Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان گفت: به همت ستاد دیه و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۷۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد بیان کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۱۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین از سوی مددکاران این ستاد و تعداد ۵۸ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

او با تشریح نوع محکومیت این مددجویان اظهار داشت: از این تعداد آزاد شده تعداد ۴۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۸ مددجو محکوم مهریه، تعداد ۱۱ مددجو محوم نفقه و ۳ مددجو محکوم پرداخت به دیه بودند.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۲۶۵ میلیارد ریال با همت اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۶۲ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷۰ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

دهشیری ادامه داد: امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی اجتماع و به دلیل جلوگیری از انتشار این بیماری منحوس جشن‌های گلریزان ستاد دیه استان یزد مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی و صدا وسیمای مرکز استان یزد برگزار شد که مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین استانی و کشوری برای آزادی زندانیان به این ستاد مردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا گفت: ستاد دیه استان در نظر دارد مانند سال قبل پویش ” هر هیئت آزادی یک زندانی ” را اجرا نموده تا در کنار فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ گذشت در این ماه بتوان با جذب کمک‌های مردمی تعداد قابل توجه‌ای از محکومین مالی را که به دلایل جرائم غیر عمد و عدم آگاهی از قوانین در زندان‌های استان به سر می برند را آزاد و به آغوش خانواده و اجتماع بازگرداند.

رئیس کل دادگستری در پایان گفت: هم اکنون تعداد ۹۰ مددجو مشمول مساعدت ستاد دیه در زندان‌های استان به سر می برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی قریب به ۵۶ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام /و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد دیه جشن گلریزان ستاد دیه استان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند

کرم الله محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا با مشارکت در پویش دانش آموزی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: علاوه بر مشارکت دانش آموزان در این پویش، باقیمانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان برای آزادی و بازگشت این شخص به آغوش خانواده‌اش فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان بیان کرد: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیر عمد دیگر نیز با کمک دانش آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

کد خبر 6088091

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری