Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:00:14 GMT

معرفی بازارهای مجاز پرندگان در مشهد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۶۱۰

معرفی بازارهای مجاز پرندگان در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود قربان زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به مخاطرات ناشی از عرضه و فروش طیور به صورت دوره گردی در معابر و حاشیه شهرها، از جمله انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری‌ها، لذا فروش و عرضه این پرندگان بایستی در بازار‌های دارای شرایط بهداشتی مناسب و پروانه بهداشتی بهره برداری از اداره کل دامپزشکی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در این بازار‌ها شرایط بهداشتی و وضعیت سلامت پرندگان مستقیما تحت نظارت دامپزشکان مستقر در محل بازار‌ها کنترل و نظارت می‌شود بر همین اساس از تمامی شهروندان و فعالان حوزه خرید و فروش پرندگان زینتی و خانگی تقاضا می‌شود، نسبت به خرید، فروش یا عرضه پرندگان خود از طریق دو بازار پرندگان مجاز و دارای پروانه بهداشتی بهره برداری از دامپزشکی به شرح مشخصات ذیل اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید 

تراژدی تکراری کمبود مرغ، این بار بخاطر گرما!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: نیروی انتظامی و شبکه دامپزشکی مشهد در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش پرندگان توسط افراد دوره گرد در مناطق مسکونی و حاشیه شهر‌ها و جاده‌ها، برابر قانون و به استناد مواد ۴ و۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور به جهت حفظ بهداشت عمومی، با متخلفان رفتار خواهند نمود.

قربان زاده بیان کرد: بازار پرندگان دارای مجوز دامپزشکی؛ بازارهای فارمد در جاده سیمان و بازار آسمان هشتم در جاده کنه بیست -روستای شهرآباد هستند.

 

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه بهداشتی دامپزشکی استان بازار پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند