Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی و از بین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشجو می‌پذیرد.

این دوره به صورت مجازی - ترکیبی و با استفاده از روش‌های مختلف تدریس با تاکید بر مشارکت فعال دانشجویان ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان می‌توانند از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir از امروز تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در این دوره ثبت نام کنند.

براساس این گزارش،هزینه ثبت نام ۹۰۸ هزار و ۵۰۰ ریال است که داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، آن را به صورت اینترنتی پرداخت کند و با دریافت کد پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کند. مبلغ پرداختی قابل برگشت نیست. هزینه استفاده از خدمات پیامکی ۸۵۰۰ ریال است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل تکمیل فرم ثبت نام، تصویر کارت ملی، تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، تصویر یک قطعه عکس ٣×٤ سال جاری، تصویر اصل دانشنامه یا گواهی فراغت از تحصیل از دانشگاه محل تحصیل، تاییدیه مدارک تحصیلی خارج از کشور، رزومه کاری، معرفی نامه از معاونت آموزشی دانشگاه مبدا، اعلام علاقه مندی متقاضی با نگارش متنی (letter of interest)، مدرک زبان (در صورت امکان) است.

تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی و از طریق ارایه محتوای الکترونیکی، مطالعه موارد آموزشی ارایه شده، انجام و ارسال تکالیف در قالب سامانه آموزش مجازی نوید در طول نیمسال تحصیلی خواهد بود.

برنامه‌های حضوری گروه (ژورنال کلاب و گراند راند) به میزان جمعا ٣ ساعت در هفته برگزار می‌شود که بسته به شرایط ممکن است به صورت مجازی برگزار شود.

آزمون دروس و نحوه ارزیابی دانشجو در پایان هر یک از ترم های تحصیلی توسط اساتید مربوطه مشخص می‌شود. سقف مدت مجاز تحصیل در این رشته پنج سال پیش بینی شده است.

پذیرش دانشجو با انجام مصاحبه علمی-انگیزشی و مبتنی بر نیاز کشور خواهد بود. تنوع جغرافیایی، سن و جنس داوطلبان از عواملی که بر پذیرش تاثیر خواهد داشت. همچنین اولویت با متقاضیان از دانشگاه‌هایی است که با کمبود متخصص مواجه هستند.

سابقه تدریس اخلاق پزشکی امتیاز مثبت تلقی خواهد شد. شرط قبولی کسب حداقل های لازم (هنجاری و معیاری) برای ورود به دوره بر اساس نتایج مصاحبه است. توان افراد در مطالعه و درک مطلب زبان انگلیسی امتیاز تلقی می شود.

در بخش علمی مصاحبه، دانشجو باید به سوالات علمی پاسخ دهد که سوالات مذکور می تواند رویکرد داوطلب را در مواجهه با یک چالش اخلاقی بررسی کرده یا در حیطه دانشی مطرح شود.

در بخش انگیزشی مصاحبه، در مورد علل و چرایی تمایل به تحصیل در دوره و امکان حضور در برنامه های روتین گروه نظیر ژورنال کلاب و گراند راند و همچنین ارائه مقاله و انجام تکالیف صحبت خواهد شد. مصاحبه، بسته به شرایط می تواند به صورت حضوری یا آنلاین انجام شود.

منابع پیشنهادی امتحانی جهت مطالعه در گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شده است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی مجازی ثبت نام کارشناسی ارشد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی مجازی ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی مجازی ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به حذف  حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳  گفت: در مقطع  دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد.

محمد فرامرزی با اشاره به شعار‌های جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد:  هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند که پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده  که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف است در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

او  افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده و در مقطع دکتری ۱۰ درصد رشته‌ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در  مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در مقطع  کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم