Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:52:39 GMT

پلی کربنات چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۵۹۳

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات یک ماده ترموپلاستیک است که به تولیدکنندگان و طراحان فرصت های آزادی طراحی، زیبایی شناسی و کاهش هزینه ها را می دهد. پلی کربنات به دلیل حفظ رنگ و مقاومت در طول زمان، حتی در شرایط تحت تنش نیز مشهور است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کانگورو، پلی کربنات یک پلیمر ترموپلاستیک سخت ، آمورف (بی نظم) و شفاف با کارآیی گسترده است و دارای گروه های عاملی آلی است که توسط گروه های کربنات (–O– (C = O) –O–) به یکدیگر متصل شده اند و ترکیبی از خواص را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلی کربنات به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود که شامل موارد زیر است به عنوان یک پلاستیک مهندسی کاربرد گسترده ای دارد:

o مقاومت بالا در برابر ضربه

o پایداری ابعادی بالا

o خواص الکتریکی خوب در میان سایر پلیمرها 

چگونه پلی کربنات تولید می شود؟

پلی کربنات ها توسط پلیمریزاسیون تراکمی بیس فنول A (BPA ؛ C۱۵H۱۶O۲) و فسژن (COCl۲) تولید می شوند.

 روشهای متداول تولید قطعات پلی کربنات:

o اکستروژن

o قالبگیری تزریقی

o قالب گیری دمشی

o ترموفرمینگ

پلی کربنات ذوب شده و با فشار بالا در قالب به شکل مطلوب درمی آید. خشک کردن قبل از فرآیند بسیار توصیه می شود: ۲-۴ ساعت در ۱۲۰ درجه سانتیگراد. میزان رطوبت مورد نظر باید حداکثر ۰.۰۲ درصد باشد.

دو روش عمده در فرآورش پلی کربنات، قالب گیری تزریقی و اکستروژن است.

خصوصیات اصلی پلی کربنات

o چقرمگی و مقاومت در برابر ضربه بالا : پلی کربنات از مقاومت بالایی برخوردار است و آن را در برابر ضربه و شکستگی مقاوم می کند و همچنین باعث ایجاد ایمنی و راحتی در کاربردهایی می شود که قابلیت اطمینان و عملکرد بالا را می طلبند. این پلیمر دارای چگالی ۱.۲ - ۱.۲۲ گرم در سانتی متر مکعب است ، چقرمگی خود را تا ۱۴۰ درجه سانتیگراد و تا ۲۰- درجه سانتیگراد حفظ می کند.

o عبوردهی نوری: پلی کربنات یک پلاستیک کاملاً شفاف است که می تواند بیش از ۹۰٪ نور را به خوبی شیشه انتقال دهد.

o سبک بودن: این ویژگی امکان طراحی تقریباً نامحدود OEM ها را در مقایسه با شیشه فراهم می کند. این ویژگی همچنین امکان افزایش کارایی ، سهولت روند نصب و کاهش هزینه های حمل و نقل را فراهم می کند.

o محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش: پلی کربنات ها می توانند برای جلوگیری از اشعه ماورا بنفش و محافظت ۱۰۰٪ در برابر اشعه های مضر UV طراحی شوند.

o ماهیت نوری: به دلیل ساختار آمورف، PC ویژگی های نوری بسیار خوبی ارائه می دهد. ضریب شکست پلی کربنات شفاف ۱.۵۸۴ است.

o مقاومت شیمیایی: پلی کربنات مقاومت شیمیایی خوبی در برابر اسیدهای رقیق ، هیدروکربن های آلیفاتیک و الکل ها نشان می دهد. مقاومت شیمیایی متوسط ​​در برابر روغن ها و چربی ها. پلی کربنات به راحتی توسط قلیاهای رقیق، هیدروکربن های آروماتیک و هالوژنه مورد حمله قرار می گیرد.

o مقاومت در برابر حرارت: با داشتن مقاومت حرارتی خوب، پلی کربنات ها از نظر حرارتی تا ۱۳۵ درجه سانتیگراد پایدار هستند. مقاومت در برابر حرارت بیشتر را می توان با افزودن مواد بازدارنده شعله بدون تأثیر بر خصوصیات مواد بهبود بخشید.

مقاومت شیمیایی پلی کربنات

گریدهای موجود

پلی کربنات وابسته به کاربرد و روش فرآورش انتخاب شده در تعدادی از گریدهای مختلف از جمله فیلم، بازدارنده شعله، مقاوم در برابر ترک خوردگی مقاوم در برابر فشار، شاخه ای (برای کاربردهایی که به مقاومت ذوب زیاد نیاز دارند) و سایر گرید های خاص موجود است.

ترکیب مواد افزودنی با پلی کربنات می تواند تاخیر در شعله، پایداری حرارتی، تابش نور ماورا بنفش و ثبات رنگ و چندین ویژگی دیگر را بهبود بخشد.

در سال های اخیر آلیاژهای پلی کربنات از اهمیت تجاری بیشتری برخوردار شده اند. PC به دلیل سازگاری عالی با طیف وسیعی از پلیمرها به طور گسترده ای در آلیاژها مانند PC / ABS ، PC / PET ، PC / PMMA استفاده می شود.

موارد کاربرد

پلی کربنات در بسیاری از صنایع، به ویژه در اتومبیل، صنایع برق و الکترونیک،شیشه ضد گلوله، پنل های سقفی، دیسک های فشرده ، کلاه ایمنی، پزشکی ، روشنایی و لوازم خانگی کاربرد دارد.

  

 شرکت علمی سازان پاسارگاد با برند کانگورو تامین کننده و واردکننده مواد اولیه پلیمری، در حال حاضر اقدام به تامین و واردات پلی کربنات در گریدهای مختلف و بر اساس سفارش مشتری نموده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش با کارشناسان ما در شرکت تماس حاصل نمائید.

 شماره تماس: ۸۸۰۶۴۸۰۰-۰۲۱

وبسایت : www.yeskangaroo.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کانگورو پلی کربنات صنايع درجه سانتیگراد مقاومت شیمیایی پلی کربنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران از امشب در لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت:از امشب سامانه ی بارشی به جو منطقه وارد می شود که تا روز سه شنبه هجدم اردیبهشت بر آسمان لرستان فعال خواهد بود.
بهمن محمدی مقدم افزود:در این مدت برای مناطق مختلف استان بارش باران گاهی رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد تا بازه شدید و شدیدلحظه‌ای و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.
به گفته کارشناس هواشناسی استان،آبگرفتگی معابر عمومی ،سیلابی شدن مسیل ها و اختلال در تردد جاده ای از مخاطرات این شرایط جوی در استان خواهد بود.
برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان احتمال غبار آلود بودن هوا و کاهش میدان دید افقی دور از انتظار نیست
در ۲۴ ساعت گذشته پلدختر با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و الشتر، الیگودرز و ازنا با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش باران از امشب در لرستان
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم 
  • بارندگی در این مناطق کشور ادامه دارد
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان