Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شنیدن قصه پرغصه بی‌آبی و کمبود آب در برخی روستاهای آذربایجان‌غربی خبری دردآور است که خوشی را از مردم روستاهای استان گرفته و خنده را روی لبان آنان خشکانده و مردم این روستاها دیگر تاب چنین دردی را ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شنیدن قصه پرغصه بی‌آبی و کمبود آب در برخی روستاهای آذربایجان‌غربی خبری دردآور است که خوشی را از مردم روستاهای استان گرفته و خنده را روی لبان آنان  خشکانده و دیگر تاب چنین دردی را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌آبی در روستاهای استان به خصوص در روستاهای ماکو، پلدشت و شوط بیداد می‌کند و بارها این بحران گوشزد و طرح‌هایی برای حل مشکل آب ارائه شده است اما انگار مسئولان رده‌ بالای کشوری گوش شنوایی برای حل این مشکل ندارند.

اگر مسئولان چاره‌‌ای برای معضل بی‌آبی نیاندیشند بی تردید در سال‌های نه چندان دور اکثر مناطق روستایی و عشایر‌نشینی آذربایجان‌غربی فاقد جمعیت خواهند شد و این موضوع مشکلات زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت، مهاجرت به حاشیه شهرها و بیکاری را برای استان به همراه خواهد داشت.

علاوه بر آن قطعی روزانه و پی‌درپی آب در برخی روستاهای ماکو و چالدران، خاموشی‌های مکرر صدای کشاورزان روستایی رو درآورده است چرا که قطعی برق باعث می‌شود روستاییانی که از طریق چاه تامین آب می‌کنند نتوانند آب مورد نیاز را تامین کرده و با کمبود آب مواجه می‌شوند.

نبود آب در روستا برابر با نابودی محصولات کشاورزی و دام است

عبدالله نریمانی یکی از اهالی روستایی در ماکو در خصوص کمبود آب گفت: نبود آب در روستا برابر با نابودی محصولات کشاورزی و دام است و اگر برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده نشود امرار معاش چندین خانوار با خطر جدیدی روبرو می‌شود.

وی افزود: کم‌آبی در سال‌های اخیر چندان مشهود نبود و متاسفانه امسال بی‌آبی و کم‌آبی در برخی روستاهای ماکو چالدران و شوط بیداد می‌کند.

یوسفی: چطور می شود 6 ماه پس از سیل، خوزستان دچار مشکل کم آبی شود؟مدیریت خشکسالی و کم آبی از مسیر توسعه آبخیزداری و آبخوانداری می‌گذردداستان پرغصه تشنگی خوزستان؛ درد کم آبی و نمک اغتشاش‌گران بر زخم مردم +فیلم

سکینه موسوی نیز در این خصوص گفت: دو سال پیش با پسرعمویم ازدواج کردم که شغل همسرم کشاورزی و دامداری بود اما به دلیل کمبود آب دام‌های خود را فروخته به مرکز شهر مهاجرت کردیم.

وی بیان کرد: زندگی در شهر برایمان خیلی سخت بود و همسرم نه کار داشت و نه درآمد کافی و از سوی دیگر هم توان پرداخت اجاره خانه خود را حتی در حاشیه شهر را نداشتیم.

این بانوی جوان عنوان کرد: همسرم پس از مدتی در یکی از شرکت‌های تولیدی مشغول به کار شد اما متاسفانه حقوق ماهیانه و به طور مرتب پرداخت نمی‌شد که زندگی را سخت‌تر از گذشته می‌کرد.

وی گفت: اگر مسئولان احساس مسئولیت داشته باشند و مشکلات پیش پا افتاده را سرموقع حل کنند جوانان تا این حد گرفتار نمی‌شوند اما متاسفانه مسئولان به خواب عمیق زمستانی رفته‌اند.

از 450 روستای حوزه انتخابیه بیش از 200 روستا با مشکل کمبود آب مواجه است

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 450 روستای حوزه انتخابیه بیش از 200 روستا با مشکل کمبود آب مواجه است، اظهارداشت: متاسفانه مردم این روستاها برای تهیه آب باید به شهرهای همجوار مراجعه کنند که برخی از مردم به دلیل میانسال و مسن بودن توانایی انجام چنین کاری را ندارند.

وی افزود: در کنار قطعی آب، قطعی برق نیز وجود دارد و در بسیاری قطعی برق 10 تا 12 ساعت طول می‌کشد در حالی که این قطعی برق باعث شده است که بسیاری از روستاییانی که از طریق چاه تامین آب می کردند نتوانند آب مورد نیاز را تامین کرده و با کمبود آب مواجه شدند.

انتهای پیام/7548/ ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برخی روستاهای کمبود آب مواجه روستاهای ماکو قطعی برق مشکل کم کم آبی بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود