Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:39:54 GMT

روستای گردشگری دَند در تبریز احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۲۲۰۹

روستای گردشگری دَند در تبریز احداث می‌شود

 جواد رحمتی  امروز دوشنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران بر اهمیت توجه به اجرای پروژه‌های ناب گردشگری، طبیعت‌گردی و به خصوص بوم‌گردی در مناطق روستایی آذرباتیجان شرقی تاکید کرد و گفت:  پس از آمدنم به تبریز و مسئولیتم در استانداری، تصمیم گرفتم که یک طرح بوم گردی را در تبریز اجرا کنیم؛ در نهایت پس از یک سال بررسی‌های فنی و مکان‌یابی، یکی از بهترین نقاط در ارتفاعات شمال تبریز را که مشرف بر کوه «دَند» است، برای اجرای این طرح انتخاب کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات طراحی این روستا را خودم انجام دادم، افزود: روستای گردشگری و بوم‌گردی «دَند»، ۱۰ دقیقه از تبریز فاصله دارد و به دلیل فضای دنج و عاری از چشم‌اندازهای شهری و مصنوعی، ظرفیت بسیار خوبی برای تبدیل به یکی از مقاصد بوم‌گردی و گردشگری را دارد.

وی در تبیین بخش‌های مختلف روستای گردشگری «دند» گفت: سه منطقه روستایی با اقلیم، مصالح و فرهنگ‌های متفاوت طراحی کردیم که شامل هتل‌های چهار و پنج ستاره و خانه‌های روستایی با نفرات آموزش دیده است که علاوه‌ بر زندگی در آن به تولید صنایع دستی روستایی خواهند پرداخت.

رییس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: در این طرح در هر خانه روستایی، حداقل یک اتاق مهمان برای پذیرش مهمان وجود دارد تا گردشگران ضمن بازدید از تولیدات روستاییان، در صورت تمایل با پرداخت مبلغی، علاوه بر اقامت شبانه از غذاهای محلی منطقه آذربایجان نیز استفاده کنند.

رحمتی با اشاره به طراحی بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات خانگی، دامی، نان، لبنیات و سوغاتی های محلی در روستای گردشگری دند بیان کرد: احداث اماکن و محل‌هایی خاص برای احیای فرهنگ، سنن و بازی‌های روستائی، موزه، رستوران‌ها، محل‌های متعدد پذیرایی‌ و همچنین پیش بینی محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های کشوری در روستا از دیگر موضوعات مهم مورد توجه ما بوده است.

وی به توافق اخیر معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری برای برگزاری نمایشگاه سالانه در تبریز نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این رویداد مهم در تبریز، می تواند باعث رونق هرچه بیشتر گردشگری بومی، تاریخی و طبیعی در منطقه شود.

 وی با بیان اینکه در بخشی از روستای «دند»، برای هر استان کشور، سایتی به منظور ایجاد نماهای معماری روستایی در نظر گرفته شده است ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، هر یک از شهرستان های استان نیز خواهند توانست که با برگزاری هفته های فرهنگی مختص همان شهرستان، به اجرای سنت ها، آیین ها و بازی های بومی و محله ای خود پرداخته و تولیدات خودشان را نیز در معرض نمایش و فروش برای عموم قرار دهند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، روستای گردشگری و بوم گردی «دند» در تفرجگاه عینالی، کوه‌های سرخ شمالی تبریز و مشرف برکوه « دند» ساخته می شود و سرمایه‌گذار آن سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی است.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی تبریز گردشگری آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای ۱۳۰۰ پروژه عمرانی گفت: با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران طرح آبرسانی به روستاها دارای تنش آبی را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست و اظهار کرد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، افزود: در تلاش هستیم طی یک تا دو ماه آینده پروژه‌ها احداث شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماهه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی بوده است.

خزایی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن خبر داد و تصریح کرد: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، توزیع بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی ۱۷۰۰ زندانی مالی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰۰ جوان جویای کار و توزیع بیش از ۹۰۰۰ متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی انجام شده است.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فراغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

کد خبر 750663

دیگر خبرها

  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم