Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز وجود سالانه بیش از ۱۰ هزار پرونده تصادفات در شیراز را موضوعی قابل تأمل خواند و گفت: این مهم نیازمند ورود جدی مسئولان در راستای ساماندهی وضعیت رانندگی در استان و شیراز است.

رشید رشیدی در مراسم تودیع و معارفه معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی و سرپرست مجتمع قضایی رسیدگی به جرائم و تخلفات رانندگی شیراز بیان اینکه اقدامات قضات در دادسرا با توجه به حجم کارها و پرونده‌های موجود ایثاری شبانه روزی است، گفت: به سرانجام رساندن این حجم از پرونده در دادسرا با کمبود ۴۰ درصدی کادر قضایی و چندین شعب بلاتصدی، کاری جهادگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، رشیدی با اشاره به رشد سالانه آمار پرونده‌ها در مجتمع تصادفات شیراز وجود سالانه بیش از ۱۰ هزار پرونده تصادفات در شیراز را موضوعی قابل تأمل خواند و افزود: این موضوع نیازمند ورود جدی مسئولین در راستای ساماندهی وضعیت رانندگی در استان و شیراز است.

این مقام قضایی در استان، همچنین به امتیازات عملکردی قضایی و اداری کسب شده در سال‌های اخیر توسط شعب مجتمع قضایی تصادفات شیراز اشاره و اضافه کرد: رشد سالانه این امتیازات نمایانگر رشد کیفیت رسیدگی‌ها در این مجموعه است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز اوقات رسیدگی در مجتمع تصادفات شیراز را هفت روزه و میزان ابلاغات الکترونیک در این مجتمع را ۹۹ درصد اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در بخشی از این مراسم گفت: تغییرات مدیریتی در مجموعه قضایی استان در راستای ارتقاء جایگاه و رشد دادسرا و دادگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه دوران جدید مدیریت در دستگاه قضایی و ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در قوه قضاییه علاوه بر اهداف تحول گرایانه اهداف تعالی و رشد و ارتقاء مجموعه نیز با حساسیت دنبال می‌شود، گفت: لازم است بدنه مدیریتی قضایی استان همانگونه که تاکنون پرتلاش و با انگیزه به ارائه خدمت قضایی پرداخته است از این پس نیز با همان انگیزه و اراده طی طریق کند.

او با تاکید بر اینکه جایگاه استان با همت و تلاش همه قضات و کارکنان و مدیران ارشد و میانی استان در همه بخش‌ها در کشور سرآمد بوده است، گفت: بی تردید جانشینان مدیران کنونی با همان انگیزه مثال‌زدنی مدیران سابق، اما با نیروی جوانی جایگاه رفیع دادگستری استان فارس را حفظ و بیش از گذشته ارتقا خواهند بخشید.

موسوی اضافه کرد: دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز خط مقدم برخورد با ناامنی است بنابراین برخورد قاطع با عوامل ناامنی و مخلان نظم و امنیت و سلب کنندگان آرامش عمومی و همچنین مرتکبان جرائم مهم و خشن در اولویت قرار گیرد.

او با بیان اینکه دوران مسئولیت و فرصت خدمت به مردم به سرعت سپری می‌شود توصیه کرد: از فرصت ایجاد شده در خدمت به مردم استفاده کنید چرا که عمر این مسئولیت‌ها کوتاه و گذراست.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های قاضی موسی رهبر در دوران خدمت خود در مجتمع قضایی تصادفات شیراز، گفت: وجود پرونده‌های فراوان در این مجموعه می‌طلبد که فکر عاجلی برای پیشگیری از تصادفات و ارتقای فرهنگ رانندگی و در نتیجه کاهش پرونده‌های تخلفات و جرائم رانندگی شود بنابراین یکی از اولویت‌های سرپرست جدید این مجموعه باید تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه باشد.

در این مراسم ضمن تشکر از تلاش‌های قاضی موسی رهبر سرپرست سابق مجتمع رسیدگی به جرائم و تخلفات رانندگی شیراز با حکم رئیس قوه قضائیه قاضی ابوذر رنجبر به عنوان معاون رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز و سرپرست این مجتمع قضایی معرفی شد.

همچنین ضمن تجلیل از تلاش‌ها و اقدامات شبانه‌روزی قاضی بیژن کشاورز در دوران تصدی معاونت دادستان شیراز با ابلاغ ریاست قوه قضائیه، قاضی افشین محمدی دره شوری به عنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادفات رانندگی شیراز دادگستري فارس عمومی و انقلاب تصادفات شیراز مجتمع قضایی پرونده ها دادگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد: پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر ( شهید الداغی) در کاشمر تشکیل شد و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به 2 راکب موتورسیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل شد و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شهرستان شدند.

دفاع جوان کاشمری از 3 دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش

به گزارش تسنیم، ساعت 19:20 روز جمعه مورخ 7 اردیبهشت (همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی) جوان باغیرت کاشمری که شاهد مزاحمت دو راکب موتورسوار برای سه دختر نوجوان بود، وقتی متوجه نداشتن حالت طبیعی این موتورسواران می‌شود، به صورت لسانی به آنها تذکر می‌دهد، اما این دو اراذل و اوباش با وی درگیر می‌شوند و با چاقو وی را از ناحیه گردن مجروح می‌کنند.

پس از این حادثه و درگیری، بلافاصله جوان باغیرت کاشمری به بیمارستان منتقل می‌شود و دو اراذل و اوباش نیز توسط مردم به گشت 110 تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود