Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:33:34 GMT

۳۱ نفر در سواحل مازندران غرق شدند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۱۷۳۹

۳۱ نفر در سواحل مازندران غرق شدند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی عباسی با اشاره به غیربومی بودن ۵۴ درصد از این غرق شدگان، اظهار داشت: شهرستان‌های بابلسر و محمود آباد هر کدام با ۶ مورد دارای بیشترین آمار و  شهرهای رامسر، عباس آباد، فریدونکنار و بهشهر هر کدام یک مورد غرقی گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از غرق شدگان در سنین ۱۱ تا ۳۰ سال هستند، افزود: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف می تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیارموثر باشد و رسانه‌ها می توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی از غرق شدن شناگران در دریای خزر ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای قضایی استان با تأکید بر اینکه مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی نشده اتفاق می افتد از هموطنان و مسافران می خواهد تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.
افزایش ۱۲درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی 
مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز گفت: در سه  ماهه امسال ۱۴۵نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشت. 
وی بیان کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری  با ۳۷ ، آمل با ۲۱  و بابل با ۱۳ مورد فوتی و کمترین فوتی مربوط به فریدونکنار با یک فوتی گزارش شده است.
 عباسی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

46

کد خبر 1538798

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان یکطرفه شد

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، سرگرد محمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • قصه فراق از تحصیل
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • محور کندوان یکطرفه شد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت