Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:09:19 GMT

وزارت خارجه روسیه سفیر ژاپن را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۸۲۹

وزارت خارجه روسیه سفیر ژاپن را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایگور مورگولوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه سفیر ژاپن در مسکو را احضار کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای نوشت: «ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با گام‌های غیردوستانه توکیو در روزهای اخیر در زمینه ادعاهای سرزمینی درخصوص کشورمان، به طرف ژاپنی قویاً اعتراض کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: «ما قویاً از شرکای خود خواسته‌ایم که به سمت خط مخرب در روابط دوجانبه حرکت نکنند و به اجرای توافقات رهبران درخصوص ترفیع روابط روسیه و ژاپن به یک سطح کیفی جدید از طریق توسعه جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری، اعتمادسازی در فضای امنیتی و روابط حسنه در امور بین‌المللی بپردازند».

اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خود نوشت، «تویوهیسا کوزوکی» سفیر ژاپن در مسکو روز دوشنبه پس از خروج از وزارت امور خارجه روسیه علت این احضار را گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه توصیف کرد.

این احضار پس از آن صورت گرفت که صبح امروز، سفیر روسیه در توکیو به‌خاطر اعتراض به سفر اخیر «میخاییل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه به جزایر تحت مناقشه کوریل، به وزارت امور خارجه ژاپن احضار شد.

ژاپن به‌شدت در زمینه تحرکات نظامی روسیه در این جزایر راهبردی حساس است. روسیه ماه اکتبر (آبان) سال گذشته اعلام کرد که برای نخستین بار قصد استقرار یک سامانه موشکی در این جزیره مورد مناقشه با ژاپن را دارد، اما این اقدام بخشی از یک تمرین نظامی و نه با اهداف زرمی است. S-۳۰۰V۴، یک سامانه دفاع موشکی سطح ‌به‌ هوای کوتاه‌ برد است که  جهت مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد، کروز و همچنین هواپیمای جنگی  ساخته شده است. 

جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان «قلمروی شمالی» نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ژاپن وزارت خارجه احضار سفیر جزایر کوریل امور خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل