Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در حاشیه بازدید و تقدیر از همیاران مهربان ترافیک گفت: به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز فرصتی را در شیراز تجربه می‌کنیم که زمینه حضور شهروندان در کنترل ترافیک شهری شکل بگیرد و با نهاد‌های مرتبط هم افزایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شیراز شهر مهربانی است، اظهار کرد: در قالب این طرح زمینه‌ای فراهم شده تا بتوانیم مهربانانه شهروندان را چه عابر پیاده و چه وسائل نقلیه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دعوت کنیم.

اسکندرپور نتایج طرح همیاران مهربان ترافیک در شهر شیراز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با این طرح بخشی از نابسامانی‌های ترافیک کنترل می‌شود و در نتیجه شاهد کاهش و کنترل تصادفات شهری هستیم.

او ادامه داد: در شهر راز شهروندان وارد میدان شدند و در قالب طرح همیار مهربان ترافیک با حضور در چهارراه‌های پرتردد و اصلی شهر به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی آمدند.

به گفته شهردار شیراز، نفس حضور مردم در تمامی سطح سنی، از تمامی اقشار مردم در طرح همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس حامل این پیام است که همگی باید برای زیست بهتر قانون را رعایت کنیم؛ شهرداری در کنار این مجموعه به پشتیبانی می‌پردازد و اصل کار مردم هستند.

اسکندرپور ضمن تشکر از فعالیت مجمع خیرین در موضوع فرهنگ سازی، گفت: در سالیان قبل شاید احساس می‌شد که خیرین تنها باید در موارد خاص ورود کنند، اما اکنون در شهر شیراز پایتخت فرهنگی ایران شاهد هستیم که با حضور موثر و نیک اندیشی خیرین در حوزه‌های مختلف مخصوصا «فرهنگ» اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است.

این مقام مسئول "فرهنگ سازی" را یکی از عوامل مهم در کلان شهر‌ها دانست و افزود: حتما با پول نیاز نیست چیزی را بسازیم یا اینکه مکانی را احداث کنیم بلکه می‌توانیم با تصحیح بعضی از ناهنجاری اجتماعی به ارتقا سطح فرهنگ جامعه کمک کنیم چراکه با این کار مسائل جانبی حل خواهد شد.

شهردار شیراز در ادامه با اشاره به حضور خیرین در ساخت مجموعه‌های ورزشی گفت: در ساخت اماکن ورزشی و فرهنگی خیرساز، شهرداری زمین را فراهم می‌کند و مجمع خیرین عهده دار حضور خیران در ساخت مجموعه‌ها است که شاهد بهره برداری از یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی خیرساز در جنوب شهر شیراز هستیم.

سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در این بازدید و تقدیر شهردار شیراز از همیاران مهربان ترافیک گفت: طرح "همیار مهربان ترافیک" با مشارکت پلیس راهور استان فارس، معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری فارس نزدیک به ۶ سال برای اولین بار در سطح کشور در حال اجرا است.

او افزود: بیش از ۳۵۰ نفر در این زمینه از بین شهروندان شهر شیراز و از اقشار مختلف مردم آموزش دیده اند که به صورت داوطلبانه با کمک پلیس به ترافیک شهر کمک می‌کنند.

دستغیب با بیان اینکه در ایام کرونا ۱۳۰ نفر در این طرح فعالیت می‌کنند، در تشریح کار این همیاران مهربان ترافیک اظهار داشت: همیاران با حضور در ۹ چهارراه پرتردد شهر شیراز مباحث ترافیکی را به مردم و وسائل نقلیه گوش زد می‌کند که با استمرار این طرح بنابه اعلام پلیس راهور شیراز توانسته از بروز خیلی از حوادث و مرگ و میر همشهریان جلوگیری شود.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز این مشارکت و علاقه مندی شهروندان را در پیشینه تاریخی شهر شیراز دانست و بیان کرد: از تمامی همشهریانی که وقت کافی و دغدغه کمک به مردم را دارند دعوت می‌کنیم تا در این طرح خیر شرکت کنند؛ در این طرح صرفا بُعد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌شود چراکه معتقدیم در فرهنگ سازی قوه قهریه جواب نمی‌دهد لذا مردم نیز در این فریضه واجب مشارکت دارند.

این مقام مسئول در تشریح دیگر اقدامات این مجمع در راستای اعتلای فرهنگ شهروندان شهر شیراز گفت: علاوه بر طرح همیار ترافیک، پروژه‌هایی در سطح شهر شیراز با تنوع مختلف ورزشی، درمانی اشتغال زایی، کتابخوانی خیرین ورود کرده اند و نزدیک به ۵۵ طرح فرهنگی و شهرسازی در این مدت راه اندازی کرده ایم.

او، ساخت سرای فرهنگ مهربانی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سرای فرهنگ مهربانی در ۴ منطقه شیراز راه اندازی شده و همانند کار دیوار مهربانی را انجام می‌دهد بدین نحو که مردم وسائل، لباس‌های خودشان را که حتی نو هستند را برای کمک به نیازمندان اهدا می‌کنند؛ تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار قلم کالا مردم به سرا‌های کالا مهربانی تحویل داده شده که ما نیز به خیریه‌های معتبر و قابل اعتماد سطح شهر شیراز واگذار کرده ایم.

به گفته دستغیب، دو سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی شاهچراغ ع و پایانه نمازی جهت امانت کتاب به شهروندان شهر شیراز راه اندازی شده است که مردم در کنار ارتقا سطح مطالعه خودشان، رسم امانت داری را آموزش ببینند؛ در این سرای یار مهربان تبادل کتاب نیز صورت می‌گیرد و مردم کتاب مازاد خودشان را برای استفاده سایرین تحویل می‌دهند. کتاب ستون فرهنگ است و مطالعه کتاب ترویج پیدا کند یقینا بیشتر مشکلات مخصوصا از نوع فرهنگی حل خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز شهروندان می‌توانند به دفتر مجمع واقع در مشیر فاطمی طبقه دوم شیراز پاساژ مراجعه کنند و پس از آموزش می‌توانند در طرح همیار مهربان ترافیک و سرا‌های فرهنگ و یار مهربانی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار شیراز همیاران مهربان ترافیک مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز همیاران مهربان ترافیک شهردار شیراز طرح همیار شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ زندی فر گفت: ترافیک در آزادراه کرج - تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، نیمه سنگین، از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه تهران - کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر و از این نقطه تا کرج، نیمه سنگین است.
 
او افزود: ترافیک در آزادراه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، نیمه سنگین و عکس آن نیمه سنگین است.
زندی فر گفت: آمد و شددر مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

دیگر خبرها

  • ما میراث‌دار فرهنگی اصیل و غنی هستیم/ وظیفه داریم یگانه بودن جایگاه شیراز را پاس بداریم
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • محور چالوس یک طرفه شد
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است