Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، نشست رسانه‌ای «تشریح آخرین وضعیت کرونای سوادکوه» به دعوت روابط عمومی فرمانداری، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا و بسیج رسانه و با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، رئیس بیمارستان شهدای زیراب‌سوادکوه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه و خبرنگاران در دفتر رئیس بیمارستان شهدا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* فرهنگ زندگی با کرونا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه با تقدیر از تلاشگران خط‌مقدم مقابله با کرونا و پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی و فعالان رسانه‌ای، گفت: هنوز فرهنگ زندگی با کرونا را یاد نگرفتیم که اجرای آن به کاهش بیماری کمک می‌کنند.

حمید امینی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش‌های مختلفی برای تنویر افکار عمومی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه دارند و با ساده‌انگاری کرونا در جامعه مواجه هستیم، افزود: اخبار کذب به تشویش اذهان عمومی منجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی نقش مهمی در جامعه امروز دارد و از آن برای ترغیب و تشویق مردم در رعایت پروتکل‌ها بهره ببریم و به کادر بهداشتی و درمانی کمک کنیم.

*مراجعه ۱۴ هزار بیمار کرونایی در سوادکوه

رئیس بیمارستان شهدای زیراب با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار بیمار با علایم کرونا به بیمارستان مراجعه کردند و هزار و ۴۰۰ نفر بستری شدند و در تیرماه ۵۳ بیمار بستری داشتیم، گفت: ظرفیت همه بخش‌های بیمارستان شهدای زیراب‌سوادکوه تکمیل و تخت خالی برای پذیرش بیمار جدید نداریم.

بهرام عادلانی با بیان اینکه بیمارانی که نیازمند خدمات در بیمارستان هستند را پوشش می‌دهیم و برخی دیگر از بیماران را با اختصاص دارو و پیگیری در منازل داریم، افزود: کادر بهداشتی و درمانی از اسفند ۱۳۹۸ درگیر بیماری هستند و چندبار درگیر بیماری شدند و حالت فرسایشی برای پرسنل ایجاد شد و خسته هستند و مشکل دارو نداریم و کمبود پرسنل تخصصی داریم.

رئیس بیمارستان شهدای زیراب‌سوادکوه با بیان اینکه دو راه  شکست کرونا را داریم که تزریق واکسن، ایمنی قابل قبولی به وجود می آید ولی جریان واکسیناسیون، کند است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه دوم برای مقابله با کرونا است و رفتار ویروس نوپا هم مدام تغییر می‌کند و وقتی رفتار  ویروس تغییر می کند باید از آن دوری کنیم.

وی اظهار کرد: در بیمارستان شهدا کمترین قربانی نسبت به مراجعه در استان را داریم ولی متاسف هستم که در بیرون از بیمارستان عدم اجرای دستورالعمل‌هایی بهداشتی را داریم و تعجب می‌کنم که چرا رعایت نمی‌شود و حضور گسترده در تشییع جنازه‌ها، مراسم‌ها و دورهمی‌ها نوعی خودکشی است.

عادلانی با بیان اینکه با تغییر رفتارهای ویروس رفتار خودمان را هم باید تغییر ‌دهیم‌، بیان کرد: ظرفیت بیمارستان محدود است و مازندران بعد از تهران بیشترین بستری در کشور را دارد که تردد مسافران آمار را بالا می‌برد و تخت خالی در استان نداریم و امکان جابجایی خدمات درمانی وجود ندارد.

عادلانی با بیان اینکه بیمارستان شهدای زیراب در حال حاضر از ویروس جلوتر است، بیش از ۴۰ بیمار بستری در بیمارستان داریم و با تمهیدات حداکثری تا ۱۵ بیمار امکان حضور جدید داریم،

 گفت: بیمارستان ما درجه یک استان است ولی افزایش مراجعین ما را دچار مشکل خواهد کرد.

*وجود ۴۰ بیمار بستری کرونایی در سوادکوه

وی از وجود بیش از ۴۰ بیمار بستری کرونایی در سوادکوه خبر داد و خاطر نشان کرد: سرعت و شدت سرایت ویروس بسیار بیشتر از قبل است و فرم‌های جدید ویروس باعث شد حروف یونانی توسط سازمان بهداشتی برای نامگذاری آن، ردیف شود.

عادلانی، افزود: ظرفیت ما در بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه ثابت است و بیشتر از آن روند کمک‌دهی را دچار اخلال می‌کند و احتمال استقرار تخت در حیاط بیمارستان مثل برخی شهرها وجود دارد.

 

*فوت  کمتر از چهاردر صد بستری‌شدگان کرونایی سوادکوه

عادلانی با اشاره به اینکه کمتر از میانگین استاندارد، فوتی کرونایی داشتیم، خاطر نشان کرد:

کمتر از چهاردرصد بستری‌شدگان سوادکوه، فوت شدند و استاندارد کشوری، ۵ درصد است و همه پرسنل ما حداقل یک‌بار درگیر کرونا شدند.

بی‌تفاوتی؛ بزرگترین عامل تشدید ویروس کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه بی‌تفاوتی به عنوان بزرگترین عامل تشدید ویروس کرونا است، گفت:  وارد موج پنجم  شدیم و اگر رعایت نشود وارد موج‌های جدید می‌شویم.

نصر الله رشیدی با تشکر از گروه‌هایی درگیر مقابله با کرونا و اعضای ستاد کرونا و خیرین و حامیان مقابله با کرونا که در شهرستان عزم آنها جزم است، افزود: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ظلم به تلاش‌گران مقابله با کرونا است.

*واکسیناسیون ۱۲ درصدی کرونا در سوادکوه

وی با اشاره به اینکه کادر درمانی خسته شدند و تاکنون ۱۲ درصد شهرستان سوادکوه واکسینه شدند، خاطر نشان کرد: واکسن، تلفات را کم و ایمنی را بیشتر می‌کند و رعایت نکات بهداشتی مهم است و دیروز هزار و ۳۰۰ واکسن اختصاص یافت.

رشیدی با بیان اینکه خروج از بی‌تفاوتی مقابله با کرونا اولویت باشد و دوری از دور همی با توجه به تغییرات تابلو ویروس، مهم است، اظهار کرد: سواد سلامت جامعه توسط رسانه‌ها افزایش یابد و از منابع درست تبعیت شود و هفته اول بیماری، فرصت درمان و مقابله بالاست.

وی با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون در سامانه ثبت‌نام می‌شوند و سامانه، خودکار دعوت می‌کند و اولویت ما برای شهروندان و ثبت‌نامی‌ها است، افزود: بیشتر از هفتاد درصد واکسینه شوند دارای ایمنی می‌شویم.

رشیدی با بیان اینکه چندین برابر بیماران بستری یا مراجعه‌کننده در منازل هستند، اظهار کرد: دو روز قبل ۲۰۰ بیمار به بیمارستان مراجعه کردند و با ادامه وضعیت تجهیزات و دارو کمتر خواهد شد

رشیدی از وجود دستورالعمل برای واکسن‌ها خبر داد و با بیان اینکه خروج از آن نمی‌توانیم عمل کنیم و عدم اجرای آن، تخلف است، افزود:  در تزریق واکسن رتبه دوم از نظر پروتکل‌ها و سرعت واکسن داریم و تاکنون بیش از هشت هزار واکسن ورودی داشتیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، همکاران ما در مقابله با کرونا هستند و همه وظیفه یکسان داریم و‌ تنها جاهای ما متفاوت است و حکایت ما حکایت کشتی است که کسی نباید آن را سوراخ کند، اظهار کرد: همه باید یک پیام بدهیم و یک‌دست باشیم تا پیام درست، به‌جا، دقیق و اثرگذار باشد.

رشیدی با بیان اینکه موج ۵ بسیار خطرناک است و رسانه‌ها کمک کنند و آگاهی‌دهی و افزایش سواد سلامت سوادکوه توسط رسانه‌ها و منطبق با حقیقت کمک کنند، گفت: آمادگی کامل برای تزریق واکسن در شهرستان وجود دارد و دورهمی مهمترین عامل انتشار ویروس است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه کرونایی در سوادکوه مقابله با کرونا رئیس بیمارستان خاطر نشان بیمار بستری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!