجویان غیرتمند دربرهه کنونی، بیانگر آن است که قدرت اقناعی برخلاف قدرت تنبیهی،اساسا موضوعیتی درساختارحکمرانی‌غرب ندارد. 
 
9- آمریکا و اتحادیه اروپا طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بسیار کلانی در حوزه دیپلماسی عمومی کرده و سعی در دستکاری افکار عمومی دنیا براساس الگوواره‌های تصنعی و مذموم داشته‌اند. شکل‌‌گیری اعتراض‌های داخلی آگاهانه و گسترده دانشجویی در غرب(‌آن هم با چاشنی محکومیت صهیونیست‌ها) بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های غرب در حوزه دیپلماسی عمومی را نیز در دیگر کشورهای دنیا بر باد خواهد داد. 
 
10- آگاهی دانشجویان آمریکایی ـــ اروپایی نسبت به ظلم مستمری که به فلسطینیان درطول تاریخ رفته‌است، باردیگراهمیت فزاینده مقوله جهاد تبیین را در قبال وقایع گذشته، حال و آینده در جهان مشخص می‌سازد. پدیده کنونی نشان می‌دهد آگاهی ملت‌ها و جوانان در سراسر دنیا، حتی نسبت به وقایعی که فرسنگ‌ها دورتر از کشورشان رخ می‌دهد، چه نقش عظیمی در خیزش آنها علیه ظلم و ستم حکمرانان‌شان خواهد داشت. 

منبع: جام جم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک