Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، سیاستمدار عراقی با بیان اینکه مسئله آموزش و مشاوره نظامی نیرو‌های آمریکایی در عراق دو دروغ بزرگ هستند و آمریکایی‌ها تحت ضربات مقاومت چاره‌ای جز عقب نشینی از عراق نخواهند داشت.

محمود الربیعی، سخنگوی جنبش صادقون عراق در گفتگو با شبکه العهد درباره سخنان نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه عراق قدرت کافی برای تامین امنیت خود دارد، گفت: آنچه که امروز مصطفی الکاظمی بیان کرد، باید یک سال قبل گفته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه می‌دانند که عراقی‌ها قدرت کافی دارند و نیازی به نیرو‌های بیگانه ندارند.

او افزود: عراقی‌ها به جهان اثبات کردند که توانایی تامین امنیت خود را دارند. آمریکا اعلام کرده بود نابودی داعش به سی سال زمان نیاز دارد، اما عراقی‌ها با لبیک به ندای مرجعیت و قرار گرفتن در کنار نیرو‌های مسلح توانستند پیروزی بزرگی به دست آورند.

این مقام عراقی اعلام کرد: آنچه ما بدان نیازمندیم مدیریت صحیح دولت است. نیرو‌های آمریکایی که تحت عنوان مشاور و مربی در عراق حضور دارند به درخواست دولت و بدون نظر پارلمان وارد عراق شده اند. دولت می‌توانست از آن‌ها بخواهد که عراق را ترک کنند. این نیرو‌ها جنایات زیادی در عراق مرتکب شدند که به همین علت مقاومت عراق دست به کار شد. اکنون آمریکایی‌ها مجبور به عقب نشینی هستند. آن‌ها تحت ضربات مقاومت، برای نجات نظامیان خود مجبور به خروج از عراق هستند.

او تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند برای آموزش نیرو‌های عراقی در کشور ما حضور دارند. آن‌ها از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ نیرو‌های عراقی را آموزش دادند، اما نتیجه آن چه شد؟ نتیجه آن شد که ارتش در برابر گروه کوچکی از تکفیری‌ها فروپاشید. در آن زمان دروغ آموزش برای ما بر ملا شد. افغانستان را ببینید. بیست سال از حضور آمریکا و ناتو و آموزش نیرو‌های افغان می‌گذرد، اما ارتش افغانستان طی چند روز در هشتاد درصد از خاک این کشور در برابر طالبان فروپاشید.

الربیعی افزود: مسئله دیگر، مشاوره نظامی است. جالب است که آمریکایی‌ها با داشتن تجهیزات پیشرفته، حضور گروه‌های تروریستی و حرکت آن‌ها به سوی شهر‌های عراق را می‌دیدند، اما سکوت کرده بودند.

سخنگوی جنبش الصادقون عراق تصریح کرد که آمریکا در عراق چندین هدف را دنبال می‌کند. اول، سیطره اقتصادی بر عراق است. آن‌ها می‌خواهند جاده ابریشم را قطع کنند. آمریکا مانع از عقد قرارداد عراق با چین هم شد. آن‌ها عادل عبدالمهدی را بخاطر همین قرارداد ساقط کردند. امروز هم عراق را به سوی اردن و مصر سوق می‌دهند تا دست از چین بردارد. هدف سیاسی آمریکا فرمانبردار کردن عراق است. آن‌ها عراق مستقل و آزاد را بر نمی‌تابند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق نظامیان آمریکایی اخراج آمریکا از عراق آمریکایی ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی