Web Analytics Made Easy - Statcounter

این چهار کارگاه تولید محصولات صنایع دستی در روستاهای شیب دراز، گورزین، کووه ای و زینبی در زمین‌هایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع احداث شده است.

راه اندازی این کارگاه ها با سرمایه‌گذاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی در مجموع برای ۴۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

این طرح‌ها با هدف توانمندسازی جوامع محلی و آموزش تولید صنایع دستی باکیفیت و استاندارد در جزیره قشم آغاز به کار کرد که در آن دوره‌های آموزشی مختلفی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از فضای این کارگاه‌ها برای فروش صنایع دستی تولید شده توسط هنرمندان فعال در این عرصه اختصاص دارد.

افزایش تولیدات صنایع دستی علاوه بر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال، نقش موثری در صادرات فرهنگ و ارزآوری به همراه دارد.

رییس جمهوری ، ۹ طرح در حوزه عمرانی، انرژی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری را به ارزش ۱۶ میلیون دلار و ۲ هزار و ۳۷۹  میلیارد ریال، روز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۷۸ طرح افتتاحی به اعتبار ریالی ۷۴ هزار و ۶۳۰ میلیاردی و ارزی ۳۹۳ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید افتتاح طرح سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان قشم دولت خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید افتتاح طرح سازمان منطقه آزاد قشم دولت تدبیر و امید افتتاح طرح سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان قشم دولت خلیج فارس منطقه آزاد قشم صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ با اعتبار بالغ بر دو هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان در چهار سال اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدین و ریش سفیدان استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های ساخت بزرگراه در محورهای شمال سیستان و بلوچستان از ساخت بیش از 250 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار افزون بر2689 میلیارد تومان در چهار سال اخیر در استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال‌های اخیر دولت با درکی عمیق از مناطق محروم، توسعه زیرساخت‌های راه را در اولویت قرار داده طوری که توانستیم با حمایت مسئولان استانی با بهره‌گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکرد و رویکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی دولت اقدام به تدوین برنامه‌ها و تلاش مضاعف برای خروج از محرومیت تاریخی و رفع مشکلات انباشت شده از گذشته در این حوزه کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا علاوه بر بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور در سال جاری عملیات ساخت 150 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی را آغاز کرده که در تلاش است با هدف‌گذاری رقم اعتباری بیش از دو هزار و 782 میلیارد تومان 80 کیلومتر آن را تا پایان سال افتتاح کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه بزرگراه زابل-زاهدان پس از 18 سال با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام می‌رسد.

اکبری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات دولت تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان بوده، تصریح کرد: بزرگراه یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت جنوب شرق کشور و زندگی مردم برای جابه‌جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان