Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@14:28:02 GMT

نمایشگاه «ایران زیبا» در توکیو گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۰۸۳

نمایشگاه «ایران زیبا» در توکیو گشایش یافت

نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با حضور مقامات ارشد ورزشی ایران و وزیر فرهنگ، ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثاری از فرهنگ، هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه ‌مندان به نمایش گذاشته شد.

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت‌های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه تا ۱۵ مردادماه برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

همچنین در این آیین از جام ارجان نماد کاروان ایران رونمایی شد.

وزیر فرهنگ، علوم، ورزش و جوانان ژاپن در این مراسم گفت: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی‌ام تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های ورزشی امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوباره وزیر ورزش ایران را می‌بینم.

هیوگیدا افزود: برای بسیاری از مردم کشورم ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

وی بیان داشت: بازی‌های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می‌خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کنند در پایان برای ملت ایران بهترین‌ها را آرزو دارم.

در پایان وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود