Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین خط تولید پنل (نمایشگر) تلویزیون با سرمایه‌گذاری بیش از دو میلیون یورو و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۲۰۰ نفر از سوی گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب به بهره‌برداری رسید و استفاده از ظرفیت تولید بی‌نظیر این خط تکنولوژیک در جریان ساخت و تولید تلویزیون‌های ایرانی، عمق ساخت داخل را به بیش از ۴۸ درصد می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت تولید پنل به صورت سالانه در این خط که تنها مجموعه تولید پنل (نمایشگر) در ایران است، بیش از ۸۰۰ هزار قطعه پیش‌بینی شده و تکنولوژی راه‌اندازی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی خط تولید پنل با هدف بومی‌سازی و ایجاد دانش فنی در راه‌اندازی سنسورها، موتورها، ایرجت‌ها، و ... و انجام اتوماسیون کامل تولید پنل در این خط مهم به‌کارگیری شده است.

گام مهم بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران در حذف وابستگی به برند‌های خارجی

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: پروژه نهضت ساخت داخل از سال ۹۷ در وزارت صمت آغاز و در نیمه دوم سال ۹۸ نیز بحث خوداتکایی در تولیدات صنعتی به عنوان دستور کار این وزارتخانه تعریف شد که در آن مقطع همرسانی بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها بود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی و هدف‌گذاری وزارت صمت، مقرر شد تا ظرف ۳ سال ۱۰ میلیارد دلار از واردات به ساخت داخل تبدیل شود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: پروژه دیگری که در این بخش به آن پرداخته شد، بحث بومی سازی قطعات، تجهیزات و ملزوماتی بود که ظرفیت تولید آن وجود نداشت که همانطور که امروز شاهد بودیم، داخلی سازی تولید پنل‌های تلویزیون در این مجموعه آغاز شد و به نظر من مهم‌ترین اتفاق در این خصوص، حذف وابستگی به برند‌های خارجی است.

بیشتر بخوانید:

۷۰ درصد لوازم خانگی داخلی سازی شد

صادقی نیارکی اضافه کرد: شرکت‌های داخلی می‌توانند با تکیه بر توان داخل و طراحی پلتفرم بومی همگام با تکنولوژی روز دنیا، اتفاقات مبارکی را رقم بزنند. همانطور که امروز شاهد بودیم، پلتفرم‌های بومی براساس ذائقه و سلیقه مشتریان امکان طراحی و مهندسی را دارند که این روند اقدامی ارزشمند و پیشبرنده در زمینه لجستیک، کاهش ارزبری و عدم وابستگی است.

وی در پایان درباره اینکه تا چه میزان هدف گذاری این وزارتخانه در زمینه تبدیل واردات به تولید داخل محقق شد، توضیح داد: در سال ۹۸ بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در قالب تفاهمنامه‌های ساخت داخل و در سال ۹۹ نیز بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ میلیون یورو محقق شد و با تکیه بر توان داخل گامی در جهت تقویت تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به خارج برداشته شد.

قابل ذکر است در این مراسم و طی بازدید یک روزه معاون امور صنایع وزارت صمت از خطوط تولید لوازم خانگی بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده این محصولات در ایران از خط تولید محصولات کولر گازی که با سرمایه‌گذاری بیش از چهار میلیون دلاری گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۳۰۰ نفر راه‌اندازی شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت تولید داخلی سرمایه گذاری تولید پنل ساخت داخل خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، با تقدیر از مدیران ارشد کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: با همت و تلاش کارگران و مدیران در حوزه تولید، اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص اقتصاد مقاومتی که طی ۱۰ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلان کشور تعیین شده، مهم‌ترین موضوع در این اقتصاد را درون‌زایی و در نهایت ایجاد مقاومت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخل محقق می‌شود.

استاندار تهران، پویایی در اقتصاد را نشانه مجهز بودن به دانش دانست و افزود: امروز سطح رقابت در دنیا در همه عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است.

فخاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، این روز را نماد اتحاد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید عنوان و اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «امنیت کارگر به شغل کارگر است»، برای ایجاد امنیت در شغل، دانش افزایی و مهارت آموزی، عبور از بن بست‌های فکری و اندیشه‌ای و به روز نگه داشتن دانش‌های کسب شده و به کارگیری آن‌ها و همچنین تأمین تسهیلات و امکانات و رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما و به تعبیری مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح چندوجهی کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما تغییر کرده و با ایجاد ساختارهایی که می‌تواند نظام فکری و رفتاری جریان تولید را دست بگیرد و هدایت کند، شاهد یک تحول اساسی در تولید کشور هستیم.

وی گفت: امروزه شاخص‌های عملکردی نظام کار و کارگری، مبتنی بر دانش و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند و متأثر از اراده‌هایی است که به فرصت جدید و پیش برنده در حوزه اقتصاد ملی تبدیل می‌شوند و سهم آن‌ها را در حوزه اقتصاد ملی بالا می‌برد.

فخاری عنوان کرد: اگر بخواهیم موقعیت جدیدی را خلق کنیم باید خودمان را با شاخص‌های استاندارد بین‌المللی تطبیق دهیم و در جایگاهی که قرار داریم، خودمان را ثابت نبینیم تا زمینه رشد و تعالی فراهم و رابطه صمیمی بین جریان کار، کارگر و کارفرما ایجاد شود.

کد خبر 6091453

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • آغاز پیش تولید «پایتخت ۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد؛ تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون