Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیش از این مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان در مصلا، پل شهرستان، حرم زینبیه(س)، بیمارستان صحرایی مستقر در محوطه بیمارستان الزهرا(س) و سالن کوثر عاشق‌آباد راه اندازی شده بود.

ششمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شرق کلانشهر اصفهان و با همکاری نهادهای مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سپاه صاحب الزمان(عج) استان، شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان روز دوشنبه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در مراسم آغاز به کار این مرکز گفت: راه اندازی این مرکز تجمیعی واکسیناسیون، گام بلند و موثری در کاهش بیماری کووید ۱۹ و افزایش سطح ایمنی جامعه در برابر ویروس کروناست.

سردار پاسدار مجتبی فدا افزود: ملت ایران نشان داد که هرگاه بخواهد می‌تواند ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را گرد هم آورد و کارهای بزرگی انجام دهد که این همت را در دفاع مقدس و در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمن دیدیم و امروز نیز در مقابله با کرونا از این ظرفیت استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما امروز با وجود همه تحریم ها و مشکلات، با کمترین مسائل در حال مقابله با شیوع ویروس کروناست، اظهار داشت: هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها به مقابله هرچه بهتر با شیوع ویروس کرونا کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شرق اصفهان با هدف ایمن سازی افراد، افزایش دسترسی و رفاه مردم و کاهش ترددها در سطح شهر هستیم، خاطرنشان کرد: مقرر است در پایان این هفته ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون جدید نیز با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین در اصفهان راه اندازی شود که به افزایش ۳۰ درصدی این مراکز منجر خواهد شد.

پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه این واحد دانشگاهی، متعلق به مردم است، تاکید کرد: راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در این مرکز خدمت بزرگی به مردم به ویژه در شرق کلانشهر اصفهان است.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

در زمان حاضر حدود ۱۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مستقر است که ۶ مرکز آن در کلانشهر اصفهان فعالیت دارد.

تاکنون حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان اصفهان دز اول واکسن کرونا و حدود ۲.۵ درصد ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند.

افراد بالای ۵۸ سال که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکردند برای دریافت نوبت تزریق باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و منتظر دریافت پیامک فراخوان باشند.

در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و بیشتر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسن کرونا تجمیعی واکسیناسیون کرونا مرکز تجمیعی واکسیناسیون کلانشهر اصفهان ویروس کرونا واکسن کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال