Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزدوشنبه روابط عمومی آب منطقه ای یزد، جواد منصوری با بیان اینکه ۶۰ رشته رودخانه با ۲ هزار و ۷۹۰ کیلومتر طول در استان وجود دارد، گفت: سال ۹۹ طرح آزادسازی سراسری رودخانه ها ابلاغ شد که هر استانی یک مورد آزادسازی سراسری انجام دهد، در حالیکه  آزادسازی سراسری رودخانه های منطقه «دهبالا»  از توابع شهرستان تفت از سوی این شرکت قبلا انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تغییر اقلیم باعث تغییر زمانی و مکانی بارش ها در استان شد و بارندگی ها بیشتر به سیلاب و وروان آب تبدیل شد، پنج رودخانه مهم در حوزه های سانیج، بنادک سادات، منشاد، طزرجان و هنزا در دست مطالعه قرار گرفت.

منصوری ادامه داد: بر اساس مطالعات میزان تصرف داخل حریم و بستر رودخانه های طزرجان ۱۱ کیلومتر، بنادک سادات ۱۱ کیلومتر، منشاد ۲۵ کیلومتر، سانیج ۵۷ کیلومتر و هنزا نیز ۱۰ کیلومتر و در مجموع طرح مطالعات  در ۱۱۴ کیلومتر مسیر این رودخانه ها انجام شد.

معاون شرکت آب منطقه ای یزد اظهارکرد: پارسال طبق تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر و قسمت هایی که به عنوان مزاحم شناخته شد، بر روی رودخانه های منشاد و طزرجان طرح آزادسازی اعمال شد.

این مسوول با بیان اینکه، عبور ایمن سیلاب نیز در نظر گرفته شود،یادآور شد: امسال نیز در ادامه این آزادسازی، در مورد رودخانه های بنادک سادات،  سانیج و هنزا با پیمانکار قرارداد منعقد تا عملیات اجرایی شروع شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با شروع بارندگی قبل از پاییز و زمستان ، احتمال وقوع سیلاب بیشتر است  در این صورت بتوان نسبت به آزدسازی بستر و بخش هایی که به عنوان مزاحم شناخته  می شود، اقدام کرد، اگر سیلابی رخ دهدبه  نعمت ،نه به خسارت تبدیل شود.

منصوری تصریح کرد: طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها با هزینه دولتی انجام می شود، ابتدا به مالکان و متصرفان اخطار داده شد تا شخصا نسبت به آزادسازی اقدام در غیر این صورت مطابق قانون و مقررات از آنها شکایت و هزینه های اجرایی کار و خسارت وارده ازآنها اخذ می شود.

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب و روان آب خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می‌شود .

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در ۱۱ شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال‌های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد. 

میزان بارش سالانه در استان یزد ۱۱۰ میلیمتر و میزان تبخیر آن حدود چهار هزار میلیمتر است.

برچسب‌ها یزد شرکت آب منطقه ای رودخانه های کوهستانی تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد شرکت آب منطقه ای رودخانه های کوهستانی یزد شرکت آب منطقه ای رودخانه های کوهستانی تفت آب منطقه ای رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیکر ۲ کودک سراوانی با تلاش نیرو‌های هلال احمر در رودخانه ماشکید سراوان پیدا شد.
سجادی با بیان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود