Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنان به دنبال تغییر نگرش به ورزش زنان هستند و طی هفته های گذشته سعی کرده اند مواضع خود را به طور شفاف به جهانیان، ابراز کنند. 

هفته گذشته و در جریان رقابت های هندبال ساحلی زنان قهرمانی اروپا، تیم ملی هندبال نروژ به خاطر آنچه عدم تبعیت از قوانین اعلام شد، 1500 یورو جریمه نقدی شد.

داستان این بود که هندبالیست های نروژی ترجیح دادند به جای استفاده از لباس‌ های معمول و کوتاه همیشگی (بیکینی) از شورت های ورزشی استفاده کنند و در عوض هم فدراسیون هندبال اروپا (EHF) تصمیم گرفت هر کدام از بازیکنان را 150 دلار جریمه نقدی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکاران اعتقاد داشتند چنین پوشش هایی "نامناسب، غیرکاربردی و تحقیرآمیز" است و بیش از جنبه واقعی ورزش زنان، مورد توجه قرار می گیرد. فدراسیون هندبال اروپا طی بیانیه ای اعلام کرد نروژی ها با شورت هایی بازی کرده اند که مطابق قوانین یکپارچه هندبال ساحلی نبوده است. 

کار ژر، رئیس فدراسیون هندبال نروژ، اعلام کرد هر جریمه ای که در نظر گرفته شود، پرداخت خواهد شد، ولی در حمایت از ورزشکاران خود گفت انتخاب پوشش باید امری آزاد باشد:

مهم تر از همه داشتن لباسی است که ورزشکاران در آن راحت باشند. ما به این دختران که صدایشان را بلند کردند و گفتند دیگر کافی است، افتخار می کنیم. ما باهم می مانیم و مبارزه می کنیم تا قوانین مربوط به پوشش را تغییر دهیم و ورزشکاران بتوانند چیزی که در آن راحت هستند را به تن کنند. 

آن طور که اعلام شده، فدراسیون هندبال نروژ قبل از مسابقات سراغ فدراسیون هندبال اروپا رفته بود و تمایل ورزشکارانش مبنی بر استفاده از پوشش متفاوت را علنی کرده بود. با این حال، جواب این بود که چنین رویکردی با جریمه نقدی مواجه خواهد شد. 

خبر جالب دیگری که در این باره، منتشر شد حاکی از آن بود که پینک، خواننده سبک پاپ سرشناس آمریکایی، اعلام آمادگی کرد جریمه نقدی بازیکنان نروژ را به عهده بگیرد. پینک در توئیتی در این باره نوشت:

به بازیکنان تیم زنان هندبال نروژ که به قوانین جنسیتی در مورد لباسشان اعتراض کرده اند، افتخار می کنم. این فدراسیون هندبال اروپا است که باید به خاطر جنسیت زدگی، جریمه شود. آفرین، خانم ها. از اینکه جریمه نقدی شما را پرداخت کنم، خوشحال می شوم. ادامه دهید. 

سه شنبه هفته گذشته رخدادی کاملا برعکس در مورد اولیویا برین، قهرمان معلولین جهان در دو و پرش طول، رخ داد. به او گفته بودند شورت ورزشی اش بیش از اندازه کوتاه و نمایان کننده بوده است. برین در این باره گفت:

باعث شد واقعا احساس عصبانیت بکنم و کاملا اشتباه است. می دانید که نباید در مورد اینکه که چه بپوشیم و چه نپوشیم، اظهار نظر کنید. من 9 سال است همین شورت ورزشی را استفاده می کنم و هیچ وقت مشکلی نداشتم. باید در چیزی که می پوشیم، احساس راحتی داشته باشیم. 

به اولیویا برین گفته شد شورت ورزشی‌اش بیش از اندازه کوتاه و نمایان کننده است

حالا در المپیک 2020 هم رخدادی دیگر و این بار در ژیمناستیک رخ داده است. ژیمناست کاران زن آلمانی دیروز تمرینات خود را در توکیو شروع کرده اند و به جای استفاده از لباس های کوتاه همیشگی این رشته، تصمیم گرفتند پوشش کامل سرهمی به تن کنند. الیزابت زایتز، یکی از اعضای تیم در این باره گفته است:

می خواستیم نشان دهیم که هر زن و هر انسانی، باید خودش در مورد پوشش خود تصمیم بگیرد. می خواهیم موضع شفاف خود در مورد جنسیت زدگی را بروز دهیم. 

سارا واس، دیگر عضو تیم ملی ژیمناستیک آلمان، هم در این باره اظهار نظر کرده است:

ما دخترها، تاثیر بزرگی در این باره داشتیم و مربیان هم همراهی مان کردند. آن ها اعلام کردند می خواهند ما در راحت ترین و مطمئن ترین حالت ممکن وارد مسابقات شویم. این نوع پوشش باعث می شود احساس بهتری بکنیم و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. 

ژیمناستیک پر از داستان های مربوط به سواستفاده جنسی بوده و بارزترین نمونه هم مربوط به لری ناسار، پزشک سابق تیم آمریکا، است که برای دهه ها سواستفاده از ژیمناست ها، به 175 سال زندان محکوم شد. در حالی که پوشیدن لباس سرهمی در رقابت های ژیمناستیک، برخلاف قوانین نیست، چندان رخداد معمولی به حساب نمی رود. حالا آلمانی ها باید در مورد اینکه در رقابت های رسمی هم چنین پوششی اختیار می کنند یا نه، تصمیم بگیرند. 

ژیمناست کارهای آلمانی تصمیم گرفتند در تمرین روز یکشنبه خود، با لباس های سرهمی حاضر شوند

المپیک همیشه صحنه رخدادهای مهم بوده و الان ژیمناست کارهای آلمانی از این پلتفرم برای اعلام موضع خود بهره برده اند و باید دید در مسابقات واقعی هم روی آن ایستادگی می کنند یا نه و در این صورت، مسئولین مسابقات و کمیته بین المللی المپیک، واکنشی مشابقه فدراسیون هندبال اروپا اتخاذ می کنند یا خیر.

دوره گذشته در ریو، برای اولین بار یک زن مسلمان با حجاب کامل برای تیم ملی آمریکا دوید و تقریبا یک دهه قبل بود که والیبال ساحلی به زنان اجازه داد هر لباسی که دوست دارند در مسابقات بپوشند و برای همین هم بود که چند سال قبل، عکسی از رقابت دو زن محجبه مقابل دو ورزشکار با بیکینی، توجه بسیار زیادی به خود جلب کرد.

موضع ژیمناست کارهای آلمانی، پیام واضحی برای دیگر ورزشکاران هم می فرستد؛ احتمالا سایر افرادی که در استفاده از پوشش های فعلی احساس راحتی نمی کنند هم اقدام به اعتراض کنند و حرکتی جمعی از سوی زنان در این باره آغاز شود. آلمانی ها اعتقاد دارند نوع پوشش نباید شامل قوانین سفت و سختی باشد و در ورزش باید به روی هر کسی با هر نوع پوششی، آزاد باشد. 

برخوردهای مختلف با ورزشکاران در رشته های گوناگون، به شدت سوال برانگیز است. در یکی از رشته ها به خاطر پوشیده تر بودن لباس و در دیگری به خاطر نمایان بودن آن، ورزشکاران را مورد ملامت قرار می دهند. این برخوردهای دوگانه با ورزشکاران در شرایطی که طی سال های گذشته، اعتراضات در مورد برابری جنسیتی بین مردان و زنان به اوج خود رسیده و با وجود شبکه های اجتماعی، صدای زنان بلندتر و بلندتر شنیده می شود. از یک سو، همگان از برابر شدن مردان و زنان در میزان درآمد و اسپانسری صحبت می کنند و از سوی دیگر، زنان را به دلیل پوشیده تر بودن یا نبودن، مورد جریمه قرار می دهند و برای کم نشدن جذابیت جنسی مسابقات، آن ها از انتخاب پوشش مورد نظرشان، منع می کنند. زنان در دنیای امروز، صدای بلندتری نسبت به دهه های گذشته دارند و دیگر نمی خواهند ابزار جذابیت جنسی رسانه ها و مسئولان رقابت ها باشند و حرکت متفاوت و جالب آلمانی ها در المپیک هم ادامه دهنده همین مسیر است. حالا باید منتظر ماند و دید کمیته بین المللی المپیک راه فدراسیون هندبال اروپا را پیش می گیرد و جلوی چنین حرکات آزادی خواهانه ای را می گیرد یا به زنان در آزادی پوشش، حق انتخاب می دهد. 

اخبار داغ 

این زن با شورت بدن نما در المپیک جنجال کرد + عکس امیر قلعه نویی مقابل دوربین طرفداری: به دغدغه های مردم رسیدگی کنید، در حق نسل جوان جفا شده است فیروز کریمی: وقتی بیرون روی دارم، چرا باید در کنفرانس شرکت کنم؟! کیمیا علیزاده و در آغوش گرفتن ناهید کیانی پس از برد مقابل او / عکس استیون جرارد: رئال مادرید از من می خواست در لیورپول جنگ درست کنم و برای جدایی فشار بیاورم خواستگاری کردن مکس کروزه از معشوقه اش در جریان مصاحبه تلویزیونی در المپیک توکیو

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون هندبال اروپا هندبال نروژ جریمه نقدی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمادگی بسیج برای مقابله با بی حجابی مخالفت امام جمعه کرج با پویش «من محجبه و مخالف گشت ارشادم»

دیگر خبرها

  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟ + فیلم
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است