Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:57:21 GMT

رشد 1005 درصدی سود خالص در سیمان شاهرود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۲۲۹۷

رشد 1005 درصدی سود خالص در سیمان شاهرود

در بررسی دستاوردهای شرکتهای تابعه هلدینگ سیمانی شستا(سیتا) در دو سال اخیر مشخص شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت سیمان شاهرود، در شرایطی که سال های اخیر را سخت ترین سال های اقتصادی می دانند و بنگاههای اقتصادی علاوه بر تحریم و مشکلات آن درگیر با مشکلات ناشی از ویروس کرونا و بسته بودن مرزهای صادراتی بوده اند، سیمان شاهرود از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص موفق رشد 1005 درصدی شد و توانست در سال 99 رکورد تولید از بدو تاسیس را بشکند و 90 درصد ظرفیت اسمی خود تولید و فروش داشته باشد که بالاتر از میانگین هلدینگ و مجموعه صنعت سیمان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا بازوی بیدستانی، مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود با اشاره به اهمیت نقش شرکت های شستا و سیتا در موفقیت های سیمانی گفت: در دو سال اخیر با تغییر برخی رویکردها شرایط کارخانه ها به ویژه در حوزه سیمان بهبود یافت و امروز شاهد افزایش بیش از 1000 درصدی در شاخص سود خالص هستیم.

وی افزود: افزایش 47 درصدی تولید کلینکرنسبت به سال 97 و 45 درصدی تولید سیمان نسبت به سال 97در راستای جهش تولید، افزایش حاشیه سود ناخالص از 27 درصد به ۵۴ درصد و حاشیه سود عملیاتی از 20 درصد به ۴۴ درصد و حاشیه سود خالص از 13 درصد به ۴۱ درصد، کاهش دوره وصول مطالبات از ۸۱ روز به ۴۰ روز و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال 99  و حذف تخفیفات کرایه حمل برخی از دستاوردهای شرکت سیمان شاهرود به شمار می رود. علاوه بر این سود سهامداران به موقع و زودتر از موعد اعلامی تماما پرداخت گردیده و از 20 تومان به 207 تومان افزایش یافته است همچنین قیمت سهام شرکت از  1.758ریال در پایان 97  به 19.230 ریال در پایان سال 99 افزایش داشته  و علیرغم توزیع سود و نیز کاهش شدید شاخص بازار سرمایه ولکین قیمت سهم شرکت افزایش داشته است.

بازوی بیدستانی با اشاره به دریافت لوح صنعت سبز در استان سمنان و نیز کارفرمای نمونه تامین اجتماعی ، ادامه داد: راه اندازی و استفاده از مسیر ریلی جهت صادرات از مرز امیرآباد به روسیه و افزایش مقدار صادرات از 33.058 تن به مقدار 239.860 تن علیرغم شرایط کرونایی و بسته بودن مرزها و مشکلات برگشت ارز به داخل کشور و رفع تعهد 108 درصدی صادرات در راستای کمک به مشکلات ارزی کشور از دیگر دستاوردهای شرکت در دو سال اخیر است.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.  

شرکت در سال 1400 با ورود به بورس کالا ضمن برخورداری شفافیت بیشتر و نقدی شدن تمام فروشها و نیز افزایش صادرات از حیث دلاری هر تن و نیز تناژ ، سود بیشتری را نصیب سهامداران خواهد نمود سود هر سهم شرکت در سه ماهه سالجاری 687 ریال و در سه ماهه سال قبل 266 ریال بود .

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیمان شاهرود سود خالص هلدینگ سیمانی شستا سیمان شاهرود سود خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار در آخرین روز کاری هفته شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز پیش است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۹ (دو هزار و سیصد و نوزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۵۲،۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۵۴،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۳۲۶ (چهل و هفت هزار و سیصد و بیست و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۵ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۰.۳۸ درصدی، از ۷۷،۲۰۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست) تومان به ۷۷،۵۰۰ (هفتاد و هفت هزار و پانصد) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

درهم امارات مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۱۰ (یک هزار و نهصد و ده) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۵۲ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۵۵ درصدی، از ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان به ۴۵،۱۵۰ (چهل و پنج هزار و یکصد و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۰.۹۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۵۰۰ (چهل هزار و پانصد) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۷ (چهل و هفت) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۷۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۴،۲۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۴۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۷،۳۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز