Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:48:13 GMT

اشعار مولانا و سعدی با آواز شاه‌زیدی منتشر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۱۶۴۲

اشعار مولانا و سعدی با آواز شاه‌زیدی منتشر می‌شوند

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از دفتر موسیقی، آلبوم گل بی‌خار از مجموعه نغمه‌های زنده‌رود با آواز علی‌اصغر شاه‌زیدی، خواننده و مدرس آواز ایرانی و مدرس مکتب آوازی اصفهان و از شاگردان جلال الدین تاج اصفهانی و با اشعاری از مولانا و سعدی، آلبوم لحظه‌های بی زمان اثر یلدا فلیشلی شامل شعرخوانی اشعار مرحوم فلیشلی، آلبوم جز عشق ندارم هنری اثر گروه موسیقی نغمه گردان به آهنگسازی احسان اله عبایی و خوانندگی سید محسن حسینی، آلبوم بداهه نوازی دایره به آهنگسازی و نوازندگی تار و سه تار سروش پور گودرزی و تنظیم هومن پیمان، آلبوم ردیف میرزاعبدالله به روایت نورعلی برومند با نوازندگی کمانچه حسام اینانلو، آلبوم‌های بی‌کلام رطل ۱ و رطل ۲ به آهنگسازی مازیار قره قوچ و دونوازی تار و تنبک مازیار قره قوچ و امین عطایی و آلبوم راه جنون به آهنگسازی بهداد بابایی و دونوازی سه‌تار و تنبک بهداد بابایی و نوید افقه، از جمله آثاری هستند که در این دو هفته مجوز انتشار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این آثار صرفا مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آنها در اختیار مالک اثر است.

به گزارش ایرنا، با مرور مجوزهای صادر شده از سوی دفتر موسیقی در سال گذشته و بررسی آمار آلبوم‌ها، تک‌آهنگ‌ها و آثار تصویری موسیقی که در سال ۱۳۹۹ از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفته اند، می‌توان گفت هر چند به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر جامعه تقریبا هیچ اجرای زنده‌ای از دفتر موسیقی مجوز نگرفت این دفتر در سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۲ مجوز تک آهنگ را صادر کرده است.

در سال گذشته ۴ هزار و ۵۱۴ تک آهنگ، ۳۷۷ آلبوم موسیقی، ۳۵۷ اثر تصویری موسیقی (۳۵۰ نماهنگ و ۷ آلبوم تصویری) و ۸۳ کتاب گویا مجوز انتشار گرفتند.

در سال ۱۳۹۸، سه هزار و ۷۱ تک آهنگ، ۳۵۷ آلبوم، ۲۶۵ اثر تصویری موسیقی (۲۵۹ نماهنگ و ۶ آلبوم تصویری) و ۷۰ کتاب گویا از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفته بودند که نشان می‌دهد میزان صدور مجوزها در سال ۹۹ افزایش یافته است.

برچسب‌ها مولانا دفتر موسیقی موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مولانا دفتر موسیقی موسیقی مولانا دفتر موسیقی موسیقی دفتر موسیقی مجوز انتشار تک آهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کنسرت گروه موسیقی هوران به سرپرستی بهروز قهاری آخر هفته گذشته به تهیه کنندگی مجید فلاح پور ،‌ خوانندگی علیرضا جعفرزاده در تالار وحدت تهران به صحنه رفت.

قطعات «گذرگاه»، «جان و‌ جهان»، «ساحل عشق»، «قاب عکس»، «گرجان عاشق»، «بی همگان»، «دنیا همه هیچ»، «تنهایی»، «کابوس»، «دلتنگ»، «حیلت رها»، »با من صنما» و  «آن دلبر من» در این کنسرت اجرا شد. بخش عمده‌ای از این قطعات به تازگی مجوز گرفته و برای نخستین بار به اجرا در می‌آمدند و تنظیم قطعات نیز همگی با فردین فیروزکوهی بود.

یکی از بخش‌های جذاب این کنسرت اجراهای بی کلام گروه دف‌نوازان به سرگروهی سبا حسنی و معصومه ابراهیمی و اجرای گروه کر به سرپرستی «تانیا شیخ» بود که مخاطبان را در سالن به وجد آورد. گروه دف با تعداد قابل توجهی که داشتند، توانستند قطعات بی کلام جذابی را به اجرا در بیاورند و حتی بهروز قهاری سرپرست گروه نیز یک تک نوازی دف به زیبایی به نمایش در آورد.

علیرضا جعفرزاده خواننده جوان این کنسرت نیز به خوبی توانست از پس قطعات دشوار مولانا با تحریرهای پیچیده بر بیاید.

قهاری سرپرست گروه در بخشی از اجرا با تشکر از اعضای گروه که ماه‌هاست برای یک اجرا مشغول هستند و معرفی میهمانان گفت: در روزگاری که موسیقی درست آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد، از حضور همه شما تشکر می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم این چراغ را روشن نگه داریم.

قهاری در انتهای کنسرت تمامی اعضای گروه را جلوی سن دعوت کرده و آنها را معرفی کرد .

فردین فیروزکوهی (سنتور)، مجتبی اسحاقی (سه‌تار)، مونا سعیدی و امیرحسین عبدالله‌پور (کمانچه)، ستاره مستفیضی (عود)، معصومه نژادحسن و فرخ حقیقی (تار)، ایلیا سعیدی (سنتورباس) و حامد جوهرستانی (پرکاشن) نوازندگان گروه هوران را تشکیل می‌دهند که با همراهی گروه کُر به سرگروهی تانیا شیخ و گروه دف نوازان به سرگروهی سبا حسنی و معصومه ابراهیمی در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم