Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@02:25:03 GMT

کاهش 20 میلیون دلاری واردات کاغذ در سال جاری

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۰۶۶۲

کاهش 20 میلیون دلاری واردات کاغذ در سال جاری

بررسی وضعیت واردات کاغذ در آمار گمرک ایران از این حکایت دارد که از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه مجموعه واردات خمیر کاغذ، کاغذ روزنامه و کاغذ چاپ و تحریر به حدود ۸۵.۷ میلیون دلار می رسد.

 

به گزارش پول نیوز، بررسی وضعیت واردات کاغذ در آمار گمرک ایران از این حکایت دارد که از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه مجموعه واردات خمیر کاغذ، کاغذ روزنامه و کاغذ چاپ و تحریر به حدود ۸۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون دلار می رسد در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۱۰۶.۴ میلیون دلار بوده که نشان دهنده کاهش حدود ۲۰ میلیون دلار از مجموع واردات این بخش است.

واردات ۵۰.۳ میلیون دلاری خمیرکاغذ

این در حالی است که ۵۱.۷ هزار تن خمیرکاغذ به ارزش ۵۰.۳ میلیون دلار واردات در سال جاری صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۰ درصد کاهش دارد، ولی به لحاظ ارزش ۲۱ درصد افزایش یافته است.

در سال گذشته ۵۷.۷ هزار تن خمیرکاغذ به ارزش ۴۱.۵ میلیون دلار وارد شده بود.


افزایش واردات کاغذ روزنامه

اما در رابطه با کاغذ روزنامه، ۲.۳ هزار تن به ارزش ۱.۵ میلیون دلار در ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه واردات صورت گرفته است در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱.۸ هزار تن به ارزش ۱.۳ میلیون دلار کاغذ روزنامه وارد کشور می‌شود.

براین اساس واردات کاغذ روزنامه از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و ارزش ۱۴ درصد در سال جاری رشد داشته است.


کاهش واردات کاغذ چاپ و تحریر

اما بررسی وضعیت واردات کاغذ چاپ و تحریر نشان می‌دهد که در دوره بررسی ۴۱.۲ هزار تن به ارزش ۳۳.۹ میلیون دلار واردات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد؛به طوری که ابتدای سال تا نیمه تیرماه سال گذشته، ۶۵.۳ هزار تن به ارزش ۶۳.۶ میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر وارد شده بود.

بنابراین در این دوره میزان واردات کاغذ چاپ و تحریر از لحاظ وزنی ۳۷ درصد و ارزش ۴۷ درصد کاهش دارد.

کاغذ از جمله کالاهایی بود که به تدریج از دریافت ارز ترجیحی کنار رفت و اکنون با ارز نیمایی تامین ارز و وارد می شود.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واردات کاغذ گمرک پول نیوز خمیر کاغذ کاغذ روزنامه کاغذ چاپ و تحریر هزار تن به ارزش تا نیمه تیرماه کاغذ روزنامه واردات کاغذ میلیون دلار ابتدای سال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت

صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، حامد نجفی علمدارلو - قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: براساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگام زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی