Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:54:40 GMT

صحنه شهر ملی عسل ایران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۱۴۴۰

صحنه شهر ملی عسل ایران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد حاتمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه با اشاره به ظرفیت‌های خوب گردشگری این شهرستان، گفت : برای اینکه بتوانیم برای صحنه یک برند گردشگری تعریف کنیم، چند شاخص در این شهرستان وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها عسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به اشتهار عسل صحنه در ایران اشاره کرد و گفت : صحنه بعد از شهرستان خوی دومین تولید کننده با کیفیت عسل در ایران است و سالانه حجم زیادی عسل در این شهرستان تولید و به خارج از استان صادر می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی صحنه با بیان اینکه تنوع پوشش گیاهی زمینه تولید متنوع‌ترین عسل ایران را در این شهرستان فراهم کرده، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در بحث عسل برندسازی کنیم، باید همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط همچون جهادکشاورزی را داشته باشیم که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

او افزود: از سوی دیگر برای برند شدن شهرستان صحنه در زمینه تولید عسل لازم است که رویدادسازی و برگزاری جشنواره‌ها را انجام دهیم و بعد از آن با همکاری شهرداری و شورای شهر به سمت المان سازی و دیگر فضاسازی‌ها برویم.

این مسئول از گیلاس به عنوان برند مهم دیگر این شهرستان یاد کرد و افزود: کیفیت گیلاس تک دانه شهرستان صحنه باعث شده تا عمده این محصول پس از فصل برداشت راهی کارخانه‌های کمپوت سازی شود.

او به وجود باغات فراوان میوه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در محدوده دو روستای سرتخت و سربرزه منطقه دینور به واسطه خاک بسیار مرغوبی که دارند، محصول سیبی که تولید می‌شود بسیار متفاوت است و بیشتر صادر می‌شود.

حاتمی ادامه داد: مردم این شهرستان به دلیل باغات زیادی که دارند، بخشی از محصولات خود را به شیوه طبیعی خشک می‌کنند تا وارد بازار شود.

او به شرایط آب و هوایی مطلوب و خاک مرغوب این شهرستان اشاره کرد و گفت: این عوامل باعث شده تا در کوه‌های این شهرستان شاهد رویش طبیعی گیاهان دارویی زیادی باشیم.

رئیس میراث فرهنگی صحنه افزود: درصورتی که سرمایه گذاران پای کار بیایند و در بحث بسته بندی و فرآوری ورود کنند، می‌توان روی برند سازی گیاهان دارویی در این شهرستان هم اقدامات خوبی را انجام داد.

او گفت: وجود مسیر‌های آفرود در منطقه سراب گروس، درکه، بیدسرخ وسراب‌های پرآب بویژه دربند و وجود آثار تاریخی هرکدام زمینه‌هایی هستند که راه را برای جذب گردشگر بیشتر به این شهرستان باز می‌کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی ظرفیت گردشگری ظرفیت های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن تولید هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناظمی عصر امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان رزن گفت: به منظور حمایت و تلاش در جهت رفع مشکلات کارگران مصمم هستیم.

ناظمی افزود؛ برای حمایت از کارگران، تشدید اجرای طرح طرد اتباع خارجی از شهرستان با توجه به ممنوعیت به کار گیری اتباع خارجی در شهرستان رزن از جمله مباحث مهمی است که خود را موظف به رعایت آن می‌دانیم.

وی به نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، این نقش را انکارناکردنی و غیر قابل انکار دانست و گفت مدیریت اداره تأمین اجتماعی شهرستان برای کارگران شهرستان رزن جلسات آموزشی را برنامه ریزی و آموزش کارگران در حوزه بیمه را عملیاتی کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رزن اضافه کرد؛ وظیفه کارفرمایان است شرایط ایمنی و بهداشت محیط کار را برای کارگران در بالاترین درجه تأمین کنند و همچنین از کارفرمایان خواست تا نسبت به تجلیل از کارگران نمونه در طول سال اقدام کنند.

کد خبر 6090311

دیگر خبرها

  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • کارگران رکن تولید هستند
  • لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم)
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید