Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:14:22 GMT

نتوانستیم به محرومان شهر بیشتر رسیدگی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۳۹۷۲

نتوانستیم به محرومان شهر بیشتر رسیدگی‌کنیم

ایسنا/خراسان رضوی نایب‌‎رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وجود برخی نقاط ضعف را در شورای پنجم قبول داریم از جمله اینکه نتوانستیم به محرومان شهر بیشتر رسیدگی‌کنیم و البته در جریان شیوع کرونا تلاش شد در این خصوص اقدامات ویژه‌تر انجام شود.

حمیدرضا موحدی‌زاده امروز در صد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت ما در شورای پنجم به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آیات قرآن روزگار در گردش است تا مشخص شود که چگونه عمل می‌کنید. در گردش روزگار ممکن است آدم‌ها به یکدیگر ظلم کنند یا حتی وقتی به قدرت می‌رسند وعده‌هایشان را فراموش کنند. 

وی با بیان اینکه «شورای پنجم چهار سال قبل با رای بالا و قاطع مردم مدیریت شهری را در دست گرفت و در تمام طول این سال‌ها به وعده‌های خود عمل کرد»، افزود: متاسفانه برخی با روی کار آمدن شورای پنجم با این شورا زاویه پیدا کردند که البته تا حد ممکن در برابر آن‌ها سکوت کردیم، اما گاهی اوقات نیز  لازم بود تا به انتقادات پاسخ داده شود. در شورای پنجم‌ نقدهای سازنده را پذیرفتیم و برنامه‌هایی همچون فضیلت شنیدن برای بیان انتقادات گذاشتیم.

نخبگان بیشتر از مردم از شورا رضایت داشته‌اند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: افکارسنجی در خصوص عملکرد شورای پنجم از سوی دانشگاه فردوسی انجام شد که رضایت نخبگان بیشتر از مردم بود و علت اصلی آن ضعف در اطلاع‌رسانی بوده است.

موحدی زاده ادامه داد: ما با برنامه به میدان رقابت آمدیم و مسائل شهری را با نخبگان مطرح کردیم. برنامه‌ای چهارساله را تصویب، شاخص‌ها را مشخص و با شعار امید و زندگی وارد کار شدیم و همیشه از فرصت‌های پیش‌رو به نحو احسن استفاده کردیم. وقتی کار خود را آغاز کردیم، نوعی ناامیدی در جامعه سایه افکنده بود و روح زندگی در جریان نبود و ما تلاش کردیم تا امید و نشاط را در شهر ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مشهد را به عنوان شهر فرصت‌ها و هویت شهر را هویت منشوری تعریف کردیم که البته برخی ما را متهم کردند که ما می‌خواهیم شهر مشهد را از وجه زیارتی خارج کنیم که هیچ وقت این‌گونه نبود. به مسائلی مانند توس و فردوسی توجه کردیم و اکنون می‌توانیم در این زمینه سر خود را بالا بگیریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذاران، تعیین تکلیف پروژه‌ها و سایر اقدامات برای رونق اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفت و سعی شد ناامنی‌های اقتصادی به حداقل برسد.

موحدی‌زاده گفت: ما با برنامه پیش رفتیم و برای خود مشخص کرده بودیم که هر ساله شهر تا چه اندازه باید رشد کند.اکنون فرصت مناسبی برای بررسی نقاط ضعف و قوت است که این امر در دستور کار قرار گرفته تا تهدیدها به فرصت تبدیل شوند.

وی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز تا جایی که توانستیم به‌ویژه پیش از کرونا فرصت‌های خوبی ایجاد کردیم و توانستیم بدهی‌های زیادی را نیز تسویه و تهاتر کنیم که البته تهدیدهایی مانند سایه تحریم، بیکاری و فقر وجود داشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بودجه‌هایی را در نظر می‌گرفتیم و در اجرا دچار نوسان می‌شدیم و مشکلاتی ایجاد می‌کرد و درخواست‌ها نیز در جامعه متنوع بود. لازم به ذکر است که همیشه نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه، منتقدانی در جریان، خارج از جریان، مخالفان و رقبایی وجود دارند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: کرونا نیز مشکلات اقتصادی را بیشتر کرد، رئیس جمهور امید داشت کشور را بدون کرونا و تحریم تحویل دولت جدید بدهد، اما بنا به دلایلی این اتفاق محقق نشد.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع واکسیناسیون کرونا، اضافه کرد: ماه محرم در پیش است و اگر در تجمعات شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود موج ششم نیز به سراغ کشور خواهد آمد. متاسفانه در ستاد کرونا نیز نظمی وجود ندارد و آشفتگی در مصاحبه‌ها مردم را بی‌اعتماد کرده‌ است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد نقاط ضعفی نیز داشته‌ است افزود: وجود برخی نقاط ضعف را قبول داریم از جمله اینکه نتوانستیم به محرومان شهر بیشتر رسیدگی‌کنیم و البته در جریان شیوع کرونا تلاش شد در این خصوص اقدامات ویژه‌تری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر در کلانشهرها تعدادی از مردم شرکت نکردند، گفت: مردم پایگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید موضوع عدم مشارکت مردم رها شود؛ چراکه باید به این امر رسیدگی و علت آن ریشه‌یابی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شورای پنجم نقاط ضعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا